• سه‌شنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400011003602
  • منبع : نمایندگی زنجان

از ۲۵ اسفند تا ۹ فروردین؛

تردد در خروجی‌های استان زنجان از ۷۶۷ هزار خودرو فراتر رفت

تردد در خروجی‌های استان زنجان از ۷۶۷ هزار خودرو فراتر رفت

ایسنا/زنجان مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در طرح ستاد نوروزی بیش از ۷۶۷ هزار خودرو از خروجی‌های استان عبور کردند.

محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق آمارهای دریافتی از دستگاه‌های ترددشمار از ۲۵ اسفندماه پارسال تا نهم فروردین‌ماه امسال ۷۰۷ هزار و ۷۶ خودرو از ورودی‌های استان عبور کردند و با توجه به تردد ۳۱۳ هزار و ۱۰۰ خودرو در مدت مشابه پارسال، این رقم حاکی از افزایش ۱۲۵ درصدی است.

وی تعداد خودروهای عبوری از خروجی‌های استان در این بازه زمانی برای پارسال را ۲۹۵ هزار و ۱۴۶ دستگاه برشمرد و گفت: امسال با افزایش ۱۶۰ درصدی، تعداد ترددها به ۷۶۷ هزار و ۸۵۵ وسیله نقلیه رسید.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، تصریح کرد: حجم ترافیک در باند شمالی آزادراه زنجان - قزوین که تاکنون دارای بیشترین شمار عبور و مرور بوده نیز ۱۰۶ درصد افزایش یافته است.

این مسئول یادآور شد: در روز نهم فروردین‌ماه امسال نیز ۵۱ هزار و ۸۰۰ خودرو از ورودی‌ها و ۵۲ هزار و ۹۶۲ خودرو از خروجی‌های استان عبور کردند که تردد در ورودی‌ها نسبت به روز قبل کاهش و در خروجی‌ها افزایش داشته است.

وی میانگین سرعت حرکت از ۲۵ اسفندماه پارسال تا نهم فروردین‌ماه امسال در جاده‌های استان را ۷۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و افزود: در این مدت ۲ درصد خودروها با سرعت غیرمجاز حرکت کردند که از رانندگان تقاضا داریم به قوانین راهنمایی و رانندگی پای‌بند باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: ورودی و خروجی استان شامل محورهای آزادراه زنجان - قزوین، محور ترانزیت زنجان - تاکستان، آزادراه زنجان - تبریز، ترانزیت زنجان - میانه، گیلوان - منجیل، قیدار - همدان، زنجان - بیجار، سرچم - اردبیل، زنجان - دندی و بالعکس است که در آن‌ها دستگاه ترددشمار نصب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha