• سه‌شنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400011003629
  • خبرنگار : 50175

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

کاداستر، زیرساخت توسعه در بحث زمین و مسکن است

کاداستر، زیرساخت توسعه در بحث زمین و مسکن است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: کاداستر یکی از طرح‌های ملی و زیرساخت توسعه در بحث زمین و مسکن است.

ذبیح الله خدائیان در سفر به لرستان که امروز دهم فروردین‌ماه صورت گرفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کاداستر یکی از طرح‌های ملی و زیرساخت توسعه در بحث زمین و مسکن است که زمینه مدیریت این بخش را فراهم می‌کند که به عنوان یکی از محورهای توسعه در قوه قضائیه مطرح شده است و ریاست قوه قضاییه تاکید بر تسریع در اجرای این طرح دارند.

ویتصریح کرد: در راستای اجرای منویات ریاست قوه قضائیه در سال ۹۹، اقدامات بسیار موثر و امیدوار کننده‌ای در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی انجام شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: پارسال چهار برابر چهار دهه گذشته نسبت به اجرای این طرح اقدام شد و بخش بسیاری از اراضی ملی و منابع طبیعی به خصوص سواحل و جنگل‌ها، که مورد تجاوز افراد سود جو قرار می‌گرفت در نظام کاداستر تثبیت و سند مالکیت آنها صادر شد.

خدائیان اضافه کرد: قرار است در ۶ ماه نخست امسال با همکاری سازمان جنگل‌ها تثبیت و سند مالکیت تک برگ کاداستری اراضی منابع طبیعی که ۸۰ درصد اراضی کشور را تشکیل می‌دهد را صادر کنیم تا از تجاوز به آنها جلوگیری شود.

وی بیان کرد: کاداستر کشاورزی در اولویت اقدامات امسال قرار گرفته است و در حال حاضر کشاورزان اراضی را در اختیار دارند که نسق زراعی برای آنها صادر شده، اما هنوز تبدیل به سند شش دانگ نشده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: صدور سند مالکیت شش دانگ برای  اراضی کشاورزی، سرمایه‌ای برای کشاورزان است که موجب ماندگاری آنها در روستاها می‌شود.

خدائیان اظهار کرد: یک رأی در دیوان عدالت اداری صادر شد و خیلی متأسفانه روی آن در فضای مجازی مانور داده شد که نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای سند مالکیت خودرو نیست.

وی تصریح کرد: رأی‌ای که در دیوان عدالت اداری صادر شد، هیچ تأثیری در سند مالکیت خودرو ندارد و بر اساس ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نقل و انتقال خودرو باید به موجب سند رسمی آن هم در دفاتر اسناد رسمی صورت بگیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: وظیفه‌ای که نیروی انتظامی بر عهده دارد این است که قبل از صدور سند مالکیت نسبت به تعویض پلاک خودرو و احراز اصالت آن اقدام کند.

خدائیان اضافه کرد: این رأی هیچ ربطی به سند مالکیت خودرو ندارد و مربوط به وکالت در نقل و انتقال خودرو بود که برخی تصور کردند تغییری در صدور سند مالکیت خودرو صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha