• سه‌شنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400011003690

پایان مرحله نخست داوری کنگره "مکتب گمنامی"

پایان مرحله نخست داوری کنگره "مکتب گمنامی"

ایسنا/فارس دبیر علمی نخستین "کنگره ملی شعر مکتب گمنامی" از پایان مرحله نخست داوری این رویداد ادبی خبر داد و گفت: امیدواریم داوری کنگره تا پیش از پایان تعطیلات به صورت کامل انجام و نتایج اعلام شود.

احد ده‌بزرگی سه‌شنبه ۱۰ فروردین به خبرنگاران با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه این کنگره از دو متظر کیفی و کمی فراتر از انتظار بود، افزود: آثار بدون نام در اختیار داوران قرار گرفت تا شاهد یک داوری شفاف و منصفانه باشیم.

دبیر علمی نخستین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی ادامه داد: در بخش کلاسیک طبیعتا حجم قابل توجهی اثر داشتیم و استقبال از شعر سپید نیز به صورت نسبی مطلوب بود. دو عرصه کاربردی تر یعنی بخش ترانه، سرود و تصنیف و بخش شعر کودک و نوجوان استقبال کمتری را شاهد بودیم.

ده بزرگی با اشاره به اینکه سال نخست هر رویداد، سال تاسیس و بستر سازی است و طبیعی است که با مرور زمان روند رو به رشد ادامه یابد، گفت: امیدوار هستیم برای ادامه داوری نیز ترکیبی از بزرگان نام آور و جوانان نخبه عرصه ادبیات انقلاب اسلامی به جمع حاضر افزوده شوند.

رضا اسماعیلی شاعر ادبیات انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان، در قالب یک کنگره ادبی، اقدامی بدیع و بکر بود، افزود: امنیت و آسایشی که امروز داریم، ثمره مجاهدت‌ها و جانبازی‌های سربازان گمنام و بی‌ادعایی است که با چشمانی بیدار حافظ مرزهای کشورند.

وی افزود: هر چند تکریم و تجلیل از سربازان گمنام امنیت کشور با برگزاری یک کنگره امکان‌پذیر نیست، ولی این اقدام می‌تواند فتح بابی برای کارهای بزرگ‌تر باشد ضمن آنکه باید به یاد داشته باشیم سربازان گمنامی که برای خدمت به ملت آزاده و سربلند ایران روز و شب نمی‌شناسند و همواره در حال آماده باش هستند، دانش‌آموزان مکتب بسیج اند.

اسماعیلی ادامه داد: برگزاری این کنگره اثرات معنوی متعددی دارد و باعث «فرهنگ سازی» در جامعه می‌شود. جای تردید نیست کسانی که در سایه سار گمنامی و تنها برای کسب رضای الهی در این وادی گام بر می‌دارند، چشم به تشویق و تحسین ما ندوخته‌اند و از به رُخ کشیدن خدمات خود بیزارند.

این شاعر نام آشنای ادبیات انقلاب اسلامی گفت: این ما هستیم که برای فرهنگ سازی نیاز به تکریم و تجلیل از آنان داریم. این حق شناسی بر ارزش ما می‌افزاید و باعث تعالی ارزش‌های معنوی و بلوغ اجتماعی می‌شود. 

او با اشاره به آیات قرآن و احادیث مختلف در خصوص اهمیت قدردانی و شاکر بودن، گفت: حق شناسی و سپاسگزاری از سربازان گمنام امام زمان(عج)، یقینا باعث تقویت روحیه مجاهدان راه خدا برای پاسداری از مرزهای کشور می‌شود و آنان را در این راه مصمم‌تر و ثابت قدم‌تر می‌کند. 

اسماعیلی گفت: شعر انقلاب اسلامی باغ هزار درختی است که برای باروری و بالندگی بیشتر باید با زمزم معنویت آبیاری شود. برگزاری کنگره شعر مکتب گمنامی جرعه‌ای از این زمزم است که به شکفتگی و شکوفایی بیشتر آن کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، کنگره ملی شعر مکتب گمنامی با هدف گرامیداشت حماسه های سربازان گمنام حضرت ولی عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفدا و مدافعان امنیت، برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha