• سه‌شنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400011003766

معاون علوم پزشکی شیراز:

روزهای سختی در پیش است

روزهای سختی در پیش است

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونا و شمار بیماران بدحال، پیش بینی کرد که فارس روزهای سختی پیش رو دارد.

دکتر عبدالرسول همتی سه شنبه ۱۰ فروردین در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون، از افزایش موارد مثبت شناسایی شده به بیش از ۱۹۳ هزار نفر خبر داد.

 همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۹۴ هزار و ۸۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی ۱۸۷ هزار و ۳۸۱ بیمار مثبت قطعی شده است.

او ادامه داد: از ابتدای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۶۲ هزار و ۴۸۶ مورد تست سریع انجام و باعث شناسایی ۵۸۲۰ بیمار شده است.

همتی یادآور شد: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۹۳ هزار و ۲۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۷۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۲۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن هشت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۴۸ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۳۸۰ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۱۷۹ هزار و ۳۴۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد و ضمن ابراز نگرانی از مشاهده موارد بی توجهی عمومی به پروتکل های بهداشتی به ویژه افزایش مسافرت ها، سهل انگاری ها و ساده انگاری ها در جامعه، پیامد این امر را افزایش قابل توجه بار مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا، همچنین موارد بستری در بیمارستان های استان دانست که به صورت روزانه در حال افزایش است.

همتی ضمن اعلام مشاهده مواردی از دارا بودن علایم نوع جهش یافته بیماری در میان مبتلایان به کووید ۱۹، نسبت به در پیش داشتن روزهای سخت کرونایی در پایان فروردین و اردیبهشت امسال هشدار داد.

او با بیان اینکه هم اکنون با پیک جدید بیماری کووید ۱۹ مواجهیم، از عموم مردم خواست تا همچون گذشته در زمینه رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی های خانوادگی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و مراجعه به مکان های شلوغ و پرتردد همکاری داشته باشند تا بتوانیم از بحران کنونی عبور کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha