• سه‌شنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400011003838
  • خبرنگار : 50177

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

لرستان در گلوگاه انتقال انرژی کشور است

لرستان در گلوگاه انتقال انرژی کشور است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: استان در گلوگاه انتقال انرژی کشور است.

سمانه حسن پور امروز دهم فروردین ماه در جلسه شورای استان که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد با بیان اینکه لرستان در پهنه غربی کشور قرار دارد و ۲۸ هزار کیلومتر مربع مساحت و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۶ درصد آنها شهرنشین و ۱۰۰ درصد جمعیت شیعه هستند، اظهار کرد: این استان به لحاظ جغرافیایی پل ارتباطی استان‌های مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان با مرکز کشور است و در تقاطع کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار داردو می‌تواند تعادل فضایی نیمه غربی کشور را برقرار کند.

وی آب را مهمترین عامل رشد لرستان برشمرد و با اشاره به اینکه در سند ملی آمایش کشور و سند راهبردی آمایش استان که به تازگی به تصویب رسیده بر این موضوع تاکید شده و یکی از اهداف بنیادین لرستان حکمروایی بهینه آب لرستان برای توسعه کشاورزی و صنعت است، تصریح کرد: گردشگری یکی دیگر از پتانسیل های غنی لرستان محسوب می‌شود چراکه این استان از قدیمی ترین زیستگاه های بشر بود و از مجموع ۵۰۰۰ اثر تاریخی در آن ۲۵۰۰ اثر ثبت ملی شده و قلعه فلک الافلاک و دریاچه گهر از نمونه های بارز ظرفیت های گردشگری استان هستند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه در سند ملی آمایش محور گردشگری زاگرس نقش مهمی برای لرستان تعریف شده است، گفت: همچنین در حوزه صنعت لرستان دارای ظرفیت های غنی است.

حسن پور ادامه داد: در اسناد بالا دستی آمایش ساخت محصولات کانی های غیرفلزی، مواد و محصولات شیمیایی، دارویی و محصولات تبدلی و تکمیلی کشاورزی و منسوجات از اهم برنامه های صنعت در سند راهبردی و در مقیاس ملی است.

وی با تاکید براینکه لرستان در گلوگاه انتقال انرژی کشور است، بیان کرد: این استان در میان دالان انرژی کشور قرار دارد و ۷۳۵ کیلیومتر خطوط انتقال گاز، نفت و فرآورده از لرستان عبور می‌کند و شهرستان های پلدختر و کوهدشت می توانند از ظرفیت ها بهره بگیرند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به اینکه  بر اساس اصل ۴۸ قانون اساسی و عدالت سرزمین شبکه متعادل، منسجم و تاب آور و غیر متمرکز انتظار می رود و عدم تعادل در شاخص های اصلی لرستان نمود دارد و کمبود زیرساخت ها در لرستان جاذبه ای برای سرمایه گذاری وجود ندارد، یادآور شد: ایجاد زیرساخت های عمده در لرستان  و تسهیل قوانین و مقررات در استان باعث رشد و توسعه استان می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۷:۴۰

عالی گفته اند