• چهارشنبه / ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400011104041
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل دامپزشکی اردبیل خبر داد

کشف 1245 تن مواد پروتئینی فاسد در اردبیل

کشف 1245 تن مواد پروتئینی فاسد در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از کشف و ضبط یک‌هزار و 245 تن مواد پروتئینی و گوشتی فاسد شده در سطح استان اردبیل خبر داد.

بهلول تکلوی در جریان بازدید از طرح‌های نظارتی دامپزشکی در شهر اردبیل اظهار کرد: دامپزشکی استان اردبیل در حفاظت و صیانت از سلامت عموم افراد جامعه و عرضه مواد پروتئینی سالم طرح‌های نظارتی خود را در ایام تعطیلات نوروزی تشدید کرده تا از خرید و فروش مواد پروتئینی غیراستاندارد و فاسد شدنی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: از اهالی استان انتظار می‌رود در خرید محصولات غذایی پروتئینی و گوشت سفید و قرمز از مراکز مجاز خرید خود را انجام داده و مراقب سلامت خود و خانواده باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل به عرضه گوشت ناسالم در برخی قصابی‌ها و مراکز عرضه گوشت به صورت غیرقانونی خبر داد و گفت: خرید گوشت در مسیر جاده‌ای و برخی از مناطق روستایی که به صورت غیرقانونی کشتار می‌شود، سلامت مردم را تهدید می‌کند که امیدواریم هموطنان مراقبت لازم را در خرید این محصولات داشته باشند.

تکلوی به طرح نظارت دامپزشکی بر عرضه گوشت و مواد پروتئینی در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: از 25 اسفند طرح تشدید نظارت‌ها در سطح استان آغاز شده و تا 16 فروردین ماه این طرح با همکاری 19 اکیپ دامپزشکی در راستای نظارت عمومی بر اماکن عرضه مواد پروتئینی و محصولات دامی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با بازدیدهای انجام شده تاکنون بیش از یک‌هزار و 245 تن مواد غذایی و پروتئینی ناسالم شناسایی و از چرخه مصرف خارج شده است.

تکلوی برخورد با 15 متخلف و معرفی آنها را به مراجع قضایی یادآور شد و اضافه کرد: در ایام پایانی تعطیلات نوروزی و روز طبیعت این نظارت‌ها بیش از گذشته تشدید شده و سعی بر این خواهد بود تا عرضه مواد غذایی و پروتئینی به صورت سالم به انجام برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: بیش از دو هزار و 200 مورد بازدید، بازرسی و نظارت از اماکن عرضه مواد پروتئینی و قصابی‌ها در این مدت انجام شده و در کنار جمع‌آوری مواد فاسد پروتئینی، سعی شده تا زمینه مراقبت از سلامت افراد جامعه به شکل مطلوب فراهم آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha