• چهارشنبه / ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400011104120
  • خبرنگار : 71592

تمایل نتانیاهو و لیست عربی برای همکاری در تشکیل دولت جدید

تمایل نتانیاهو و لیست عربی برای همکاری در تشکیل دولت جدید

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، نخست وزیر این رژیم و لیست یکپارچه عربی برای تشکیل دولت جدید تمایل دارند با هم همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ۲۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی، منبعی در لیست یکپارچه عربی اعلام کرد، منصور عباس، رئیس این لیست تصمیم گرفته است از دولت به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو حمایت کند، مشروط بر اینکه ایتمار بن غفیر، رهبر حزب افراط گرای صهیونیست هیچ پست وزارتی در این دولت نداشته باشد.

این منبع گفت، موضع لیست عربی در صورت دریافت پیشنهاد بهتر یا عدم موافقت با مطالباتش ممکن است تغییر کند.

عباس خواستار افزایش بودجه مبارزه با جرم و جنایت در جامعه عربی، لغو قانون مربوط به ساخت و ساز، تغییر قانون ملی یا اصلاح آن و دادن اختیارات بیشتر به مقامات محلی شده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، نتانیاهو به دنبال همکاری با لیست یکپارچه عربی است و قصد دارد شرکای خود را راضی کند تا با این موضوع موافقت کنند.

طبق اعلام این شبکه، قرار است عباس روز پنجشنبه ضمن سخنرانی اهداف حزبش را اعلام کند که احتمالا در تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی نقش خواهد داشت.

نتانیاهو در مذاکرات اخیر خود اعلام کرده بود، احتمال دارد دولت به نخست وزیری او به شکل موقت روی لیست عربی حساب باز کند و این لیست به صورت غیر مستقیم با دادن رای ممتنع یا غیبت اعضایش از دولت حمایت کند.

براساس نتایج نهایی چهارمین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که ۲۳ مارس برگزارشد، نتانیاهو نتوانست اکثریت کافی یعنی ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ را برای تشکیل دولت جدید به دست آورد و همچنان بحران سیاسی در اراضی اشغالی ادامه دارد.

همچنین برخی تحلیلگران از احتمال همکاری احزاب میانه‌رو، راست و چپ تحت چارچوبی به نام «ائتلاف تغییر» و با مشارکت حزب «یش عتید»، «آبی و سفید»، «یمینا»، «کارگر»، «امید نو»، «اسرائیل بیتنا» و «مرتس» یاد می کنند که می‌تواند در مجموع ۵۸ کرسی را جمع‌آوری کرده و با جلب حمایت فهرست متحد عربی ۶۱ کرسی لازم برای تشکیل دولت را از آن خود کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha