• پنجشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400011204445
  • خبرنگار : 50167

نماینده عالی دولت در استان زنجان عنوان کرد

ممنوعیت استفاده از تفرج‌گاه‌های زنجان در روز طبیعت

ممنوعیت استفاده از تفرج‌گاه‌های زنجان در روز طبیعت

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: استفاده از پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های استان به خصوص در سه شهر ابهر، زنجان و خرم‌دره در روز طبیعت امسال ممنوع است.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۱ فروردین‌ماه) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با ممنوعیت ورود و خروج خودروها در شهرهای نارنجی استان، اظهار کرد: اکنون ورود خودروهای غیربومی و خروج خودروهای بومی از شهرهای زنجان، ابهر و خرم‌دره ممنوع است و محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد به شدت همچنان در همه شهرستان‌ها به قوت خود باقی است و متخلفان جریمه می‌شوند.

وی از افزایش میزان تردد خودروها در تعطیلات نوروز امسال در استان زنجان خبر داد و افزود: بر اساس آمارهای موجود، میزان خروج خودروهای بومی استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲۰ درصد افزایش داشته و ورود خودروهای شخصی به این استان نیز ۱۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

این مسئول از ممنوعیت استفاده از پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها در شهرهای زنجان، ابهر و خرم‌دره در روز طبیعت امسال خبر داد و تصریح کرد: استفاده عموم از پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در روز طبیعت ممنوع بوده و با توجه به وضعیت نارنجی کرونایی سه شهر مذکور، فرمانداران این شهرستان‌ها باید به موارد مهمی توجه داشته باشند.

استاندار زنجان با اشاره به افزایش افراد مبتلا به کرونا در ایام نوروز در استان که ناشی از ورود مسافران برای دید و بازدید نوروزی است، ادامه داد: استان زنجان با انجام تمهیدات لازم میزان PCR کرونا به ۹.۲ درصد رسیده است، به طوری که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت، بیش از ۱۹۰ نفر تست گرفته شده است.

حقیقی با تاکید بر اینکه همه اصناف استان به ویژه در شهرهای دارای وضعیت نارنجی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستند و نظارت می‌شوند، اظهار کرد: بر اساس جدول اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه محدودیت‌های کرونایی ذکر شده باید در شهرهای نارنجی استان اجرا شود و همه مسئولان باید به صورت میدانی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف‌اند، وسیله نقلیه مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان را برای مهار کرونا در سه شهر نارنجی استان در اختیار آنان قرار دهند، خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره با تشکیل جلسه امنیتی و خدماتی تمهیدات لازم برای روز طبیعت را باید به دقت بررسی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha