• پنجشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400011204483
  • خبرنگار : 50163

بیشترین علت ابتلای ابهری‌ها به کرونا چیست؟

بیشترین علت ابتلای ابهری‌ها به کرونا چیست؟

ایسنا/زنجان رییس شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: بیشتر افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، سابقه حضور در مراسم عروسی، دید و بازدیدها و دورهمی‌های خانوادگی و همین‌طور سابقه مسافرت به مناطق پرخطر داشته‌اند.

کوروش شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی حوزه سلامت و همکاری مردم در سال گذشته، آمار ابتلا به بیماری کووید - ۱۹ در شهرستان رو به کاهش بود، اظهار کرد: متأسفانه تعدادی از هم‌وطنان با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و دید و بازدیدهای عید باعث افزایش تعداد مراجعان سرپایی مشکوک ابتلا به ویروس کرونا زنگ خطر شیوع این بیماری را در ابهر به صدا در آورد.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش بیماران سرپایی، تعداد موارد بستری در بیمارستان و همین‌طور موارد مثبت سرپایی افزایش داشته است، گفت: اوضاع کرونایی شهرستان ابهر در وضعیت نارنجی به سر می‌برد.

این مسئول تصریح کرد: بیشتر افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، سابقه حضور در مراسم عروسی، دید و بازدیدها و دورهمی‌های خانوادگی و همین‌طور سابقه مسافرت به مناطق پرخطر داشته‌اند.

شعبانی با یادآوری افزایش مسافرت‌ها به ابهر، افزود: حضور مهمانان یا مسافران از شهرهای پرخطر کشور در این شهرستان، از موضوعات مهم دیگری است که خانواده‌ها باید به آن توجه داشته باشند و پذیرش میهمان را در منزل محدود کنند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی، شدت گرفتن بیماری و ورود به پیک جدید آن دور از ذهن نیست، ادامه داد: از همه شهروندان تقاضا می‌شود با عمل ‌به توصیه‌های بهداشتی، به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌های اجتماعی، پرهیز از تجمعات و شست‌وشوی دست‌ها، یاری‌رسان کادر بهداشت و درمان باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با تاکید بر ضرورت پرهیز از برگزاری دورهمی‌ها و تجمعات در روز طبیعت، خاطرنشان کرد: در روز سیزدهم فروردین همه تفرج‌گاه‌ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی در ابهر تعطیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha