• پنجشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400011204642
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

رفع تعرض از ۲۳۵ هکتار اراضی ملی در تعطیلات نوروزی

رفع تعرض از ۲۳۵ هکتار اراضی ملی در تعطیلات نوروزی

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری شهروندان با پلیس برای پیشگیری از وقوع جرایم و حفظ منابع و سرمایه‌های ملی گفت: با تلاش ماموران یگان های حفاظت، ۲۳۵ هکتار از اراضی ملی، مردمی و منابع طبیعی در ایام نوروز رفع تعرض شد.

به گزارش ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر در حاشیه سیزدهمین جلسه قرارگاه نوروزی پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه همه ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز پدیده شوم زمین خواری نیز افزایش می یابد، گفت: در این راستا پلیس پیشگیری و یگان‌های حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن، جنگل‌ها و مراتع و امور اراضی در سراسر کشور با پایش مستمر، کنترل، نظارت، پیگیری و ایجاد هم افزایی اطلاعاتی بین سایر یگان‌های حفاظت، آمادگی خود را به بالاترین سطح افزایش داده و به پشتوانه قانون با متخلفان به صورت قاطع برخورد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه اراضی ملی و منابع طبیعی موهبتی الهی و سرمایه ای ملی و متعلق به همه مردم است، ادامه داد: همزمان با آغاز اجرای طرح نوروزی دربازه زمانی ۱۰ روزه از ۳۶۹ فقره تعرض به اراضی به مساحت ۲۳۵ هکتار، رفع تعرض و تصرف شده است.

سردار بنی اسدی فر گفت: تعرض به منافع مردمی و سرمایه‌های ملی خط قرمز پلیس پیشگیری است لذا به منظور حراست از این سرمایه‌ها بیش از ۲۴ هزار مورد گشت شبانه روزی انجام و در این بازه زمانی ۱۰۳۳ نفر از افراد متجاوز و سودجو دستگیر و تعداد ۱۵۴ قلم اشیاء ممنوعه کشف و ضبط شده است.

 برقراری امنیت مطلوب در حوزه صنعت هوایی و ریلی

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه قرارگاه‌های نوروزی (فرعی) پلیس پیشگیری ناجا در پلیس راه آهن و فرودگاه های کشور به منظور مدیریت جرایم و جابجایی امن مسافران خطوط ریلی و هوایی فعال هستند، گفت: بحمدالله در بازه زمانی مورد اشاره بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر در حوزه صنعت هوایی و ریلی و در امنیت مطلوب جابجا شده اند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به آمادگی صددرصدی کارکنان انتظامی مستقر در سالن های پروازی فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مسافری راه آهن و خطوط ریلی، تصریح کرد: با اجرای طرح های هدفمند و عملیاتی توسط پلیس راه آهن و پلیس فرودگاه تعداد ۱۱۰ رام قطار و بیش از ۸۹۰۰ پرواز تاکنون در امنیت کامل فعال بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی افزایش قابل توجه دستگیری مجرمان و افزایش کشف کالا و ارز قاچاق را از دیگر اقدامات ارزشمند پلیس فرودگاه و راه آهن در ایام تعطیلات نوروزی برشمرد.

سردار بنی اسدی فر با تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری مردم و مسئولان با پلیس برای ارتقاء نظم و امنیت عمومی اظهار کرد: تمامی کارکنان پلیس پیشگیری در اقصی نقاط کشور با صداقت، حسن نیت و بسیج تمام امکانات در طول این ایام و به ویژه تا پایان تعطیلات نوروزی مجاهدانه برای خدمتگزاری به مردم آماده هستند و امیدواریم این خدمات بی منت مورد رضایت خداوند متعال، شهروندان عزیز و توشه معنوی برای خود و خانواده صبورشان قرار گیرد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha