• شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400011405499
  • خبرنگار : 71467

معاون سازمان اداری و استخدامی به ایسنا اعلام کرد

جزئیات دورکاری کارکنان در مناطق زرد، نارنجی و قرمز

جزئیات دورکاری کارکنان در مناطق زرد، نارنجی و قرمز

طبق اعلام مسئولان سازمان اداری و استخدامی، شرایط دورکاری کارکنان برای مناطق سه گانه زرد، نارنجی و قرمز طبق دستورالعمل قبلی به صورت درصدی پابرجا است و بالاترین مقام مسئول در دستگاه می تواند در رابطه با نحوه حضور کارکنان و دورکاری کامل بر اساس شرایط تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایسنا، از اواخر سال ۱۳۹۸ با شیوع ویروس کرونا و شدت گرفتن آن، نحوه حضور کارکنان در محل کار دستخوش تغییراتی شد و طی چند مرحله مورد بازنگری قرار گرفت تا این که در نهایت در آبان ماه سال گذشته سازمان اداری و استخدامی طبق تصمیم گیری های صورت گرفته در ستاد ملی مبارزه با کرونا شرایط حضور کارکنان را براساس رنگ بندی مناطق اعلام کرد و در این مدت تغییری در بخشنامه صادره اعمال نشده بود.

اما در ایام ابتدایی سال جاری با شدت گرفتن مجدد بیماری کرونا و اعلامی که اخیرا وزارت بهداشت در رابطه با نحوه حضور کارکنان داشته است،  این موضوع از سازمان اداری و استخدامی مورد پرس و جو قرار گرفت و با توضیحاتی از سوی رفیع زاده -معاون نوسازی اداری سازمان  اداری و استخدامی- به ایسنا همراه بود.

 تکلیف حضور کارکنان در مناطق سه گانه

وی با بیان این که در ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۹  سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه ای یکبار برای همیشه تکلیف حضور کارکنان در محل کار را براساس رنگ بندی شهرها مشخص کرده است، گفت: براین اساس همچنان این بخشنامه پابرجا بوده و باید در دستور کار دستگاه ها بسته به تغییر رنگ شهرها و مناطق مربوطه قرار بگیرد.

این مقام مسئول در سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه تاکید ما بر این است که خللی در ارئه خدمات برای مردم ایجاد نشده و در هر شرایطی بتوانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند، افزود: در نهایت بالاترین مقام مسئول ملی و استانی  می تواند در مورد نحوه حضور کارکنان در دستگاه اجرایی تصمیم گیری کند.

وی جزئیات مربوط به نحوه حضور کارکنان در دستگاه های اجرایی براساس رنگ بندی ها اعلام کرد و گفت که سازمان اداری و استخدامی خدمات را به دو بخش ضروری و عادی تقسیم کرده است که در مناطق زرد کارکنان دستگاه های با خدمات ضروری باید به طور کامل و ۱۰۰ درصد حضور پیدا کنند، اما در سایر دستگاه ها یک سوم به صورت دورکار و دو سوم حضور خواهند داشت.

رفیع زاده ادامه داد:در مناطق  نارنجی  نیز در دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری، حضور کارکنان به صورت دو سوم و یک سوم دورکار هستند و در سایر دستگاه ها حضور ۵۰ درصدی بوده و ۵۰ درصد دیگر امکان دورکاری دارند.

به گفته وی در مناطق قرمز در دستگاه های با خدمات ضروری امکان کاهش ۵۰ درصدی نیروها وجود دارد مشروط به این که خللی در ارائه خدمات ایجاد نشود، در سایر دستگاه های  شهرهای قرمز هم حضور یک سومی و دورکاری به صورت دو سوم اعمال می شود.

شرایط دورکاری کامل و ساعت حضور کارکنان

رفیع زاده در مورد امکان دورکاری کامل گفت: براساس بخشنامه ای که در سال ۱۳۸۹ در مورد دورکاری در دولت تصویب شد امکان دورکاری براساس شرایط دستگاه و تشخیص بالاترین مقام مسئول امکان پذیر است که بتواند با توجه به امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیک و ایجاد بستر برای دورکاری در این رابطه تصمیم گیری کنند.

وی درباره ساعات حضور کارکنان در محل کار یادآور شد که این ساعات نیز نسبت به تصمیم قبلی تغییری نکرده و از ۷:۳۰  تا ۱۴:۳۰ (هفت ساعت)حضور خواهند داشت.

وضعیت خانم های باردار و دارای کودکان زیر ۶ سال

 رفیع زاده در مورد دورکاری خانم های باردار و یا دارای کودکان زیر ۶ سال یادآور شد که در تمامی دستگاه ها خانم های باردار، افرادی دارای بیماری های زمینه ای و همچنین خانم های دارای کودکان زیر ۶ سال در اولویت دورکاری قرار خواهند داشت.

شرایط برگزاری جلسات و ماموریت ها

 معاون نوسازی اداری سازمان  اداری و استخدامی درباره این که چرا  برگزاری همایش‌ها و یا جلسات از سوی دستگاه ها در شرایط کرونایی همچنان ادامه دارد، گفت که سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه خود به دستگاه ها تاکید کرده که هرگونه برگزاری جلسه باید با رعایت پروتکل و ایجاد فضای مناسب و رعایت محدودیت ها باشد؛ به طوری که در شهرهای زرد حداکثر تعداد شرکت کنندگان ۳۰ نفر ، شهرهای نارنجی ۲۰ نفر و در شهرهای قرمز حداکثر ۱۰ نفر خواهد بود این در حالی است که تاکید شده برای هر نفر حداقل ۴ متر مربع فضا پیش بینی شود، در عین حال که منع برگزارش همایش ها و مامویت های غیر ضروری مورد تاکید قرار گرفته است.

وی یادآور شد که دستگاه ها  ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی  و قرار دادن خدمات الکترونیک در اولویت کاری خود هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۵:۳۹

یعنی چی والا خوبه دورکاری براشون شده نون دانی ...برا خودشون نشستن توخونه وحقوق مجانی میگیرن این کرونا برا خیلی خوب شده ولی برا بدبخت بیچاره ها هم مرگ داره هم گرسنگی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۷:۱۱

افرین. گل گفتی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۸:۵۸

این به این خاطره که این دسته از هموطنان مجبورن سرکار حضور داشته باشن و نمیتونن مثل کسبه و صاحبان مشاغل آزاد بصورت اختیاری در شرایط حاد سر کار نرن. بنابراین بهتره که کمی همدیگر رو درک کنیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۲۰:۴۸

شما هم اگر شاهد این بودی که به علت مراجعه مردم همکار جوانت با داشتن فرزند کوچک دار فانی را وداع می گفت اینطور سطحی نظر نمی دادید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۲۱:۰۳

دقیقا مطلب آقای سلطان صحیح میباشد . البته بنده کارمند هستم . اما فرزندم و دیگر آشنایانم که شغل شان آزاد است بیچاره شدن . با این وضعیت برای از بین بردن کرونا به هیچ جا نخواهیم رسید. چون دولت تلاشی برای این وضعیت نمیکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۰۹:۰۲

همش حرف مفته. در نهایت بالاترین مقام اجرایی استانی میگه دورکاری فعلا لغوه. همه بیاین سرکار

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۱ ۱۸:۴۱

منظور جناب سلطان از نون حتما گوشت بوده! برای نون هر روز باید کار کنن؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۷:۲۰

كو دوركاري ،از ترس اخراج حتي با داشتن فرزند زير ٦ سال مجبورم فرزندم تو اين اوضاع كرونايي به مهد بفرستم ،تو رو خدا براي يه بار هم شده درست و حساب شده دوركاري انجام دهيد نه اينكه فقط بگين ٥٠ درصد دوركار،يه سوم سركار،،،،فقط حرف!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۲۰:۲۱

تو این هفته آزمون استخدامی و آزمون وکلا برگزار میشه اون چی میشه با اون حجم و ازدحام جمعیت؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۲۱:۱۰

با سلام بعضی از مدیران تافته جدا بافته هستند ودر شهر های نارنجی وقرمز تعداد کارکنان را کم نمی کنندوحتی ساعات کاری را کم نمی کنند با توجه به اینکه نمی توانند خیلی از کارکنان را به دور کاری بفرستند بعلت اینکه خودشان بصورت کامل باید سر کار بیایند زورشان می آیند .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۲۱:۲۱

با سلام در شهرستانها از مدیرانی که مصوبات ستاد کرونا را رعایت نمی کنند وبا توجه به بخشنامه فرمانداری واستانداری تعداد کارکنان را کاهش نمی کنند شکایت داریم .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۲۱:۲۸

متاسفانە دوڕکاری ویا کاهش ساعت براساس سلایق مدیران استانی وشهرستانی است وحتی واحدبا واحددیگر در یک سازمان واداره داخلی باهم فرق دارد واین تبعیض سردرگمی بین کارمندان ایجاد کرده است بخصوص ادارات استان اذربایجانغربی مثل شهرستان سردشت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۲۲:۴۰

متاسفانه فقط اعلام میشه که کارمندان دورکار هستند وقتی روسای ادارات اجازه دورکاری به کارمندان نمیدن و حتی مرخصی های ما رو هم لغو میکنن ما کارمندان شکایت به کجا ببریم؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۶ ۰۹:۲۶

باید دستگاهی باشه که به دورکاری دستگاههای دیگه نظارت کنه تا مدیران سلیقه ای عمل نکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۵ ۱۸:۵۵

نه بابا کی گفته من کارمند دادسرای یک شهرشتان قرمز البته فوق قرمز صب تاا ظهر بالای ۲۰۰ نفر ارباب رجوع داریم با فاصله چند سانتیمتر دورکاری کجا بود همه همکارام کرونا گرفتن یکبار ولی هیچکس عین خیالش نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۶ ۰۰:۲۷

متاسفانه فقط اعلام میکنن ولی عملی نمیشه . یه کم انصاف داشته باشیم خویه کارمندا مجبورن سرکار حضور داشته باشن من اسم دارم دو سوم از همکارام کرونا گرفتن و اکثرا از ارباب رجوع ما هم خانواده داریم و البته بیمار

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۶ ۰۰:۳۱

متاسفانه در شهرداری‌ها مدیران کارشناسان و کارمندان را نه تنها این دورکاری بلکه ۵۰ درصدها نکردند و کاملا سلیقه ای هست و مدیران فقط به فکر منافع خود و دستور دادن و امرو نهی کردن به زیردستان هستن شهرداری تهران واقعا پرشده از برخی مدیران عقده ای نه دورکار هست نه ۵۰ درصد ماهمش سرکارهستیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۷ ۰۸:۳۶

سلام. برا دادگستری دورکاری در کار نیست همش الکیه الان شهر سنندج شده نارنجی ولی ما هر روز سر کاریم و کسی هم به بخشنامه اهمیت نمیده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۷ ۱۷:۳۹

بایستی بیشتر کنترل کنید برخی مدیران در شرکت حضور صد درصدی می‌خواهند. اگه صاحابی هست استان‌ها را کنترل کنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۷ ۱۷:۴۵

برخی ادارات در استان‌ها به دستور مدیر 100 درصد حضور دارند اگه پیگیری نشه مجبوریم ما هم سایر پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکنیم. حتما به استانداری‌ها تذکر دهید