• شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400011405555

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس:

کمک‌های خیرین فارس سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشت

کمک‌های خیرین فارس سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشت

ایسنا/فارس مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس از کمک ۱۶۸ میلیارد تومانی خیرین عرصه سلامت استان در سال ۹۹ خبر داد که از رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است.

علی اکبر رامجردی شنبه ۱۴ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: مجمع خیرین تامین سلامت فارس، با هدف بهره مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مردمی و نیت خیرین در سطح استان و ساماندهی فعالیت های آنان، در سال ۱۳۸۱ به عنوان اولین مجمع خیرین سلامت کشور در فارس راه‌اندازی شد و پس از آنکه مقام معظم رهبری این اقدام را مطلوب توصیف فرمودند، به سایر نقاط کشور تسری یافت.

رامجردی با اشاره به جایگاه شیراز به عنوان مرکز ارائه خدمات سلامت در ایران و منطقه، افزود: لازم بود خیرین و مردم در کنار نظام سلامت و دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراکز خیریه بهداشتی درمانی باشند تا بتوانند با توانمندیپهای خود به کمک این سیستم بیایند.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با بیان پیشینه مردم فارس در کارهای خیر، حجم فعالیت خیرین سلامت فارس را در صدر کشور خواند و ادامه داد: مجمع خیرین تامین سلامت فارس هم از لحاظ دستاوردهای مالی و حمایتی خیرین و هم ایجاد روش ها و تشکیلاتی کردن فعالیت خیرین، در کشور پیشتاز است.

او اظهار کرد: به دلیل وجود فعالیت‌های تخصصی، متنوع و بسیار پراکنده در حوزه سلامت، نیاز بود مرکزی ضمن کارشناسی این فعالیت‌ها و نیازها، موارد را بر اساس اولویت در اختیار خیرین و مردم قرار دهد و در تحقق نیت خیرین در نیازهای مورد تایید سیستم سلامت و دانشگاه علوم پزشکی، آنان را همراهی و حمایت کند که نقش مجمع خیرین تامین سلامت فارس در این امر پررنگ است.

رامجردی دستاورد این تلاش‌ها را ایجاد بیش از دو هزار و سیصد تخت بیمارستانی، به میزان قابل توجهی اقلام تجهیزاتی و ساخت صدها مرکز بهداشتی درمانی و پایگاه اورژانس از زمان راه‌اندازی مجمع خیرین تامین سلامت فارس تاکنون عنوان کرد.

مشارکت خیرین سلامت فارس در بحران کروناویروس

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: سال ۹۹ با توجه به بحران کرونا و مشکلات به وجود آمده در سیستم سلامت کشور، خیرین استان علاوه بر حمایت‌های مستمر هر ساله، در موضوع کرونا نیز خوش درخشیدند، به طوری که  حجم کمک‌های خیرین بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بود.

او ادامه داد: در روزهای نخست شیوع کرونا در استان، خیرین در خرید تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی، تعمیرات و خرید قطعات دستگاه‌های سی تی اسکن، توسعه بخش‌های آی سی یو، تهیه و تولید بیش از صدها هزار اقلام مصرفی و حفاظتی در برابر این ویروس منحوس مشارکت داشتند و بار دیگر خیرین تامین سلامت فارس در بحران کرونا نیز در کشور پیشرو بودند.

رامجردی اظهار کرد: سال ۹۹ با امضای ۲۴۲  تفاهم نامه در حوزه‌های عمرانی، اهدای ملک و تجهیزات، امور حمایتی از بیماران  نیازمند و وام‌های قرض‌الحسنه دانشجویی و سایر نیازهای حوزه سلامت به ارزش ۱۶۸ میلیارد تومان  رشد بیش از ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس بیان کرد: از چند سال پیش به همت خیرین حوزه سلامت فارس، ۱۸ اقامتگاه همراه بیماران در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه ساخته شد که در این بازه زمانی به بیش از ۱۵۰ هزار نفر شب اقامت داده شد، همچنین اقامتگاه مرکزی همراه بیماران در کنار بیمارستان شهید دکتر فقیهی در حال ساخت است.

او با اشاره به اجرای ۲۷ پروژه عمرانی با همت خیرین و بهره برداری از تعدادی از این پروژه‌ها در سال گذشته گفت: تعدادی از این پروژه‌ها نیز در دست اجرا است که از جمله مهم ترین پروژه‌ها، نقاهتگاه «هاس پیس» در محوطه بیمارستان شهید دکتر چمران به عنوان نقاهتگاه بیماران مزمن استان برای مراقبت از بیمارانی است که در منزل قابل نگهداری نیستند و تا کنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

رامجردی با اشاره به احداث چندین پروژه بهداشتی درمانی و در دست ساخت بودن دو بیمارستان جدید در شیراز به همت خیرین، یکی دیگر از اقدامات مجمع خیرین تامین سلامت فارس را ایجاد صندوق دانشجویی و پرداخت وام ضروری به دانشجویان و دستیاران عنوان کرد و گفت: در سال گذشته، به ۹۵ دانشجو، به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اعطا شد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس افزود: با توجه به بحران کروناویروس و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال، بیش از ۲۰۰ جلسه به صورت حضوری و مجازی در خصوص پیگیری اقدامات و دغدغه‌های خیرین در سال گذشته برگزار شد و ۷۰ خیر برگزیده سال نیز تقدیر شدند. 

رامجردی با اشاره به سامانه معرفی نیازها به خیرین گفت: سامانه معرفی نیازها به خیرین به همت مجمع خیرین تامین سلامت فارس راه‌اندازی شده که تاکنون هزار و ۹۶۲ مورد نیاز پس از اولویت بندی و تایید دانشگاه در سامانه بارگزاری شده که خیرین در اقصی نقاط دنیا می‌توانند آن را مشاهده می‌کنند.

او بیان کرد: با توجه به اقدام مناسب خیرین در سال گذشته به ویژه در بحران کرونا، بیش از ۱۰ برنامه و گزارش خبری شبکه سراسری صدا و سیما و یکصد برنامه استانی مربوط به خیرین استان فارس پخش شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس ادامه داد: خیرین با نیت و معنویت روحی وارد این عرصه می‌شوند و لازم است مسئولان برای رفع دغدغه‌های اداری آنان تلاش کنند، البته تاکنون با حمایت مسئولان مشکلات در این خصوص در حداقل بوده است. 

رامجردی با اشاره به برنامه‌های این مجمع در سال جدید نیز گفت: تلاش می‌شود با هماهنگی رئیس دانشگاه و هیات مدیره مجمع خیرین، پروژه‌های خیرین ساماندهی شود و امیدواریم بتوانیم برای ترویج بیش از پیش این کار خیر، همدلی بین مدیران حوزه سلامت و خیرین بیشتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha