• شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400011405753
  • خبرنگار : 71145

زیاد النخاله: اولویت، مقاومت در برابر اشغالگری است نه رقابت بر سر قدرت

زیاد النخاله: اولویت، مقاومت در برابر اشغالگری است نه رقابت بر سر قدرت

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد، انتخابات جزو برنامه‌هایی در قالب به رسمیت شناختن اشغالگری است، این امر تحولی خطرناک است که به اشغالگری به واسطه الحاق کرانه باختری و قدس مشروعیت می‌بخشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی امروز، شنبه گفت، اولویت در حال حاضر مقاومت در برابر اشغالگری است نه انتخابات و رقابت و حمله به سمت قدرت در سایه وجود اشغالگران.

او در سخنرانی خود در اولین کنگره انجمنی مشارکتی قدس در سوریه تحت عنوان "انجمنی‌ها به خاطر قدس" به بررسی تحولات سیاسی اخیر پرداخت.

النخاله انتخابات را جزو برنامه‌های به رسمیت شناختن اشغالگران و مشروعیت بخشیدن به آنها در خاک فلسطین و رویدادی خطرناک توصیف کرد که به اشغالگران به واسطه الحاق کرانه باختری و قدس مشروعیت می‌بخشد.

او اضافه کرد: همان‌طور که از حیفا، یافا و دیگر شهرهای فلسطینی چشم پوشی کردیم و از بیش از ۸۰ درصد خاک فلسطین گذشتیم می‌توانیم به نفع دشمن از کرانه باختری و قدس هم عقب نشینی کنیم اسرائیل این گونه برنامه ریزی می‌کند، هر روز بر زمین‌های جدید مسلط می‌شود تا بیش از نیمی از کرانه باختری و قدس را تحت کنترل خود درآورد و تعداد شهرک‌نشینان در قدس معادل ساکنان فلسطینی شود.

او اشاره کرد: آنچه قلب را در سالگرد روز زمین بیشتر به درد می‌آورد این است که وطن از مسیر خون شهیدان دور می‌شود و اشغالگری که مقابل آن مقاومت کردند امروز مورد قبول‌تر هستند و شریکی علیه خون شهیدان و علیه ملت شده‌اند و زیر لواهای عادی سازی ثابت قدم وارد بافت سرزمین عربی و زیربنای آن می‌شوند. 

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی اشاره کرد مناسبت روز زمین همزمان با انتخابات فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه است و عدم مشارکت جهاد اسلامی در انتخابات به این معنی است که دشمن را به رسمیت نخواهد شناخت و هرگز اشغالگری در اراضی فلسطینی را قبول نخواهد داشت.

او افزود، به نظرش انتخابات تحت اشغالگی پیامی بر این مبناست که امکان همزیستی با دشمن و قبول آنچه بر ملت فلسطین تحمیل می‌کند، وجود دارد.

النخاله افزود: هیچ حاکمیت فلسطینی در هیچ وجب از خاک فلسطین نیست حال آنکه می‌گویند بیایید در انتخابات شرکت کنید در حالی‌که که نباید هیچ فلسطینی‌ها با شناسنامه اسرائیلی به کرانه باختری و نواز غزه بازگردد. می‌گویند بیایید در انتخابات شرکت کنید، اما شهرک‌ها در کرانه باختری و قدس برپا باشند، باز هم می‌گویند بیاید در انتخابات حضور به هم رسانید این وضعیت از زمان امضای توافقنامه اسلوی لعنتی ادامه داشته است، از این رو نباید هیچ مشروعیتی به قدرت خیالی کنونی تا زمانی که زیر سایه اشغالگری بر ملتش حکومت می‌کند، داده شود.

النخاله گفت: انتخابات امروز تمدید مشروعیت بخشیدن به اسلو و مشروعیت بخشیدن به قدرتی است که از حق تاریخی ما در فلسطین گذشته است این یک نمایش گمراه کننده است نه یک دستاورد ملی. او از گروه‌های فلسطینی خواست تصور نکنند انتخابات یک دستاورد ملی است تا ملت‌های عربی و اسلامی گمراه نشوند و تصور کنند که فلسطینی‌ها آزاد شده‌ و زندگی‌شان عادی شده است.

به گفته دبیرکل جهاد اسلامی، تنها به یک روستا یا شهر را می‌توانند نام ببرند که نیروهای اشغالگر وارد نشده باشند، هر کسی را که بخواهند بازداشت می‌کنند و هرکسی را که بخواهند می‌کشند؟! ملت فلسطین بازداشت شده و همه این ملت تنها تحت اشغالگری نیستند بلکه تحت بازداشت هستند.

النخاله به هرکسی که مخالف حضور در انتخابات است، گفت: موضع شما آگانه‌ترین، متعهدترین موضع در ماهیت درگیری با مشروعیت صهیونیستی است تا به اشغالگری و به درگیری داخلی هم مشروعیت نبخشیم.

او از همه اعراب و مسلمانان خواست در کنار ملت فلسطین و کمپین‌های عادی سازی روابط بایستند، درعین حال بر مخالفت قاطع جنبش جهاد اسلامی با اسلو که مقدمه ساز به رسمیت شناختن اسرائیل است، تاکید کرد و گفت، جایگزین پایدای و ثبات و تداوم مقاومت و جهاد است.

پیشتر جهاد اسلامی عدم مشارکت خود در انتخابات آتی را اعلام کرد و از زبان نافذ عزام گفت، انتخابات قانون‌گذاری آینده در قالب سیستم سیاسی کنونی است از این رو چون مخالف توافقنامه اسلو هستیم آن را نمی‌پذیریم و در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha