• یکشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400011506104
  • خبرنگار : 71565

خدابخشی: برای محرومیت زدایی نقشه‌ای جامع فراهم شود

خدابخشی: برای محرومیت زدایی نقشه‌ای جامع فراهم شود

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اقدامات نهادهای مختلف در حوزه محرومیت زدایی انتقاد کرد: هیچ هماهنگی و هیچ اقدام یکپارچه ای در عملکرد این نهادها وجود ندارد و هیچ نقشه جامعی در این حوزه که هر سال به روز رسانی شود موجود نیست.

به گزارش ایسنا، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با تبریک آغاز سال ۱۴۰۰ گفت: امیدوارم سال جدید سال تحقق شعار سال برای هموطنان عزیز باشد، از آنجا که مجلس در آستانه ورود به برنامه هفتم توسعه است، ضروری است پیش نیازهای این برنامه از جمله اصلاح نظام آماری و مدیریت داده ها به عنوان یکی از موضوعات که پایه و اساس برنامه ریزی کشور است را در دستور کار قرار دهد تا بتوان نظام برنامه ریزی کشور را سامان داد، برای برخی از حوزه هایی که می خواهیم برنامه ریزی کنیم همچون آب، آلودگی و محیط زیست آمار قابل اتکایی وجود ندارد.

وی افزود: برنامه ریزی در خصوص صندوق های بازنشستگی نیازمند برآورد جمعیت در سال های آتی است، در تمامی حوزه ها برنامه ریزی موفق منوط به وجود فضای شفاف از وضعیت پیش رو است، شفافیت فضای پیش رو مستلزم وجود آمار صحیح و براورد مناسب شاخص های آماری در بازه زمانی بعدی در حوزه های محتلف است، لازم است مجلس در این یک سال باقی مانده تا برنامه هفتم در حوزه نظام آماری اقدام خوبی انجام دهد تا بتوان مبتنی بر شاخص های آماری در برنامه هفتم برای بخش های مختلف حکم های قابل پایش پیشنهاد شود.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: متولی محرومیت زدایی در کشور کیست؟ کدامین نهاد این مسئولیت را برعهده دارد؟ بنیاد مستضعفان؟ کمیته امداد امام(ره)؟ ستاد اجرایی فرامان حضرت امام(ره)؟ وزارت کار؟ وزارت کشور یا سپاه پاسداران؟ تردیدی نیست که این نهادها اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام دادند و یا در حال انجام هستند اما هیچ هماهنگی و هیچ اقدام یکپارچه ای در عملکرد این نهادها وجود ندارد و هیچ نقشه جامعی در این حوزه که هر سال به روز رسانی شود موجود نیست.

خدابخشی ادامه داد: علی رغم صرف بودجه های زیاد در این حوزه به دلیل نداشتن سامانه های مناسب و نقشه جامع به نتیجه مطلوبی نرسیدیم، سامانه های یکپارچه ایجاد شود و وضعیت مناطق مختلف در زیر ساخت ها مورد ارزیابی قرار گیرد و وضعیت بیمه ای و شغلی هر خانوار و هر ایرانی مورد پایش قرار گیرد تا خدمات مدیریت شود و در این حوزه به نتیجه برسیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود عنوان کرد: آیا قابل قبول است که پس از گذشت ۴۳ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی که خدمات شایانی به مردم مناطق مختلف کشور ارائه شده است، مردم در ۱۷ نقطه جمعیتی  الیگودرز به دلیل نداشتن راه دسترسی مناسب برای عبور از رودخانه های مسیر تردد خود ناچار به استفاده از کابل های سیمی باشند که کوچیکترین غفلت در استفاده از آن به بهای قطع انگشتان دست آن ها تمام شود؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha