• یکشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400011506368
  • خبرنگار : 50026

رئیس جهاددانشگاهی استان خبر داد:

۲۰۰ نفر در خراسان جنوبی صاحب شغل خانگی شدند

۲۰۰ نفر در خراسان جنوبی صاحب شغل خانگی شدند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: تا پایان سال گذشته، ۲۰۰ شغل در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است که تا شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ تمام افراد ثبت‌نام شده در طرح به بازار کار متصل خواهند شد.

جلال الدین صادقی، امروز یکشنبه ۱۵ فروردین ماه به رسانه‌های گروهی گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و مداخله گر در حوزه اشتغال در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بر اساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند و برای اینکه نارضایتی عمومی ایجاد نشود با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بقیه افراد ثبت‌نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.

صادقی، هدف از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، توانمندسازی افراد متقاضی راه اندازی کسب و کارهای مشاغل خانگی با بهره گیری از تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و همکاری پیشرانان فعال این حوزه و بنگاه های بالا دستی اعلام کرد.

وی اظهار کرد: امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شوند و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن‌ها می‌شود که از جمله می‌توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده اشاره کرد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود در یکی از بخش‌های مستقل، تحت پوشش و پشتیبان انجام دهند و باید از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha