• یکشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400011506391
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

معافیت سود بازرگانی باید به دست مرزنشینان برسد

معافیت سود بازرگانی باید به دست مرزنشینان برسد

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، با اشاره به اینکه معافیت سود بازرگانی در حال حاضر ۷۰۰ هزار تومان است، تاکید کرد: این سود باید به دست مرزنشینان برسد.

خالد جعفری در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان، اظهار کرد: اجرای تعهدات ارزی و معتبر بودن کارت بازرگانی شروط ضروری تایید تجار برای فعالیت به عنوان کارگزار در بازارچه های غیر رسمی خانم شیخان مریوان و مله خورد سروآباد و بازارچه رسمی سیرانبند بانه است.

وی با اشاره به معرفی ۳۶ نفر از تجار توسط فرمانداران شهرستان های بانه، مریوان و سروآباد، افزود: ۹ نفر افراد تایید شده دارای شرایط این لیست باید با کارگزاران قبلی که فعالیت نداشته اند، جایگزین شوند.

جعفری در پاسخ به گله مندی اتاق بازرگانی در خصوص معرفی تجار از سوی فرمانداران بدون نظرخواهی از اتاق، خواستار معرفی تجار مورد نظر اتاق بازرگانی ظرف یک هفته به فرمانداران شد و تاکید کرد: تجار معرفی شده باید حائز شروط لازم بوده و توانایی کار داشته باشند.  

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: حضور تعداد بیشتری از بازرگانان در این بازارچه ها موجب افزایش رقابت و افزایش سود مرزنشینان خواهد شد.

وی فعالیت تعاونی های مرزنشین رفع تعلیق شده را بلامانع عنوان و خاطرنشان کرد: تعاونی های مرزنشینی محدودیتی برای فعالیت در بازارچه های مرزی ندارند و در زمینه واردات کالا در اولویت هستند.

در ادامه این جلسه موضوع ساماندهی مرز رسمی باشماق نیز مورد بررسی قرار گرفت که جعفری در این خصوص اظهار کرد: بعد از اتفاقی که در مرز دوغارون (افغانستان) رخ داد تمهیداتی برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی اندیشیده شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه لاین های مرز رسمی باشماق مریوان با لاین های مقابل مرز اقلیم (سلیمانیه) همخوانی ندارد، نیاز به جابجایی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، یادآور شد: یکی از اهداف ساماندهی مرز باشماق، سرعت بخشی به ترددهاست اما اولویت با پیشگیری از اتفاقات ناگوار مانند اسلام قلعه (افغانستان) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha