• دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400011607131
  • منبع : نمایندگی همدان

در بزرگداشت سالگرد شهادت «حاج میرزامحمد سلگی» مطرح شد؛

شهید سلگی به دنبال نام و نان از انقلاب نبود

 شهید سلگی به دنبال نام و نان از انقلاب نبود

ایسنا/همدان فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه با شهادت «حاج میرزامحمد سلگی» انسان بزرگی را از دست دادیم، گفت: شهید سلگی روح بزرگی داشت و رفتارش برای همگان درسی بزرگ بود.

سردار مظاهر مجیدی دوشنبه ۱۶ فروردین در آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت «حاج میرزامحمد سلگی» در باغ موزه همدان، ادامه داد: این شهید بزرگوار در روزهای پایانی عمر نسبت به گذشته خود فعال‌تر بود و برای اینکه حضور پررنگ مردم را در انتخابات داشته باشیم، مدام در تلاش بود و دریغ از اینکه در روزهای آخر عمر کم و کاستی داشته باشد.

وی با بیان اینکه رفتار، گفتار، کردار و نشست و برخاست شهید سلگی در حوزه‌های مختلف فعالیتش الگو بود، افزود: پس از گذشت یک سال از شهادت وی نتوانستیم مراسم یادبودی در شأن و منزلت این شهید بزرگوار برگزار کنیم و امیدواریم با از بین رفتن بیماری کرونا بتوانیم دین خود به شهید بزرگوار را ادا کنیم.

امام جمعه نهاوند نیز در ادامه اظهار کرد: سال گذشته که شهید سلگی به علت شیوع کرونا شبانه ‌در نهاوند دفن شد، برای دلداری هم‌رزمان و رفقا گفتیم شاید حکمتی در کار باشد و تسلیم مقدرات هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند نسبت به این شهید احساس دِین می‌کند، افزود: سردار سلگی چند خصوصیت بارز داشت که خدا به واسطه آنها به او در دنیا و آخرت کرامت بخشیده بود.

وی ادامه داد: نخستین ویژگی این شهید ولایتمداری بود و خود را سرباز امام و ‌ولایت می‌دانست که این امر را نه در شعار که در عمل ثابت کرد و دیگر ویژگی بارز شهید سلگی تقید به نماز و عبادت بود که باید همه به این امر مهم مقید باشند.

مغیثی با بیان اینکه شهید سلگی به دنبال نام و نان از انقلاب نبود، تصریح کرد: او پس از مجروحیت می‌توانست به راحتی زندگی کند اما به هیچ پیشنهاد کاری جواب مثبت نداد و می‌خواست تا پایان عمر به عنوان سرباز زندگی کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز با بیان اینکه در کشور اسلامی به دنبال قهرمان پروری نیستیم، گفت: ما به دنبال منش قهرمانی هستیم و هر کسی یک قهرمان است‌.

سردار مهدی ظفری اضافه کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قهرمان پرور بوده و ویژگی نظام ولایی این است که قهرمان پروری کند و انسان‌های بی‌نام و نشان را حتی از رهبران جامعه نیز بزرگ‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه خاصیت حماسه این است که حماسه تولید کند، افزود: انقلاب اسلامی شهید زنده تولید می‌کند و در واقع باید شهید باشیم تا شهید شویم و هر کسی باید یک شهید زنده باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه نقش شهید سلگی در لشگر انصارالحسین(ع) یک نقش ویژه بود، تصریح کرد: شهیدان و به ویژه این شهید بزرگوار را نباید به حزبی منتسب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha