• دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400011607298
  • خبرنگار : 71588

با شروع رایزنی‌های ریولین

احزاب اسرائیلی نامزدهای خود برای نخست وزیری را اعلام کردند

احزاب اسرائیلی نامزدهای خود برای نخست وزیری را اعلام کردند

رئیس رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) رایزنی‌ها با احزاب پیروز در انتخابات کنست (پارلمان این رژیم) در خصوص شخص مأمور تشکیل دولت جدید را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العین امارات، رایزنی‌ها با حزب لیکود، به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صیونیستی که خواهان تشکیل دولت جدید است، آغاز شده است.

بنیامین نتانیاهو به خاطر حضورش در دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی که صبح امروز (دوشنبه) از سرگرفته شد، در این نشست حضور نداشت.

دفتر روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، دیدارهایی متوالی با رهبران ۱۳ حزب که در انتخابات اخیر پیروز شدند، برگزار شد.

ریولین به طور متوالی در دفتر خود با رؤسای حزب "لیکود"، "آینده‌ای هست"، "شاس"، "آبی و سفید"، "یمینا"، "یهودیت تورات"، "کار"، "اسرائیل خانه ما"،"صهیونیسم دینی"، "لیست مشترک عربی"، "امید تازه"، "مرتس" و "لیست عربی یکپارچه" دیدار کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی گفت: نامزدی را در راستای کسب رای اعتماد کنست مامور تشکیل کابینه خواهم کرد.

ریولین با احزاب پیروز نشست داشت. انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری تا روز چهارشنبه یک فرد از بین احزاب پیروز را برای تصدی پست نخست‌وزیری اعلام کند.

حزب لیکود بنیامین نتانیاهو، حزب یش عتید (آینده‌ای هست) یائیر لاپید رئیس این حزب و حزب آبی - سفید نیز یائیر لاپید را نامزد کرده‌اند.

همچنین حزب "کاحول لاوان" به ریولین توصیه کرده یائیر لاپید را نامزد کند.

نمایندگان این حزب گفته‌اند، حزب‌شان در دولتی که رهبر لیکود تشکیل دهد، شرکت نخواهد کرد. آنها علت مخالفت خود را محاکمه و پرونده‌های فساد نتانیاهو عنوان کرده‌اند.

توجه‌ها به سمت دو شخصی معطوف است که هنوز مواضعشان مشخص نشده است و آن دو نفتالی بنت، رهبر حزب "یمینا" و منصور عباس، رهبر لیست عربی یکپارچه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha