• دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400011607358

مدیر کل اطلاعات فارس:

نظارت کامل بر رفتارهای اقتصادی وجود دارد

نظارت کامل بر رفتارهای اقتصادی وجود دارد

ایسنا/فارس مدیر کل اطلاعات استان فارس بر اشراف کامل سیستم امنیتی بر رفتارهای اقتصادی خصوصا در سطح مدیران، تاکید کرد هر متخلف اقتصادی مطمئن باشد که سراغ او خواهیم رفت.

مدیر ارشد امنیتی استان فارس دوشنبه ۱۶ فروردین در نشست صمیمانه با جمعی از مدیران و خبرنگاران رسانه‌های این استان، ضمن شنیدن دیدگاه‌ها و نقطه نظرات مطرح شده، به بیان اقدامات، فعالیت‌ها و اهداف مد نظر اداره کل اطلاعات در فارس پرداخت.

وی با تبریک سال جدید و هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان(عج)، به مهمترین رویدادهای سال ۹۹ پرداخت و خاطرنشان کرد: کماکان نظام اسلامی ایران در جبهه‌های مختلف مشغول دفاع و مبارزه با تهدیدات و دشمنی‌ها است و سربازان مدافع نظام اسلامی در همه این جبهه‌ها مشغول دفاع و مبارزه هستند، رسانه و فعالیت رسانه‌های در این زمینه را بسیار مهم ارزیابی و بر لزوم تدام حرکت هدفمند در این عرصه تاکید کرد.

ویژگی‌های خاص برای گمنامی

وی در ادامه با تاکید براینکه سرباز گمنام بودن کار بسیار دشواریست و چنین افرادی باید دارای ویژگی‌های مشخصی باشند، به فرمایشات حضرت امام(ره) در خصوص فعالیت اداره اطلاعات اشاره و اضافه کرد که رهنمودهای بنیانگذار انقلاب در زمانی که تشکیلات اطلاعات هنوز شکل نگرفته و انسجام لازم را نداشت، یک ریل گذاری برای آینده بود.

مدیرکل اطلاعات استان فارس تاکید کرد که انتخاب و به کار بردن واژه "سرباز گمنام" برای کارکنان این دستگاه، جملاتی تعریفی و خبری نبود بلکه امری و دستوری بود و مسیر فعالیت را نشان می‌داد.

متمایز بودن دستگاه اطلاعاتی ایران از دیگر کشورها

وی گفت: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که دستگاه اطلاعاتی ایران اسلامی از دیگر کشورها متمایز و تنها سرویس امنیتی مبتنی بر شرع مقدس اسلام و فقه شیعه است؛ به همین دلیل و مبتنی بر قانون فردی که مسئولیت مدیریت این دستگاه را عهده دار می‌شود باید مجتهد باشد.

او ادامه داد: در حالیکه سرویس‌های اطلاعاتی سایر کشورها برای رسیدن به اهداف خود، استفاده از هر روش و وسیله‌ای را توجیه‌پذیر می‌دانند و در این میان سوابق موساد و سیا و جنایاتی که مرتکب شده‌اند مشخص است، روش فعالیت و اقدامات دستگاه اطلاعاتی ایران که مبتنی بر شرع اسلام و فقه شیعه بوده است، آن را متمایز می‌کند.

اتحاد رسانه‌های معاند بر علیه نظام اسلامی

مدیر کل اطلاعات استان فارس در ادامه با ارائه تحلیلی از اقدامات رسانه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: تحلیل‌های مبتنی بر اطلاعات و داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که دشمنان علیرغم اینکه در سرزمین‌های مختلف حضور داشته و با انگیزه، جهان‌بینی و حتی اهداف مختلفی دشمنی می‌کنند اما در عرصه رسانه با هم متحد هستند و تقسیم وظایف کرده‌اند.

او با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه بر موضوعات القایی در زمینه‌های مختلف تمرکز داشته‌اند، لزوم بررسی علت غفلت از قدرت رسانه‌های داخلی همسو با نظام اسلامی را یادآور شد و گفت: اگر جنگ، جنگ روانی و رسانه‌ای است، پس باید سئوال کرد که اتاق دفاع رسانه‌ای ما کجاست؟

مدیرکل اطلاعات فارس، جنگ رسانه‌ای علیه نظام را یک واقعیت دانست و گفت: این جنگ علیرغم آنکه صدای خمپاره و توپ و گلوله آن شنیده نمی‌شود و میدان مین آن را نمی‌توان دید، اما بیشترین میزان تلفات و خسارات را در پی داشته و دارد و هر روز در حال وارد کردن خسارت و تلفات به ما است.

لزوم تشکیل اتاق فکر رسانه

او بر لزوم تلاش برای ایجاد مجموعه‌ای هماهنگ در عرصه رسانه را یک ضرورت برشمرد و خاطرنشان کرد: این بدان معنا نیست که یک فرد یا دستگاه امر کند و دستور دهد و بقیه عمل کنند، بلکه به معنای ایجاد وحدت رویه برای دفاع تاثیرگذار در مقابل تهدیدات رسانه‌ای و جنگ نرم است.

مدیرکل اطلاعات استان فارس با تصریح اینکه وجود تکثر در عرصه اندیشه و فکر در حوزه رسانه را باید پذیرفت، گفت: باید برای اینکه در عین داشتن تکثر در تفکر و سلایق سیاسی و فکری، اتحاد رسانه‌ای ایجاد و تقویت شود، تلاش کنیم. زیرا همه در اصل دفاع از جمهوری اسلامی همراه هستیم. استان فارس نیز می‌تواند در این زمینه پیشقدم و برای سایر نقاط الگو باشد.

او در ادامه ارائه تحلیل از اقدامات رسانه‌ای دشمنان، گفت: آنچه در دستور کار رسانه‌های معاند قرار دارد، برجسته‌سازی اعتراض‌ها و نارضایتی‌ها، تشکیک در توانمندی حاکمیت دینی و فقهی برای اداره جامعه، القای جدا بودن تفکر اسلامی و ایرانی، القای اهمیت ندادن نظام اسلامی به مسائل زیست محیطی، تلاش برای القای ناامیدی و تقویت رویکرد تجزیه طلبی و اختلاف افکنی بین قومیت‌ها، تبلیغ سکولاریسم و هدف قراردادن بنیاد خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه، ایجاد و تقویت ایران هراسی در منطقه و جهان، تلاش برای ضعیف نشان داده توان علمی ایران، تعدیل فرهنگ و کمرنگ کردن مقدسات و ... است.

مدیرکل اطلاعات استان فارس با بیان اینکه دشمنان برای القای ناامیدی به دنبال ناکارآمد جلوه دادن اقدامات نظام جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف هستند، یکی از اقدامات دشمنان را تلاش برای القای این حس که سایه جنگ بر سر ایران قرار دارد، دانست.

تنوع قومیتی از محاسن ایران است

او با اشاره به اینکه وجود قومیت‌های مختلف یکی از مهمترین نقاط قوت ایران به شمار می‌رود، به تلاش دشمن برای تبدیل این نقطه قوت به یک نقطه ضعف اشاره و خاطرنشان کرد که اقدامات تفرقه افکنان دشمنان در سال‌های قبل از انقلاب هم وجود داشته و اکنون هم تداوم دارد.

مدیرکل اطلاعات استان فارس با یادآوری اینکه دشمن با استفاده از ابزار رسانه، همواره در تلاش برای ارائه تحلیل‌های وارونه از انقلاب و دستاوردهای آن است، سیاه نمایی و شایعه پراکنی را بخش مهمی از اقدامات رسانه‌ای دشمنان دانست و اضافه کرد که گاهی خودمان هم در درون کشور برای این اقدامات بهانه به دست آنان داده‌ایم.

این مقام ارشد امنیتی گفت: تضعیف محور مقاومت و القای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه، حمایت از منافع و مشروعیت بخشیدن به آن رژیم، زیر سئوال بردن راهبرد ایران در حمایت از محور مقاومت، تضعیف فعالیتهای هسته‌ای و موشکی و طرح این موضوع که سایه جنگ بر سر ایران قرار دارد، از دیگر اقدامات دشمنان در جنگ رسانه‌ای و نرم است.

او با بیان اینکه طرح موضوع آزادی زنان مطابق با معیارهای غربی، مباحث مرتبط با فرزندآوری، عادی‌سازی روابط نامشروع و ... از اقدامات دشمن برای از بین بردن ارکان خانواده است، گفت: دشمن و رسانه‌های آنان، هنرمندانه و زیرکانه روی این موضوعات کار می‌کنند.

رمز مشترک رسانه‌های معاند 

او رمز مشترک رسانه‌های معاند را واکنش مثبت نسبت به رویدادهای منفی و واکنش منفی نسبت به رویدادهای مثبت داخل کشور دانست و گفت: این که چرا اجرای حکم یک قاتل در رسانه‌های معاند برحسته شده و دستاوردهای مثبت و تاثیرگذار نظام کوچک و ناچیز جلوه داده می‌شود، در همین راستا قرار دارد.

مدیرکل اطلاعات استان فارس، جمهوری اسلامی را با وجود تمام مشکلات موجود، یک نعمت توصیف و اضافه کرد: برای مقابله با جنگ رسانه‌ای علیه کشور و نظام اسلامی راهی جز اتحاد در اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی نداریم. لذا باید پاسخگوی رسانه‌ها باشیم و شخصا متعهد می‌شوم که در این زمینه صادقانه با رسانه‌ها مواجه شوم.

او تصریح کرد که همه رسانه‌ها با هر گرایش فکری و خط مشی سیاسی، فرزندان و محرمان نظام اسلامی هستند، گفت: کاهش سرمایه اجتماعی از مسائل بسیار مهمی است که باید محور فعالیت رسانه‌ای قرار گرفته و همه برای بازگشت سرمایه اجتماعی تلاش کنیم. انعکاس مسائل و مشکلات باید در مسیر ارائه راهکار برای حل مسئله باشد و نه دامن زدن به مشکل و کمک به ایجاد یاس و ناامیدی مد نظر دشمنان.

تبیین اهمیت انتخابات

مدیرکل اطلاعات فارس با تبیین برخی خصوصیتهای رسانه‌های انقلابی، گفت: رسانه انقلابی دلسوز نظام بوده و مدافع ارزش‌ها، امیدآفرین، نشاط آفرین، حق‌گو و حق‌طلب است.

وی در ادامه، یکی از مسائل مهم روز کشور را انتخابات برشمرد و لزوم همراهی رسانه‌ها برای تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات را یادآور شد و گفت: در انتخابات شوراها، این اداره هم جزو مراجع چهارگانه است که نظر خود را در مورد کاندیداها اعلام می‌کند اما برابر قانون تصمیم‌گیری نهایی بر عهده هیئت‌های اجرایی است.

پاسخ به خباثت دشمنان قاطع است

او خاطرنشان کرد: دستگاه اطلاعاتی هیچ گاه خباثت دشمنان را فراموش نمی‌کند، همانگونه که عامل وقوع انفجار سال ۱۳۸۷ در حسینه سیدالشهدای شیراز را بعد از ۱۲ سال کار اطلاعاتی دقیق، از خانه امنش در لس‌آنجلس بیرون کشید و به دستگاه عدالت سپرد؛ اقدامی که بی تردید با عنایت خداوند همراه بود.

مدیرکل اطلاعات استان فارس تصریح کرد: دشمنان بدانند و مطمئن باشند که هرگونه خباثت و دشمنی آنان، از سوی ما با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد.

او خبرنگاران و فعالان رسانه را از جمله گروه‌های در معرض مخاطره دانست که تهدیدات دشمنان همواره متوجه آنان بوده است و سرویسهای اطلاعاتی به اشکال مختلف علاقه مند به نزدیک شدن به آنان و استفاده از آنها هستند.

طرح شهید استوار

مدیرکل اطلاعات استان فارس با بیان اینکه هر جا زخمی وجود دارد، بستر حضور میکروب است و آسیب‌های اجتماعی هم در حقیقت یک زخم بر پیکر جامعه هستند، حاشیه‌نشینی، مشکلات اقتصادی و بیکاری از جمله این آسیب‌ها برشمرد.

وی گفت: برای رفع این آسیب‌ها در وزارت اطلاعات طرحی را با نام شهید استوار طراحی کردیم تا بتوانیم با همکاری دستگاه‌ها و مسئولان مختلف اقدامات مؤثری در جهت محرومیت‌زدایی مناطق محروم و حاشیه‌ای برداریم. ما اعتقاد داریم که می‌توان مشکلات مردم را با حرکتهای جهادی و انقلابی رفع کرد.

او به رسانه‌ها توصیه کرد که طرح کمک مومنانه را از مسیر تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و ارزاق عمومی به سمت اقدامات زیرساختی سوق دهند و گفت: خوشبختانه در این زمینه فرماندهان ارتش و سپاه در فارس و حتی اتحادیه صنف کامیونداران شیراز، برای همراهی در طرح محرومیت زدایی شهید استواری، اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل اطلاعات فارس با بیان اینکه مسئولیتها زود گذر است اما آثار غفلت باقی می‌ماند و اگر مسئولی غافل باشد باید جواب پس بدهد، از وجود پرونده‌های اقتصادی در این استان خبر داد و گفت: هر مدیری که خدای ناکرده مرتکب تخلف اقتصادی شده باشد حتما دستگاه اطلاعاتی به سراغش خواهد رفت، این موضوع دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

او تصریح کرد: واحد ردیابی مالی اداره اطلاعات، مسیر پولهای نامشروع را پیگیری خواهد کرد و با هرگونه فساد اقتصادی در هر سطحی برخورد می‌کند؛ ما موضوع از کجا آورده‌اید را مد نظر داریم.

مدیر ۲ تابعیتی در فارس نداریم

مدیرکل اطلاعات فارس همچنین گفت: در استان فارس قبلا یکی دو مدیر ۲ تابعیتی داشتیم که خواهش کردیم از مسئولیت کنار بروند و این موضوع انجام شده است، در حال حاضر مدیری با این خصوصیت نداریم و اگر کسی اطلاع دارد، اعلام کند تا پیگیری شود.

او همچنین خواستار توجه بیشتر رسانه‌ها به تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب شد و اهمیت امیدآفرینی خصوصا در شرایط کنونی را مد نظر قرار داد و ابراز امیدواری کرد که همه رسانه‌ها در این موضوع، همراهی لازم را داشته باشند.

او با بیان اینکه اداره کل اطلاعات فارس نیز در راستای تحقق شعار سال، تکالیفی را مد نظر دارد، مهمترین اقدام مد نظر را شناسایی موانع موجود بر سر راه واحدهای تولیدی و تلاش برای رفع این موانع دانست.

بازگشت ۲۲۲ واحد تولیدی به چرخه اقتصاد فارس

مدیرکل اطلاعات فارس گفت: خوشبختانه در سال گذشته، با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، ۲۲۲ واحد نیمه تعطیل و تعطیل در استان فارس فعال شد و اکنون هم واحدهای متعددی با مشکل مواجه‌اند که باید همه را بررسی و موانع بر سرراه آنها را رفع کرد.

این مقام ارشد امنیتی یکی از راهبردهای رسانه‌ای دشمن را القای بی تاثیربودن مشارکت مردم در انتخابات برشمرد و گفت: مردم باید مطمئن باشند که انتخابات همیشه مهم و راهگشا بوده و رسانه‌ها در این ایام می‌توانند با تلاشی مناسب، حضور امیدوارانه مردم در انتخابات را رقم بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha