• سه‌شنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400011707616

هشدار مسئولان بهداشت ابرکوه در مورد شیب تند شیوع کرونا

هشدار مسئولان بهداشت ابرکوه در مورد شیب تند شیوع کرونا

ایسنا/یزد روسای بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان ابرکوه از افزایش شدید مبتلایان و بستری‌های کرونا در این شهرستان ابراز نگرانی کرده و از شناسایی بیش از 100 بیمار کرونا مثبت در تعطیلات نوروز در این شهرستان خبر دادند.

«علی‌اکبر عسکرنژاد» رئیس بیمارستان ابرکوه روز گذشته در نشست ستاد مقابله اب کرونا در این شهرستان اظهار کرد: تعداد بستری‌ها نسبت به هفته گذشته تقریباً چهار برابر شده و در حال حاضر 16 بیمار کرونایی در بیمارستان شهرستان، بستری و یک نفر نیز با حال وخیم در ICU تحت مراقبت‌های ویژه است.

وی با تأکید بر این که آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در شهرستان به شدت در حال افزایش است، گفت: برای جلوگیری از وقوع پیک جدید باید همه محدودیت‌های مورد نیاز اعمال و بر روند اجرای آن نظارت شود.

رئیس بیمارستان ابرکوه در پایان نیز یادآور شد: تاکنون تنها 30 درصد از پرسنل بیمارستان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

«عبدالحسین اکرمی» رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه اظهار کرد: بعد از پیک آبانماه که هزار و 76 مورد مثبت شناسایی شد در آذر و دی‌ماه این آمار به ترتیب به 232 و 123نفر کاهش یافت. در بهمن‌ماه با تلاش پرسنل شبکه بهداشت و اعضای تیم‌های طرح شهید سلیمانی در حوزه شناسایی بیماران و کنترل افراد مبتلا، سه هزار و 107 تست در منازل انجام که از این تعداد 378 مورد مثبت جدید شناسایی شد.

وی تصریح کرد: از 28 اسفندماه 99 تا 13 فروردین 1400 تعداد 108 بیمار شناسایی شدند که به نظر می‌رسد تعداد مبتلایان رو به افزایش است و عمده آن مربوط به خریدهای قبل از عید و دید و بازدیدهای نوروز است.

اکرمی راهکار اصلی کنترل بیماری را بیماریابی دانست و تأکید کرد: بعضاً عدم همکاری و مشارکت مردم موجب کندی کار می‌شود که بعضاً افراد بیمار و یا ناقل خود را ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی نمی‌دانند که این موضوع موجب شدت انتشار و انتقال ویروس می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha