• سه‌شنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400011707903
  • خبرنگار : 50214

وزیر آموزش و پرورش:

نماز، شاهکار خلقت است

نماز، شاهکار خلقت است

ایسنا/یزد وزیر آموزش و پرورش نماز را شاهکار خلقت و زیباترین شکل پیوند خالق و مخلوق دانست و آن را لازمه داشتن فرهنگ و تمدن غنی تر و انسان و شایسته تر خواند.

«محسن جاجی میرزایی» امروز سه شنبه هفدهم فروردین ماه در اختتامییه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در بخش دانش آموزی با موضوع پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار شد، اظهار کرد: اجلاس با نام پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد نامگذاری شده و بر این باورم که نماز با تمام شئون زندگی ما پیوند عمیق و ناگسستنی دارد.

وی ضمن قدردانی از تمام متولیان این امر مقدس در سراسر کشور به ویژه در استان یزد، ادامه داد: یکی از واقعیات قابل مشاهده در جامعه بشری تفاوت بین فرهنگها و تمدن ها و اخلاقهاست و برای رمزگشایی از این تفاوتها باید دید که چگونه تمدن و اخلاق شکل گرفته و فرهنگ آتن متولد شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باور بر این است که همه داشته‌های نسان محصول نظام یادگیری است و انسانها به دلیل یادگیرهای متفاوت با هم متفاوت هستند.

وی با بیان این که فاصله بین آگاهی و ناآگاهی با یادگیری ایجاد می شود، اظهار کرد: انسانها با یادگیری آگاه می شود و این امر به مدد معلم که اولین آنها خداوند تعالی است، صورت می‌گیرد، هر چند که پیامبران و همه تجلیات الهی معلم و آموزنده هستند.

وی با اشاره به اهمیت ابزارهای یادگیری، آنها را چشم، گوش و اندیشه و ادراک انسانها خواندو  افزود: آیات متعددی در قران کریم ما را به دیدن، شندین و تعقل و انیشیدن دعوت می کند.

حاجی میرزایی با بیان این که انسانها به میزان بهره مندی از این سه عنصر کلیدی با هم متفاوت می شوند، گفت: البته این ابرازهای در معرض آسیب هستند و وقتی این ابزارها از کار می افتد جریان یادگیری مختل می شود و در این صورت رفتار و فرهنگ انسان و جامعه آسیب می بیند.

 وی ذکر را چاره‌ی جلوگیری از آسیب به این ابراز های یادگیری خواند و گفت: ما مسئول نظام تعلیم و تربیت و خوب کار کردن این سه ابزار هستیم و برای این که خوب کار کنند نباید غافل شویم و برای غافل نشدن باید اهل ذکر باشیم و حقیقت نماز هم همین است.

عضو هیات امناء ستاد اقامه نماز کشور افزود: برای این که فرهنگ و تمدن و انسان غنی تر و شایسته تری داشته باشیم، دارالشفاء اصلی نماز است و حقیقت نماز معراج مومن و اوج گرفتن تمام قابلیتهاست.

وزیر آموزش و پرورش نماز را شاهکار خلقت و زیباترین شکل پیوند خالق و مخلوق دانست و گفت: ما نیازمند نمازیم و با نماز احیا می شویم و با نماز قادر به انجام مامویتهای خود هستیم.

حاجی میرزایی عنوان کرد: نماز ماموریت و همه دیانت ماست که باید به عنوان مسئولان تعلیم و تربیت به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از فعالان این دوره اجلاسیه، به نمایندگی از ۱۲۰ برگزیده این دوره در رشته‌های مختلف از چهار نفر از دانش آموز یزدی برگزیده تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha