• سه‌شنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400011708187
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان:

اعتلای هنر انقلاب اسلامی نیازمند تولید محتوا در تمامی بخش هاست

اعتلای هنر انقلاب اسلامی نیازمند تولید محتوا در تمامی بخش هاست

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، اعتلای بیش از پیش هنر انقلاب اسلامی را نیازمند تولید محتوا در تمامی بخش ها عنوان کرد و گفت: این تولید محتوا در سایه تربیت هنرمندان متعهد و خلاق امکان پذیر خواهد بود.

امین مرادی در نشستی خبری که به صورت مجازی برگزار شد ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی در کشور به عنوان یکی از نهادهای مولود انقلاب طی سالهای اخیر گام های مهمی را در راستای توجه بیشتر به هنر متعهد و انقلابی برداشته و برنامه ریزی برای رسیدن به شرایط بهتر در این بخش همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: طی یک دهه اخیر و با پیگیری های صورت گرفته از سوی حوزه هنری و همزمان با ایام سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، یک هفته با عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است و فرصت خوبی فراهم شده تا در روزهای آغازین سال نو، نگاهی مجدد به فعالیت های صورت گرفته در این بخش داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: امروز ما در شرایطی مدعی هنر متعهد و انقلابی در کشور هستیم، که انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک تمدن نوین اسلامی مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و برای گفتمان سازی این مهم باید از ابزار هنر به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد و حوزه هنری به عنوان نهاد برآمده از متن انقلاب اسلامی، این مسیر را با جدیت هر چه تمامتر دنبال می کند.

وی با بیان اینکه همزمان با دیگر نقاط کشور در استان کردستان نیز فعالیت ها و برنامه های مختلفی برای ایام هفته هنر انقلاب تدارک دیده شده است، افزود: اولویت ما در ایام هفته هنر انقلاب اسلامی گفتمان سازی هنر انقلاب در بین تمامی اقشار جامعه است و در هیمن راستا سعی می کنیم تا از تمامی ظرفیت های در اختیار و توانایی تمامی گونه های هنری بهره برداری کنیم.

مرادی با اشاره به آغاز هفته هنر انقلاب از 18 فروردین ماه در سال جاری، عنوان کرد: با توجه به شرایط و وضعیت شیوع کرونا در استان کردستان، اولویت اصلی ما در راستای برنامه ریزی فعالیت های هفته هنر انقلاب، رعایت پروتکل های بهداشتی و بهره گرفتن از فضای مجازی و ظرفیت رسانه ای است.

وی یادآور شد: در همین راستا در ایام هفته هنر انقلاب در سال جاری در استان کردستان در مجموع 20 فعالیت در دستور کار قرار گرفته است و ما برای تمامی رشته های هنری در این ایام یک فعالیت شاخص را برنامه ریزی کرده و بر اساس تقویم این فعالیت اجرا می شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: دیدار جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر استان با نماینده ولی فقیه در کردستان، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی تولید حوزه هنری کردستان در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج و برگزاری نشست خبری و اطلاع رسانی برنامه های حوزه هنری استان از طریق شبکه استانی کردستان، فضای مجازی و سایر رسانه های مکتوب و آنلاین از جمله فعالیت های ما به شمار می رود.

وی از برگزاری دو کارگاه آموزشی در این ایام خبر داد و گفت: کارگاه تنظیم و تدوین تاریخ شفاهی با حضور محمد قاسمی پور مسئول دفتر ادبیات پایداری معاونت راهبری استانهای حوزه هنری کشور و کارگاه جغرافیای خلاقه در کارگردانی با تدریس زانیار لطفی مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان کردستان از جمله کارگاه های این هفته در کردستان به شمار می رود.

مرادی از رونمایی آلبوم موسیقی ذکر و دف فرزندان خلیفه میرزا آغه غوثی خبر داد و گفت: همچنین در ایام هفته هنر انقلاب کتاب رادیو سنه خاطرات دکتر بهروز خیریه تالیف شیلان آویهنگی نیز رونمایی می شود.

وی از امضای تفاهم نامه همکاری با مجمع جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان خبر داد و افزود: همچنین در ایام هفته هنر انقلاب نمایش زندگی خصوصی آقای اسب به صورت نمایشنامه خوانی در پردیس سینمایی بهمن سنندج اجرای عمومی خواهد داشت.

وی از اکران آثار منتخب تولیدی فیلم های کوتاه حوزه هنری استان کردستان خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه در فضای مجازی در رشته های عکاسی و کارتون و همچنین پیگیری فعالیت ها و برنامه های قرارگاه توانمندسازی فرهنگی مناطق هدف در نایسر و ننله از جمله  دیگر فعالیت های حوزه هنری کردستان در هفته هنر انقلاب در سال جاری است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در پایان گفت: همچنین بر اساس بررسی های صورت گرفته و رصد فعالیت های هنرمندان سراسر استان، با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان، قرار است در مراسمی با حضور مسئولان ارشد استان هنرمندان انقلابی کردستان در سال 99 در رشته های مختلف معرفی و مورد تقدیر قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha