• چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400011808370
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون رئیس جمهور:

کارآفرینی با اعتبارات دولتی توسعه نمی‌یابد/ لزوم تعیین تکلیف اراضی پارک علم و فناوری

کارآفرینی با اعتبارات دولتی توسعه نمی‌یابد/ لزوم تعیین تکلیف اراضی پارک علم و فناوری

ایسنا/سمنان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه کارآفرینی با اعتبارات دولتی توسعه نمی یابد بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: تغییر نگرش و فرهنگ‌سازی برای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری با تلاش دولت و بخش خصوصی در استان سمنان ایجاد شده است.

سورنا ستاری شامگاه سه شنبه در شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: از رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان می خواهم در ارتباط با رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان شهرستان گرمسار مطالعاتی انجام داده و برای رفع مشکلات پیشنهاداتی ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: در سفری دیگر از ظرفیت های علمی و فناوری شهرستان گرمسار هم بازدید خواهم داشت و برای رفع مشکلات این منطقه از استان سمنان در بُعد علمی و فناوری تلاش خواهد شد.
معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تصریح کرد: تغییر نگرش در استان سمنان برای توسعه پارک های علم و فناوری بسیار ارزشمند بوده و برای رونق شرکت های دانش بنیان تمام مسئولان در استان به نوعی دغدغه دارند.
ستاری گفت: اهمیت نیروی کار خلاق را درک کنیم و اکنون توجه به شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد برای آحاد جامعه نهادینه شده است.
وی با بیان اینکه سرمایه اصلی مردم در جیب هایشان نیست بلکه در ذهن هایشان است افزود: برای توسعه شرکت های دانش بنیان علاوه بر توجه به امر فرهنگ سازی باید زیرساخت های این حوزه نیز تکمیل شود.
معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تصریح کرد: هنر ما باید حمایت از بخش خصوصی باشد و با پول دولتی نمی شود برای توسعه کارآفرینی اقدام کرد اما بخش خصوصی میدان دار توسعه رویه های علمی و فناورانه در کشور است.
وی اضافه کرد: توسعه حاصل نگرش بخش خصوصی است. به عنوان مثال شرکت عقاب افشان در سمنان، از حالت کارخانه داری بیرون آمده و اکنون یکی از صنعت داران کشور است.
ستاری گفت: اجرای طرح های علمی در شرکت عقاب افشان افزایش یافته و خط تولید در این شرکت احیا شده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اضافه کرد: وقتی جوانان پر استعداد داریم باید از این ظرفیت استفاده شود و هنر دانش بنیانی در همه جا نهادینه شود.
وی اضافه کرد: انتظار می رود به سرعت تعیین تکلیف ۲۰ هکتار از اراضی پارک علم و فناوری استان انجام شود تا شرکت ها بتواند در این اراضی سرمایه گذاری کنند.
وی اضافه کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان یک میلیارد تومان سرمایه ثبت سده دارد که باید این رقم ناچیز تقویت شود.
وی تصریح کرد: مطالعه تکنولوژی های بهینه سازی آب و فاضلاب باید حتما اجرا شود و شرکت های دانش بنیان در انجام اموری از این دست ،جدی و فوق العاده کار کنند.
وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها تاکید و اضافه کرد: در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، از ایده پردازی ها استقبال می کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha