• چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400011808581
  • خبرنگار : 71263

واکنش فیس بوک به انتشار اطلاعات ۵۳۰ میلیون کاربر

واکنش فیس بوک به انتشار اطلاعات ۵۳۰ میلیون کاربر

شرکت فیس بوک اعلام کرد خبر درز اطلاعات ۵۳۰ میلیون کاربر مربوط به سوءاستفاده از یک قابلیت این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۹ بوده و این شرکت در آن زمان پس از شناسایی مشکل مربوطه، به ترمیم آن پرداخت.

به گزارش ایسنا، بیزنس اینسایدر هفته گذشته گزارش کرده بود شماره تلفن و سایر جزییات پروفایل ۵۳۰ میلیون کاربر فیس بوک در اینترنت به رایگان قابل دسترس است. فیس بوک اعلام کرد مجرمان این اطلاعات را پیش از سپتامبر سال ۲۰۱۹ با بهره برداری از یک آسیب پذیری در ابزار فیس بوک برای همگام سازی تماسها به دست آورده بودند.

این شرکت در آن زمان مشکل مذکور را شناسایی و حفره امنیتی ابزارش را ترمیم کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک اعلام کرد در نتیجه اقدامی که انجام دادیم، مطمئنیم مسئله مذکور که به خلافکاران اجازه داد در سال ۲۰۱۹ اطلاعات کاربران را جمع آوری کنند، دیگر وجود ندارد.

دو ماه پیش پایگاه خبری تِک رادار گزارش کرده بود دیتابیس شماره تلفنهای متعلق به ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک از سوی یک بات تلگرام برای فروش عرضه شده است. اطلاعات تک ۲۰ دلار قیمت دارد اما اطلاعات انبوه با تخفیف عرضه شده و برای ۱۰ هزار مورد ۵۰۰۰ دلار فروخته می شود. اگر فردی آی دی فیس بوک یک نفر را بداند، می تواند از این بات برای به دست آوردن شماره تلفنش استفاده کند و همین طور برعکس، اگر فردی شماره تلفن یک نفر را داشته باشد می تواند با استفاده از این بات، آی دی فیس بوک وی را پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.