• چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400011808595
  • خبرنگار : 71214

مدیرکل دفتر بحران سازمان راهداری:

خسارتی به راه‌های مریوان وارد نشده است

خسارتی به راه‌های مریوان وارد نشده است

در پی وقوع زلزله ۵.۳ ریشتری اخیر در حوالی مریوان، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: بر اساس گزارش‌های دریافت شده هیچ خسارتی به راه‌های اصلی و فرعی این منطقه وارد نشده است.

به گزارش ایسنا، شب گذشته (سه شنبه) ساعت ۱۹:۴۲ دقیقه، زمین‌لرزه‌ای به شدت ۵.۳ در مقیاس ریشتر، حوالی مریوان در استان کردستان، نزدیک مرز عراق و منطقه پنجوین این کشور را لرزاند. که در پی آن مجتبی خالدی –سخنگوی سازمان اورژانس کشور- اعلام کرد: مصدومی که ناشی از زمین‌لرزه باشد فعلا به بیمارستان‌ها مراجعه نکرده و فقط سه نفر به جهت عجله و شتاب و فرار دچار آسیب جزیی شده‌اند.

وی افزود: ارزیابی ٣۵ روستای اصلی که در معرض خطر هستند، در دستور کار است. آب آشامیدنی چند روستا مشکل پیدا کرده اما مشکلی جدی نیست و در این راستا اعلام آماده‌باش کامل به تقریبا ۵٠ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه تیم عملیاتی داده شده است.

فرهاد مهریاری - مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای – در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خسارتی به راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان وارد شده است یا خیر؟ اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی رسمی، تاکنون هیچ خسارتی ناشی از این زلزله به ابنیه فنی و راه‌های اصلیف فرعی و روستایی این منطقه گزارش نشده است.

وی افزود: در شرایط کنونی نیروهای سازمان راهداری در سطح منطقه مریوان و استان کردستان در حالت آماده باش قرار دارند و اگر مشکل و گزارشی دریافت شود، در اسرع وقت نسبت به حل آن یا بازگشایی مسیر احتمالی آسیب دیده اقدام کنند.

وی گفت: در بازدیدهایی که صورت گرفته خساراتی در شبکه راه‌های شهرستان‌های نردیک به محل وقوع زلزله مشاهده نشده و تنها چند مورد ترک سطحی در دیوارهای سالن‌های تجاری و مسافری پایانه مرزی باشماق در شهرستان مریوان مشاهده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۸ ۱۲:۲۰

مگر مریوان راه هم داره!!!؟