• چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400011809247
  • خبرنگار : 71145

برگزاری دور سوم مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا/ تعهد بغداد به تأمین امنیت هیئت‌های دیپلماتیک

برگزاری دور سوم مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا/ تعهد بغداد به تأمین امنیت هیئت‌های دیپلماتیک

وزارت خارجه عراق آغاز سومین دور مذاکرات استراتژیک بین این کشور و آمریکا را اعلام کرد، آنتونی بلینکن تاکید کرد: مذاکرات امروز ما تاکیدی بر مشارکت ما با عراق است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت، مذاکرات استراتژیک عراق و آمریکا از طریق ویدیو کنفرانس آغاز شد.

او افزود: فواد حسین، وزیر خارجه عراق و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا جلسه مذاکرات استراتژیک را افتتاح کردند.

وی افزود که دولت عراق در راه تثبیت مبانی دموکراتیک در این کشور تلاش می‌کند و در برنامه خود اصول قانون اساسی عراق را گنجانده است.

حسین تأکید کرد که روابط بغداد و اربیل شاهد تحولی سازنده به سوی حل اختلافات است و افزود که عراق در حال گسترش روابط خود با کشورهای عربی و اسلامی و دیگر کشورهای جهان است.

وی همچنین سفر اخیر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، به عراق را نشان‌دهنده تبدیل شدن عراق به دروازه منطقه‌ای و جهانی اشاعه صلح دانست.

او ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها به تفاهمات و توافقات مشترکی در همه بخش‌های ممکن برای همکاری بینجامد و موجب تکمیل پیشرفت ملموس در تفاهمات پیشین شود.

وزیر خارجه عراق تأکید کرد که برگزاری انتخابات پیش از موعد از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت فعلی است و در این راستا مجلس نیز قوانین لازم را تصویب کرده است.

او همچنین از همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های گوناگون امنیتی عراق با ائتلاف بین‌المللی در جنگ با داعش تقدیر کرد و افزود که داعش خطری برای همه منطقه و تهدیدی برای امنیت بین‌المللی بود و افزود که نیروهای امنیتی عراق همچنان نیازمند همکاری با آمریکا در حوزه آموزش نیروهای عراقی و تجهیز و افزایش توانمندی‌های آنان هستند.

فؤاد حسین افزود که عراق متعهد به تأمین امنیت هیئت‌های دیپلماتیک و تأسیسات و تشکیلات آنها در خاک عراق است.

او با اشاره برنامه اصلاحات اقتصادی در عراق بر اهمیت توسعه سرمایه‌گذاری آمریکا در بخش‌های گوناگون عراق و تقویت همکاری‌ها در بخش‌های انرژی، بهداشت، محیط زیست، اقتصاد، فرهنگ، آموزش شد.

بلینکن نیز با بیان‌ اینکه نشست امروز تاکیدی بر روابط و همکاری بین دو کشور است، افزود: دولت عراق اصول قانون اساسی را از طریق برنامه‌های دولتی خود تقویت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha