• پنجشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400011909329
  • خبرنگار : 71625

اظهار نظر شهرام ناظری درباره موسیقی «نون خ ۳»

اظهار نظر شهرام ناظری درباره موسیقی «نون خ ۳»

شهرام ناظری ـ خواننده نام آشنای کشورمان ـ اظهارنظری را درباره موسیقی «نون خ ۳» و تیتراژ قسمت پایانی این سریال با قطعه «لیلُم لِیل» بیان کرد.

به گزارش ایسنا، در آخرین قسمت از سریال «نون خ ۳»، قطعه‌ قدیمی «لیلم لیل» با موسیقی ترکیه‌ای برای پخش انتخاب شد که از سوی برخی کارشناسان و رسانه ها با انتقاد همراه بود.

این قطعه کُردی که قدمتی دیرینه دارد، تاکنون بارها بازخوانی شده است و یکی از این بازخوانی ها در سال ۱۹۸۴ توسط ابراهیم تاتلیس ـ خواننده ترک که از مادری کُرد متولد شده ـ با عنوان «لیلیم لِی» در قالب آلبوم «ماوی» اتفاق افتاده و در سکانس پایانی فیلم مشهوری ترکیه ای به همین نام هم استفاده شده است.

اجرای ابراهیم تاتلیس را در ادامه می شنوید:

از ناصر رزازی (به کردی: ناسر ره‌زازی) هم به عنوان نخستین خوانندگان این اثر یاد می شود اما تاریخ دقیقی از اجرای او از آهنگ «لیلُم لیل» به دست نیامد.

در ادامه اجرای ناصر رزازی را می شنوید:

صادق آزمند ـ آهنگساز سریال «نون خ» ـ درباره شباهت موسیقی قطعه ای که در قالب این سریال پخش شد با نمونه ترکیه ای آن، به ایسنا توضیح داده است که «موسیقی قطعه «لیلم لیل» اصالتی کُردی دارد. ممکن است برخی پس از گوش دادن اثر در تیتراژ پایانی سریال، قطعه بازخوانی شده توسط ابراهیم تاتلیس (خواننده ترک) برایشان یادآوری شود، ولی این خواننده به دلیل کُرد بودنش چندتا از ملودی‌های فولکلور کردی همانند «لیلم لیل» را به ترکی برده است.»

آزمند که در مقطعی در مسابقه صدای کشور ترکیه هم شرکت داشته است، در ادامه تاکید کرده است: «موسیقی‌هایی که در سریال «نون خ» استفاده کردم، موسیقی کردستان بود؛ به گونه‌ای که مثلا کردهای خراسان را که کرمانج هستند را در نظر گرفتم ولی باید بدانیم که کردهای ترکیه نیز کرمانج هستند. به همین جهت سعی کردم سیری در موسیقی کردستان داشته باشم و تمامی لهجه‌ها را در نظر بگیرم. البته «لیلُم لیل» سروده استاد بی بدیل و پر آوازه کُرد، «استاد هیمن موکریانی» است. در نتیجه موسیقی «لیلم لیل» را که در سریال شنیدیم به اصل خودش برگشت.»

در ادامه اجرای قطعه لیلم لیل در نون خ را می شنوید:

خبرنگار ایسنا این موضوع را با شهرام ناظری، هنرمندی که خود اصالتی کُرد دارد و در کارنامه او در کنار موسیقی ایرانی آثار درخشان کُردی نیز دیده می‌شود، مطرح کرد.

ناظری به ایسنا اینگونه پاسخ داد: «به هر حال موسیقی کُردی همچون اقیانوسی بی‌انتهاست. مردم کُرد طی گذشت هزاره‌ها و قرن‌ها حافظ ارزش‌های آئینی، فرهنگی و هنری از جمله رقص و موسیقی بوده‌اند. تنوع شگفتی در موسیقی کُردی وجود دارد. شاید دوستان انتظار داشته‌اند، چون این سریال در داخل ایران تهیه شده بهتر بود که از موسیقی و هنرمندان داخل استفاده می‌شد یا حداقل در انتخاب قطعه موسیقی دقت و حساسیت بیشتری ابراز می‌شد.»

ایسنا پیشتر هم این مسئله را با هوشنگ جاوید مطرح کرده بود که او در پاسخ گفته بود: «اگر اکنون بخواهیم نسبت به این ماجرا حساس شویم خیلی دیر است. این اتفاق تقصیر اهمال کاری دستگاه‌های فرهنگی، به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد فرهنگی است که تنها از نظارت حرف می‌زنند ولی در عمل کاری نمی‌کنند. البته جوانان آهنگساز، مرزی برای فرهنگ‌ها و نوع ملودی‌ها قائل نیستند و مرز کلیه جغرافیای کشورها و مناطق کُردزبان را در نظر می‌گیرند، در نتیجه از موسیقی کُردی مثلا ترکیه در کار خود بهره می‌گیرند. از طرفی نمی‌توان به این اتفاق ایراد خاصی وارد کرد؛ چراکه ساختار استفاده شده دارای مشکل نیست و به مرور زمان به امری رایج بدل شده است.»

این کارشناس موسیقی در عین حال تاکید کرده بود: اگر قرار باشد موسیقی کُردی با تکیه بر اصالت فرهنگی خودمان ساخته شود باید با تکیه بر موسیقی کردی چهار استان کردنشین ایران صورت بگیرد. از یک سو مشکل تحقیق نکردن و نداشتن مشاور در تولید هست و از سوی دیگر هم در نظر گرفتن ذائقه امروز جوان‌ها؛ درحالی که اگر خوراک درست از طریق رسانه به آنها داده شود این مشکلات پیش نمی‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۰۲:۰۳

چقدحساسیت.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۶:۱۳

سلام ، بله اصل موسیقی کردی هستش ولی ریتم و آهنگ و نحوه همخوانی شبیه موسیقی ابراهیم تاتلیس هست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۹:۴۳

یه بار به لهجه یه بار به موسیقی یه بار بازبینی قبل پخش مجدد، سانسور دوباره، خلاصه همه چی دوباره و چندباره باید نظارت کنند . احترام بگذارید به سلیقه سازندگان .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۰۵:۰۲

این قطعه, موسیقی اصیل کردی بود حالا چرا کارشناس موسیقی در ایران کشور خودمون میگن موسیقی ترکیه جای سوال داره ایا قصد غرض ورزی داشتن ?ایا واقعا اطلاع ندارن که ابراهیم تاتلیس با توجه ب اینکه مادرش کرد بوده و اشنایی کامل با موسیقی کردی داشته و این قطعه اصیل کردی رو ب زبان ترکی باز خوانی کرده ?

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۹

عهههه کجای شرع از ابراهیم تاتلیسس نام برده شده؟ سرت خورده به جایی یا قرصاتو یادت رفته بخوری؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۹:۴۴

فقط شنیدن آهنگ هایی که موجب تقویت شهوت و مناسب مجالس لهو و لعب هست شنیدنش مشکل داره نه این

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۳:۴۱

اگر موسیقی مشکلی داره تو خودتان حلش کنید . تا کاملا بومی کرمانشاه و دیگر مناطق کردنشین شود زحمت زیاد کشیده شده و زمان زیادی رو در نوروز با این سریال گذرانریم . سریال خوبی بود .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۰۷:۰۱

عرض سلام و ادب مطلب جالبی است، ولی با توجه به این که آقای ابراهیم تاتلیس از لحاظ شرعی خواننده‌ی غیر مجاز محسوب می‌شوند؛ بارگذاری اجرای آهنگ لیلیم لِی ابراهیم تاتلیس و‌همچنین شنیدن آن، ایراد شرعی دارد. لطفا در این خبر، صدای خوانندگی ایشان را بردارید و فقط به نام بردن از ایشان اکتفا فرمایید. با تشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۳:۱۳

دیگه مردم شادی نیازدارن جنابعالی که ذهنت عقب افتادست به ما ربطی نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۳:۵۵

بابا شما خیلی فازت بالای یکم کوتاه بیا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۴:۱۴

ولمون کن عامو،همه کارام آراسته،کارد کُلَم بی دسته!!!خجالت آوره تو مملکتی که هیچیش سرجاش نیست،بیای درمورد آهنگ ی خواننده نظر شرعی بدی!!!درمورد ربای بانکی و دزدی ها و بقیه نظری ندارید؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۴:۵۰

عجب

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۵:۳۱

عصر حَجَر ... !!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۵:۴۰

مشکل شرعی؟ بابا بیخیال دست بردارین .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۶:۰۰

:/

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۶:۱۲

تو مجبور نیستی گوش کنی .به خدا امثال تو نمیذارن این مردم اب خوش از گلوشون پایین بره.چقدر چاپلوسی تو خودشیرین

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۶:۲۲

خیلی شیرینی بخدا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۷:۰۰

ایراد شرعی طبق کدوم آیه قرآن کریم؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۷:۰۰

کسی‌دعوت‌نکره‌گوش‌بدی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۸:۳۹

در پایتخت هم صدای ایشان پخش شد از صدا و سیما

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۸:۴۲

آقای متین ! صدای ناتلیس قبلا در فصل ۵ پایتخت از صداوسیما میلی پخش شده ، شما زیاد نگران شرعیات نباشید ...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۸:۵۸

شما گوش نده برادر.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۱:۵۷

چون اقای تاتلیس ترکیه ای هستن از نظر شرعی حرامه؟ یچی شنیدی در مورد حرام بودن موسیقی اطلاعاتت ببر بالا شاید بنا به حلال حرام بودن موسیسقی باشه همین وطنیا بدتر که غریه داداش

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۳:۲۶

متین واقعا متاسفم برای خودم که با تو هم میهنم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۳

حالت خوبه تو؟!؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۲:۰۶

پنبه بکن تو گوشات نشنوی بری جهنم بسوزی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۳:۵۳

سلام و خسته نباشید .من از تبریز پیام میدم .باید به عرض چنین ادم ها برسانم که ابراهیم تاتلیس یک مرد مسلمان .نماز خوان و روزه دار بوده و به مردم فقیر کمک میکرده شما مسلمان هستید سوال دارن میتوانید به من کمک کنید در حالی که ابراهیم بدون منت گذاری و تمسخر به همه کمک میکند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۴:۱۱

سلام به نظر برخی مردم بیو گرافی ابراهیم را مطالعه نکرده و خود سر حرف میزنند.ابراهیم مسلمان کامل و خداترس بود نه مثل مردم دو رو .ظاهر مسلمان باطن شیطان.موسیقی ابراهیم یک موسیقی اصیل ترکیه هست بروید گامل گوش کنید سر خود حرف در نیاورید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۱ ۰۰:۱۳

😁😁😁😁

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۰۷:۲۶

مثلا خواستی درستش کنی اما باز هم ثابت کردی اطلاعات شما در این زمینه ناقص و مطلب ارائه شده و تیتر شما مغرضانه و مبتنی بر فرهنگ کردی نیست بلکه مبتنی بر یک خساست خاص و ارتجاع است.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۰۷:۳۸

بابا جناب خبرنگار این آهنگساز بدبخت یه اشتباهی کرد از موسیقی ترکیه ای برای تیتراژ استفاده کرد گفت یه تنوعی باشه یه کم هم مردم تو این شرایط حالشون بهتر بشه... تو دیگه ول نمی کنی. پدرشو در آوردی به خدا... یه بار با خودش مصاحبه میکنی... یه بار با ناظری... یه بار یکی دیگه... چیکار داری این بنده خدا رو.. ول کن دیگه بابا.. هی هر روز یه تیتر میزنی تیتراژ نون خ فلان تیتراژ نون خ بهمان..... کار و زندگی نداری تو؟ این همه خبر... یه بارم یه سریال خوب کار کرده میخوای بزنیش!! ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۴:۴۶

موافقم. کارشون حرف نداشت خدایی. دمشان گرم. موسیقی و خوانندە کە شاهکار. متن و بازیها و کارگردانی کە درجە یک . دیگە میخواید چکار کنند بندەخداها... وللە ما کە ابراهیم تاتلیس را چە کورد چە تورک دوست داریم ، کپی ترانەهاشم دوست داریم.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۶:۳۵

👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۰۸:۲۰

برای موسیقی مرز متصور نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۰۹:۱۴

میشه بفرمایین ناظری چی گفت؟؟؟ خاک بر سرتون با این خبر رسانی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۳:۲۳

آرین دقت کن ! همه خبر را باید بخوانی برای دو خط مطلب که استاد گفته : ناظری به ایسنا اینگونه پاسخ داد: «به هر حال موسیقی کُردی همچون اقیانوسی بی‌انتهاست. مردم کُرد طی گذشت هزاره‌ها و قرن‌ها حافظ ارزش‌های آئینی، فرهنگی و هنری از جمله رقص و موسیقی بوده‌اند. تنوع شگفتی در موسیقی کُردی وجود دارد. شاید دوستان انتظار داشته‌اند، چون این سریال در داخل ایران تهیه شده بهتر بود که از موسیقی و هنرمندان داخل استفاده می‌شد یا حداقل در انتخاب قطعه موسیقی دقت و حساسیت بیشتری ابراز می‌شد.»

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۰۹:۵۸

.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۱ ۰۰:۵۱

دقیقا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۰۹:۵۹

درودبرتمام اقوام ایرانی. جاوید ایران ما کرد هرجاکه باشه ایرانی هست سوریه ترکیه عراق نداره...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۴:۲۳

درود بر شرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۵:۴۴

افتخار می کنم،که کورد ایرانی ام،قرن ها مرز دلر بودیم ودژ مستحکم دفاع از ایران عزیز بوده وخواهرم بود برای یک وجب خاک وطن حاضریم به جانبازی و سر می دهیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۰:۳۸

خفه شین برا یه آهنگ قرمز میشن برا گرونی لال میشن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۸:۵۴

دمت گرم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۶

ای جانت بالا بیاد که غیر از شکمت هیچی برات مهم نیست....

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۹:۲۷

بقول کیوان : ای درود بر او شرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۰:۴۱

موسیقی خیلی هم عالی بود اگه کسی موسیقی شناس باشه چه کورد چه غیر کورد میدونه که اصل آهنک کوردیه و ارتباطی با موسیقی ترکیه نداره،درود بر جناب صفامنش عزیز برای این اجرای بی نظیر

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۳:۱۱

اگر اینطوره ابراهیم تاتلیس هم از روی شعر کردی کپی کرده و به ترکی خوندش خب اون کار بد تری انجام داده اینا فقط موسقی اون رو استفاده کردن ولی اون شعر رو دزدیده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۷:۳۴

دمت گرم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۱:۱۹

اگر حتی مضمون و شعر این اثر کردی هم باشه، اثری که در پایان نون خ پخش شد، ملودی اون کاملا مال اثر ابراهیم تاتلیسس بود. حتی صدای گروه همخوانی کاملا مال اثر ابراهیم هستش و انگار بر روی آهنگ و ملودی اون خوانده شده و فقط بجای ابراهیم، خواننده، کردی خونده و صدای گروه همخوانی رو هم عوض نکردن. کپی کاری نزد ایرانیان است و بس!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۳:۱۵

اولا که هم آهنگ و‌هم متن اصالتا کردی است و جناب تاتلیسس کپی فرمودند . بعدشم موسیقی مرز ندارد و اقوام کردستانی در سوریه و ترکیه و ایران و عراق و خیلی کشورهای دیگه هستند . دست سازندگان سریال نون و خ درد نکنه تنها ایرادی که میتونم بگیرم اینه که سادگی و پاکی مردمان کورد را به تمسخر نگیرید همین

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۴:۴۱

دست بردار حسین آقا ، کارشون کە عالی بود. انصاف داشتە باش

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۵:۳۰

ترکیه اصلا موسیقی و هویتی نداشتن و همیشه آثار سایر ملتها چون کرد و یونانی و..دزدیدن خود تاتلیس کرد هست و ب خاطر سرکوب و ظلم و ممنوعیت غیرترکها در ترکیه تاتلیس ترکی اجرا میکرد ترکیه که ۱۰۰ ساله کشور شده کجا و هویت وصالت ایرانیان کجا..

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۵:۳۹

درود بر تمام ایرانیان. کردو ترک ولر و،_

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۶:۱۴

دوست عزیز لطفاازروی ناآگاهی قضاوت نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۶:۵۰

مهم همان شعر و محتواست که کاملا کردی هست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۷:۲۸

وقتی ناصر رزازی این آهنگ و اجرا کرد ابراهیم تاتلیس وجود خارجی نداشته. حالا کی مال کیو کپی کرده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۸:۲۵

باید بدونین که این آهنگ در اصل کردیه ترک ها چه بخوان چه نخوان

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۸:۲۶

ابراهیم تاتلیس سلطان موسیقی ترک اصالتی کرد دارد و مادرش کرد هست درست است از آهنگ کردی کپی کرده اما کردها ابراهیم تاتلیس رو بخاطر شخصیتی که دارد دوست دارند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۰

به قرآن اینا دیگه چجوری باید یه موسیقی زیبا درست کنن والا من خکدم کردم اینقدر از این اهنگ لذت بردم که از هیچ اهنگ کردی لذت نمیبرم دوم مگه فقط کرد ها جهان در کشور ما هستند سوم اینکه اصل اهنگ اصیل کردی حالا ملودیش که از اون قشنگ تره رو کرد های کرمانج ویا ترکیه میکنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۹:۲۵

واقعا متاسفم برای کسایی که فرهنگ غنی خودمونو با دیگرکشورها مقایسه میکنند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۰:۰۱

عزیز کپی را ما انجام ندادیم بلکه اصالت ملودی ایرانی و کردی هست و تاتلیس این رو روی یک قطعه ترکی خوانده است ...پس نفرمایید به اشتباه فرهنگ ایرانی کپی نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۰:۴۵

ابراهیم از خوانندگان کرد تقلید کرده نه کردها از او این آهنگ قدیمیست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۱:۴۲

ابراهیم تاتلیس هم کورد هستن و آهنگ های کردی زیاد داره و ضمنا موسیقی زبان مشترک انسان هاست و مرزی ندارد و کورد و فارس و ترک و عرب و..... همه مخلوقات خداوند هستند .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۲۰:۵۱

اولا داداش تو نظر ندی نمیگن بیسوادی. دوما موسیقی و متن اهنگ کاملا کردی بوده و ابراهیم امده کپی کرده.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۳:۱۲

مرسی آقای صفا منش واقعا به موسیقی کردی خیلی علاقه مند شدم.دمتون گرم.🙏🙏🙏

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۳:۲۹

سلام سریال به این خوبی که دل مردم به روی روزهای خوش بازنموده خواهشن ایرادنگیریدواقعادست تمامی دست اندکاران وکارگردان عزیز بخصوص آقای آقاخانی رامن بوسه میزنم خیلی عالی بودن فدای فرهنگ کردهای عزیز

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۳:۳۰

ادمین جان تو را به خدا منتشر کن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۳:۳۱

ین ترانه بسیار پیش از اینکه توسط تاتلس خوانده شود در کردستان محبوب بوده و به کرات شنیده شده است.‌یادمان باشد که بسیاری از خوانندگان مطرح ترکیه از جمله تاتلس ، کایا ، مهسون قرمزگول و‌...کرد هستند و به طبع آهنگهای کردی را با زبان ترکی بازخوانی کرده اند.

avatar

سلام دوستان.تمام نسخه ها رو گوش دادم ولی باز اجرای زنده وشادابی حسین صفامنش یه چیز دیگه هست.بدور ازغرض ورزی وحسادت و...دیگران چه رسمی چه غیررسمی اعلام می کنند.درود برجای جای خاک سرزمینم.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۳:۵۴

خدا حافظ این بزرگان موسیقی ایران باشد و دعای خیر مردم همیشه در کنارشان

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۳:۵۸

خانم و یا آقای متین حساسیت بدون علم در موسیقی و حلال و حرام کردن آن نشان از کهنگی اندیشه شما دارد بزرگوار بهتر است وارد بخش اختلاس با همان دزدی شرعی شوید و نظر کارشناسانه بدهید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۱

با اینکه خودم ترکم ولی باید واقع بین بود و انصاف داشت که این اهنگ لیلم لی کردی است و امپراتور از کردها گرفته

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۶

صف مرغ و کنترل کنین.همین یه ذره شادی رو هم میاین از مردم بگیرین زنده باد کرد زنده باد کردستان زنده باد ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۷

موسیقی زبان مشترک آدماهست. هیچ مرزی ندارد. به هر حال نون خ نمره‌ش بیست کامل است. با تشکر و آرزوی سلامتی برای بشریت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۴:۳۴

واقعا این چیزا چه اهمیتی داره؟!!!به جای اینکه به چیزای به اهمیت گیر بدین یکم به درد مردم برسید و اونا رو جزو اخبارتون قرار بدین!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۴:۵۴

با عرض سلام و درود بر جناب صفا منش و سعید آقاخانی دست مریزاد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۴:۵۸

سلام علیکم این قطعه نیز به زبان ترکی آذربایجان در وصف ایران خوانده شده است لطفا قید فرمایید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۵:۱۰

کردی زبان هست نه لهجه که فقط مربوط به ایل وطایفه خاصی باشدکرد زبان در چندین کشور همجوار ایران هستند شاید کارگردان خواسته موسیقی اصیل کردی واین که خارج از ایران هم کرد زبان وجود دارد به مخاطبین برساند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۵:۱۸

کاشکی مشکلات ما همین آهنگ بود آیاواقعا به سایر مشکلات از جمله گرانی وبیکاری با این حساسیت اظهار نظر ورسیدگی می شود? فکر نان باش خربزه آب هست!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۵:۲۱

خیلی هم دلنشین و زیبا بود،ابرام ترکه از رو آهنگهای کوردی ایرانی کپی برداری کرده ،اصلا جونای این مملکت میخان آهنگ خوشگل بسازن تا دل مردم رو شاد کنن،کور بشی چشمی و کر بشه گوشی که نمیخواد ببینه و بشنوه.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۵:۲۴

دم آقای آقاخانی گرم که با اینکارش به دزدهای ترکیه فهموند همیشه در حال دزدی هنر و فرهنگ ایرانی بودن و هستن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۵:۳۴

همه اجرا ها زیبا بودند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۵:۵۳

تیتراژ پایانی خیلی عالی هست و همچنین سریال نون خ جزو سریالهای به یاد ماندنی این سالهای تلوزیون هست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۵:۵۵

خائنین به ملت ایران با ابزار قوم کرد در حال تفرقه افکنی به مملکت اسلامی می باشند آگاه باشید که سوریه دوم نشویم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۷:۳۹

👌👌👌

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۵:۵۷

این آهنگ اصل کردیه‌‌ و اصلا هم. کپی نیست فهمیدین دمت گرم آقای صفا منش هرکس با این آهنگ مشکل داره و گوششو اذیت می‌کنه گوش نده فهمیدین

avatar

باتشکرازنقدشما... بنده این کار راتنهاازآقای تاتلیس شنیده بودم ولی باشنیدن اجرا جناب ناصررزازی بسیارلذت بردم و ذهنیت داشتم که تقلیداز ابراهیم این کاراجرا شدولی بعدازخواندن این مقاله تازه متوجه شدم اینکارکرداست باسپاس...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۱:۲۹

درود براستاد صفامنش که خیلی زیبا اجرا کرد و کاملا کردیه لطفا لطفا چیزی که نمیدانید اظهار نظر نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۶:۳۶

سلام. موسیقی کاملا کردی است. حالا از یه ساز ترکی هم استفاده شده باشه چه اشکالی داره. مگه تو ایران ساز ترکی نداریم که اینجوری ایراد میگیرن. فقط ایرادتون به اینه ابراهیم این آهنگ رو به ترکی باز خوانی کرده . اونم مادرش کرد هست.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۶:۳۶

موسیقیش ابکی بود باور کن بدرد نمیخورد در واقع صدا سیما همینه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۲

اهنگ لیلم لیل مال خود خود ماموستا ناسر رزازیه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۸

دیگه همه چی فیلم های تلویزیون ما گل وبلبل فقط این آهنگه خار صدا و سیما شده انقد الکی گیر میدید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۶:۵۳

این آهنگ کوردیه و اینکه خواننده دیگری در جایی دیگر از دنیا این آهنگ و خونده نشان از زیبایی این آهنگ داره نباید با اینکار که در ایران یک آهنگ ایرانی خوانده شده مخالفت کرد به زیبایی هم توسط استاد صفامنش خوانده شد حتی بهتر از همه خوانندگان قبل

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۶:۵۹

استاد عزیز 😍😍

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۷:۰۸

بابا به فکر مردم باشین شعر که برای مردم نون و آب نمیشه مردم توی صف مرغ هیچکس نمپرسه که این مردم گناه دارن همه چی گرون شده مسولین دلش نسوخت برامون بخصوص روحانی چنان رونق اقتصادی بیارم توی این مملکت که مردم کیف کنن حالا یه شعر خونده شد همه پلیس

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۷:۱۲

زنده باد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۷:۱۸

خیلی از فیلمهای ایرانی یا برنامه های تلویزیون رو بارها دیدم ک آهنگ عشق ممنوع سریال ترکی رو گذاشتن پس چرا ب اونها ایراد نمیگیرن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۷:۲۰

هر چی بود بسیار عالی بود دستشون درد نکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۷:۲۱

اصیل و عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۷:۲۶

واقعا شرم اوره تو قرن بیست ویک همه کشورها دارن به اینده خودشون برنامه ریزی میکنن ولی ما هنوزداریم سر یه اهنگ با هم دعوا میکنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۴

زیبا بود ترکیه مولوی فارسی زبان مارو به اسم خودش زده حالا ماهم موسیقشون که اصالتا ایرانیه برای خودمون کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۹

واقعا اونی که ناصر رزازی که ایرانیه خونده به لحاظ ارزش موسیقی و ریتم و صدا اصل آهنگه و بسیار غنیه ختی برای منی که کورد نیستم این قدرت موسیقی واقعا شگفت انگیزه.فراموش نکنید ریشه های موسیقی سنتی ایرانی ریشه ش از همین موسیقی کردی است.این رو تحقیقا و علمی خدمتتون عرض کردم.کاش موسیقی پایانی با همین ریتم و سبک اهنگ رزازی اجرا میشد.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۸:۱۳

این اثر زیبا اصالتاکردی بوده وساخته هنرمند بزرگ کرد، استاد هیمن موکریانی هست، وزمانی ساخته شده که ابراهیم تاتلیس هنوز از مادرش زاده نشده بود. اگه تاتلیس قانون کپی رایت رعایت می‌کرد، امروز برای کسی شبهه ایجادنمیشدکه این اثر کردی هست یا ترکی.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۸:۳۹

سلام این آهنگ شاعرش کرد زبان بوده پس ترکها از ما اقتباس کردن .و چه اشکالی داره که در هر جای دنیا توسط خوانندگان مشهور و خوش صدا خونده بشه مایه سربلندی کشور ماست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۸:۴۳

اول اینکه هنر فراتر از مرز های سیاسی و خط کشی های مسخره سیاست مدارانه دوم موسیقی ترکی کردی لری عربی موسیقی سنتی ایرانی و ... ارتباط نزدیکی به هم دارن و همه به دل مردم منطقه میشینه شما هم انقدر حساسیت نشون ندی کسی اصلا دقت نمیکنه به این حرفا که اصل آهنگ واسه کیه در ضمن ما تو کشورمون هم ترک داریم هم کرد این آهنگ اگه یک درصد هم باعث احساس هم بستگی این دو قوم به هم بشه رو باید به فال نیک گرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۸:۴۶

من کرد نیستم ترک هم نیستم. ولی موسیقی برای هر کجا که بود لذت بردم واقعا زیباست. فقط زیبایی رو دریابید چیکار داریم مال کی بوده و کی قبلا خونده بوده. والا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۲

متاسفانه از ظرفیت موسیقی سرزمینمان قافل وبدنبال سرهم بندی سریال نون خ بودن .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۴

انصافاً موسیقی پایانی فوق العاده بود ممنون از عوامل سریال نون خ و بازیگران و کارگردان آن ممنون وخسته نباشید و خدا قوت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۹:۲۶

اصالت آهنگ کوردی هست نصف آهنگهای ترکی یا اصالتا کوردی کوردستانی هستند یا برگرفته ملودی لیلم لیل یک آهنگ خیلی قدیمی از کوردها و جالب اینکه این اهنگ مورد علاقه مشترک تمام شاخه های کوردهای ایرانی هست منجمله زبان سورانی، زبان کلهر ،زبان جافی و....

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۹:۴۲

خوب اشتباه کردن باید هم اول تیتراژ هم آخر مداحی مصیبت خوانی پخش میکردن ایرانیرو چه به موسیقی فقط مصیبت خونی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۹:۵۸

فقط میخوای افکار این ملت و منحرف کنن تا خودشون به دزدیاشون ادامه بدن. همه میدونن همه شون تو خود همین ترکیه کاخ و ویلا دارن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۰:۱۰

باز دمشون گرم صدای کاک ناصر رو پخش کردین

avatar

موسیقی کردستان زیباست همه موسیقی های محلی زیبا هستند وافتخار فرهنگ ایران زمین صدای شما هم زیباست وافتخار ایران زمین هستید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۰:۲۳

موسیقی تنها زبان مشترک در دنیا هست که به دین رنگ و نژاد نگاه نمیکنه چی میشه ابراهیم تاتلیس زده باشه ترکیه که دوست ایرانه هر دفعه گول رو باز میکنی نسبت به این قطعه اعتراض دارن الکی چرا تعصب میکنید کل دنیا باید با هم باشن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۰:۳۷

هر چه باشه سریال نون خ بهترین هستش در تمام فیلم هایی که در سال های اخیر ساخته شده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۱:۳۸

سلام منتقدان عزیز شماها به ابراهیم تاتلیس بگید بازخوانی نکنه آواز کردیه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۲۳:۳۱

👌

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۰:۵۴

من همون لحضه گفتم منبع ابراهیم تاتلیس🤣

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۷:۰۲

فقط رزازی مهم اینه که اهنگ کردی با صدای ایران پخش شده .زمانی که رزازی خواننده محبوب همه ایرانیان بود ابراهیم کاسه لیس داشت کاسه لیس میزد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۸:۲۷

همه مردم. از گشنگی دارن میمیرن یه عده ادم دنبال این هستن با پای چپ برن دستشوی حرام یا پای راست بیخیال موسیقی چرا حرامه من باعث شادی نشات میشه اگر گریه کنیم حلاله

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۱:۳۷

شهرام عزیز و دوست داشتنی شما مایه افتخار موسیقی کردان وایران زمین هستید صدای آرام بخشی داری همیشه آرزوی سلامتی برای خودت و خانواده دارم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۱:۵۳

ایشانآقای ناظریان موسیقی کردی را زیاد اجرا نکرد .‌‌.. دیگه چه اظهار نظری... انتظارات بیشتر بود در خصوص ایشان که چندین دهه با موسیقی بود و گروه پرتوانی داشت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۲:۰۲

واقعاً متاسفم. توی قرن ۲۰ ام داریم زندگی میکنیم و میبینیم که همچین آدم هایی هنوز وجود دارن. ای کاش به جای این حرفا یه کم به فکر صف های طولانی مرغ و یا همسان سازی بازنشتگان و یا مردم جنوب که هنوز بعضیاشون شناسنامه ندارن یه فکری کنید یا حداقل به فکر آب شون باشید کم آبی اونجا بیداد میکنه واقعا متاسفم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۲:۰۳

این چه حرف اشتباهیه. اولا اصل این ملودی کوردی هست . دوما کی گفته باید از موسیقی فقط مناطق کردی داخل کشور استفاده کرد؟؟ موسیقی کردها داخل و خارج نداره. در کل موسیقی مثله سیاست نیست که مرز بشناسه استفاده کنید لذتش رو ببرید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۲:۰۵

دوباره یه سریالی محبوبیت زیادی پیدا کرد، این ها شروع کردن، پایتخت 6 رو ک یادتونه چقدر تو سری بهش زدن، یا لوگوی پايتخت اول تیتراژ رو گفتن به انگلیسی میشه شیطان، این ها دارن دوباره همون کار ها رو با سریال دوست داشتنی نون خ 3 انجام میدن، که به اميد حق علیه باطل موفق نمی شوند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۲:۰۶

موسیقی زبان ملت هاست . چه کورد و چه فارس و عرب و بلوچ در زبان موسیقی روح را نوازس میدهند . من بعنوان یک آذری زبان به تمام موسیقی ایران و نواحی آن احترام میگذارم و از همکاری و کرد و آذری در خلق آثار جاودانه افتخار میکنم که روح نوازترین آثار در همکاری های بدون مرز خلق میشود .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۲:۳۳

این آهنگ فقط ماله ابراهیم تاتلیسس هست و بس بقیه حرفها جرت و پرته

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۳

زمانیکه رزازی خونده اصلا تاتلیس به متولد نشده بود ،تعصب کورتون‌کرده به مولا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۲:۵۵

موسیقی کردی درهرجای باشه فرقی نداره ،داخل وخارج نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۳:۰۰

از اینجا مشخصه که چقدر کالای ایرانی مدنظر کارگردانان هست!! چه برسد به مردم.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۳:۰۵

باسلام توروخدادست بردارید ازاین تعصبات بیجا .والا خداهم به بنده هاش انقدرگیرنداده.دست ازسرآزاده نامداری خدابیامرز برداشتین حالا رفتین گیربدین به یک آهنگ.مردم همین طوری مشکلات دارن انقدر بعضیا رواعصاب نباشن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۳:۱۱

نمیدونم از کی تا حالا صدای مرد هم حرام شده که بعضیا اینقدر خودشونو جر میدن؟ تازه شهرام صولتی هم اول ترانه بی‌تو میمیرم از ریتم قشنگ این آهنگ استفاده کرده. والا زمان پخش سریال همه خانواده دورهم میخندیدن و خوششون میومد. از همه اینا گذشته انصافاً این اجرا از همه‌شون بهتر بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۳:۲۰

واقعاً متاسفم که توی قرن بیستم زندگی می کنیم و همچنان امثال اینجور آدما وجود داره. شما اگه خیلی ناراحتی گوش نکن برادر کسی مجبورت که نکرده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۳:۴۸

قبلن ادعای مولانا رو می کردن در حالیکه یک بیت ترکی هم نداره الان آهنگ صددر صد کردی رو می خوان به اسم خودشون بزنن کاملا مشخصه شعر و ملودی که با زبان کردی قشنگ تره تا ترکیش

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۳:۵۰

بدون هیچ تعصبی کورکورانه ای باید بگیم این اهنگ کردیه واقعا کردیش قشنگ تره

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۰:۰۴

این موزیک از ابراهیم تاتلیس که این خبر گزاری بار گزاری کرده بوده موزیک اصلی ابراهیم در آلبوم ماوی سال 1984 نبود و موزیک بازخوانی شده ابراهیم در سال 2010 بود ؛ مطنئنا موزیک 1984 رو پخش می کردن و توسط آقای آزمند هم کپی می شد بنظرم زیباتر بود .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۰:۲۳

این آهنگ در اصل مال کوردها بود . آهنگ قدیمیش توسط استاد بلندآوازی کورد استاد حسن زیرک بوده وقتی استاد حسن زیرک این آهنگ رو خونده ایبو تاتلس وجود خارجی نداشت. تازه ازکان دنیز.تاتلس. وبرخی دیگر ازخوانندگان ترکیه آلبوم های استاد حسن زیرک رو دزدیدن و تقلید میکنند نمونه ای بارز آن هم این است که؟ملودی سرود ترکیه هم از ملودی حسن زیرک دزدی کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۰:۲۴

این موزیک کلا کردی هستش و بعدها ابراهیم تاتلیسس آهنگ ترکی لیلیم لی رو خوند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۰:۴۷

درود بر اقوام با فرهنگ ایرانی تورکها و کوردهای عزیز

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۰:۴۹

عالی عالی ای کاش ازاینها صداوسیما همواره پخش گند روحیه مردم باز شود خصوصا این روزها گرانی وکرونا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۰:۵۸

امپراطور ابراهیم تاتلیسس عشقه عشق یاشاسین امپراطور اینایی که نڟر منفی دادن فکر کنم حسودیشون گل کرده وگرنه مشکلی نیست،بزار بسوزن😜 نه باس میومدن از این آقا ناصر آهنگ میذاشتن که برامون نوحه بگه ، همه خواننده های کشورمون تو یأس و نامیدی اند انگار موقع خواندن خبر مرگ پدرشونو دادن.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۱:۳۵

بی نظیر بود آهنگ و خواننده حسین صفامنش تا بحال همچین آهنگ زیبایی نشنیدم دم خوانندش گرم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۱:۴۴

موسیقی حرف نداشت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۲:۴۰

کل نون خ بی ربط بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۳:۰۹

ابراهیم تاتلیسس تاتلی یعنی شیرین سس یعنی صدا یکی از لقب‌های ابراهیم هست که به اشتباه در ایران به نام تاتلیس گفته میشه ابراهیم تاتلیسس

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۳:۱۷

بحث نکنید یه مقدار تاریخ معتبر مطالعه کنید حالا یا ترکی یا کردی اصل لذت بردن بیننده هستش آقایی که گفته ترکیه صد ساله کشور شده ما که توی تاریخ خوندیم ترکیه حداقل پانصد سال امپراتوری عثمانی بوده که یک سوم اروپا وقسمتی از آفریقا واسیا تحت حکومتش بودن.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۳:۳۲

اتفاقا بسیار زیبا و تاثیر گذار بود حالا ابراهیم تتلیس هم خوانده باشد چه ایرادی دارد یافته های موسیقیاییاینتر نشنال است و ما با اون شخصیت جهانی که صدای بسیار زیبایی هم دارد پدر کشتگی نداریم خدا عمر با عزت به هنرمندان ما و همینطور کسانی بده که به هر نحو دل ملت رو شاد میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۶:۰۱

بعنوان یک کورد ایرانی،مرز دار و وطن دوست،سپاسگزارم از سیما به سبب به مایش در آوردن بخشی از فرهنگ زیبای کوردی ایرانی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۷:۳۷

دوستان هنرمند و پیشکسوتان موسیقی و آواز خواهشمندم وارد جزئیات نشوند و قوت و قلب برای همکاران جدید و هم پایه خود باشند.شاد زیستن و شادی آفرینی یک هنر است.با تشکر از همه سروران.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۸:۵۶

عالی هر اهنگی درزبان خودش زیباست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۰۹:۲۸

اینقدر گشتن تا یه چیزی از این سریال در بیارن. بر فرض اینکه اهنگشم مثل اهنگ ابراهیم تاتلیس باشه ایرادش چیه ؟خیلی هم عالی بود هم سریالش هم اهنگش .دست همه شون درد نکنه .خیلی هم لذت بردیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۰:۰۲

شما عادت کردید. به. نوحه. خوانی و عزاداری دوست ندا ید حداقل یک بار هم شده دلتون شاد باشه فقط دوست دارید مردم همیشه افسرده و بی حال باشن شما به موسیقی ابراهیم. گیر نمی دی شما می گی. بذار مردم. همیشه. چشماشون. پر اشک باشه شاد نباشند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۱

خیلی هم قشنگ و خوب بود دست مریزاد به اهنگساز و خواننده و اقای آقاخانی و تمام عوامل نون خ جای گیر دادن به اهنگ پیگیر تورم و بیکاری و کرونا باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۸

واقعا عالِللللِلی بود ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۱:۱۶

بابا بس کنید دیگههههه اا،، فيلم به‌ اون قشنگی آهنگ ب‌ اون قشنگی دیگه بهونه نداشتید گیر الکی داری میدی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۱:۵۱

🤦🏻‍♂️ فقط حاشیه بسازید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۲:۱۰

حالـا مگـه چـی شـده؟!؟! ایـن کشـور مـا هـم دیگه شـورشـو در اورده 😶😑😑😑😑

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۲:۳۱

این موسیقی اصلا کردی نیس کاملا ترکی هست و مربوط به فرهنگ ترکها اون نمونه کردی اش هم بعد از ابراهیم تاتلس بزرگ خوانده شده نویسنده این مطلب نوشته تاریخش مشخص نیس اره جون عمه ات در ضمن شرعیات زمانش گذشته و دیگه تاریخ مصرف نداره مثالش هم مشروب خوری سطح بالای ایرانی ها و رعایت نکردن حجاب

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۲:۳۴

کرد باهر لهجه ای صحبت کند باز کرداست کرمانج و. سوران هم ندارد وهرجا کرد باشد آنجا ایران است ماهم برادر هستیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۲:۵۰

حالا همه چی گل و بلبل هست فقط این مشکل داره😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۳:۱۰

اصلا عجب کردن به صدا و سیما خود شیرین و سیاست دار چه ربطی داره😐

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۳:۲۷

موسیقی کردی فوق العادس و مرز نمیشناسه زبان مشترک این قومیت اصیل ایرانی است ول کنین این حرفا رو ...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۴:۳۰

حق با نظر جناب ناظری عزیز است.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۴:۳۶

باسلام خواهش میکنیم به مسائل دیگررسیدگی کنیدبزاریدملت کمی شادباشندمردم افسرده شده اندفیلمهایی که مردم راشاد میکنندکاری نداشته باشید خواهشا.....

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۴:۴۲

همه اجراها زیبا بود. به نظر من این زیبایی از اصالت ترانه است. از ایسنا متشکر که مثل درس دانشگاهی موسیقی آنرا موشکافی کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۴:۵۴

جدا از اینکه این انتخاب خوب بود یا نه،صدا و سیما باید بحث شعر و موسیقی رو جدی بگیره.ذائقه مخاطب بویژه نوجوانان و جوانان رو به سمت شعر و موسیقی قوی هدایت کنه. هر چه فرد به شعر علاقه بیشتری داشته باشد،موسیقی بهتر و قوی تری گوش می کند.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۴:۵۸

درود بر شرف سعید آقاخانی عزیز و تموم بچه های نون خ دمتون گرم موزیک....محتوا...‌بازی بچه ها عااااااالی بود منتظر فصل چهارم هستیم.اون موسیقی آخرم بی نقص و زیبا بود و اصالتأ کردی.کرد هرجای دنیا باشه کرده ونژاد کرد فقط منحصر به مرز ایران نیست پس لطفأ الکی جو سازی نکنین

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۵:۴۴

سریال نون خ و سعید آقاخانی سارق و دزد قرن لقب گرفته اند که یکی در تیتراژ سریال تخت سلیمان میراث فرهنگی تورکها رو کوردی جا زده و دزدیده اخرین قسمت سریال در تیتراژ پایانی در کنار کاظم داشی دریاچه ارومیه که نماد مقاومت تورکهای آذربایجان بر علیه دزد و قاتل نوامیس اسماعیل سیمیتقو و دولت کمونیستی روسیه بوده اجرای رقص کوردی کرده و در آخر موسیقی اصیل تورکیه و ملودی آهنگ رو دزدیده و به اسم کورد ها زده اگر دقت کرده باشین این سلسله کارها فقط یک معنی دارد و اونم سرقت ادبی و فرهنگی و هویت هست و نمیدانم ناظران فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد کجا مرده اند که نون خ شده سارق هویت و فرهنگ

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۶:۴۰

کارگردان خودش کرده میدونه چی بزاره چرا انقدر گیر میدین😐🙄🤦‍♀️

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۷:۰۲

با سلام شعر این آهنگ از ماموستا هیمن است و کاک ناصر در یک مناسبت خاص آن را به زیبایی اجرا کردند حالا اکر دیگران تقلید کردند و باز خوانی کردن اشکالی ندارد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۷:۴۶

کاش یکی می گفت معنی شعر چیه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۸:۰۰

حالا مگه چی شده آنقدر شلوغش کردین انگار به ما ایرانی ها خوشی نیومده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۸:۴۲

آقا ما نه کورد هستیم نه ترک ولی بااین آهنگ کلی حال کردیم دست سازندش درد نکنه من فکر کنم بعضیها با شادی مردم شکل دارن توی این اوضاع که حال مردم خرابه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۸:۴۴

اینا به کنار یکی به ما بگه کی گفته تاتلیسس اصالت کردی داره 😂😂😂😂 ؟؟؟؟؟ دنبال چی هستین خدایییش

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۹:۵۴

هر چیزی که باعث شاد شدن و ارامش مردم بشه باید بهش تبریک گفت حالا هر اهنگی بخواد باشه من که از گوش دادنش لذت بردم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۹:۵۷

به نظرنمی رسید ازلحاظ شرعی وخواننده مشکلی داشته باشدوبسیار شادوگوش نوازبود حالا بعضیهابه اصطلاح میخواهند مته به خشخاش بگذارند چون اصل کردی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۲۰:۳۷

پاشو برو دادا این اهنگ ترکی ترکی هست و اورمیه هم قلب ازربایجان هست فکر اینو نکنید اورمیه رو به نام خودتون دربیارین #یاشاسین_ازربایجان #اورمو_قلب_ازربایجان #ابراهیم تاتلس_تورک خواننده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۲۱:۰۵

این اهنگ کردیه اولین بارم استاد ناصر رزازی خوندتش ابراهیم تاتلیس هم خودش کرده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۲۱:۳۳

ابراهیم تاتلیس استاد موسیقی کردی و ترکی هست او به هر دو زبان و حتی عربی آهنگ خوانده او خواننده ای بزرگ در کل دنیاست از این رو طبیعی هست که آهنگهای اون توسط هر خواننده اجرا شود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۳ ۱۲:۳۲

فکر می کنی خیلی باهوشی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۲۲:۰۳

این همه اثر فاخر کردی وجود دارد که متاسفانه از این قطعه ترکی استانبولی استفاده شده و صد افسوس به جای عذرخواهی توجیه هم می کنند تا دلتان بخواد فقط مدعی وجود دارد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۲۲:۵۴

والا بری تو خیابون از هر ۵۰ تا ماشین ۴۰ تا شون آهنگ ابراهیم تاتلیس رو گوش میدن 😅😅 اگه ایرادی هست اول برید و اونا رو جمع و جور کنید بعد بیایید در مورد پخش توی صدا و سیما حرف بزنید😂😐

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۱ ۰۱:۲۶

استاد بزرگ صدا و آواز ایران و شوالیه پر افتخار کشور عزیزم ایران استاد شهرام ناظری بزرگ روی ماهت رو میبوسم و عمری از صدای پر انرژی مثبت شما لذت میبریم زنده و پاینده باشید استاد ناظری عزیز

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۱ ۰۱:۲۸

الان مشکل ما موسیقی تیتراژ این سریاله؟!!!!!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۱ ۱۱:۴۰

موسیقی زیبایی هست. هر کی هم خوشش نمیاد جمع کنه از ایران بره

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۱ ۱۷:۴۵

چه بخوان چه نخوان این آهنگ متعلق به ملت کرد است واقعا ملودی و آهنگ و ریتمم با زبان کردی زیباست ترک ها کپی میزنن و ادعای هنر هم می کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۱ ۱۷:۵۳

آهنگ لیلم لیل آهنگی بسیار قدیمی و متعلق به ملت بزرگ کرد است حالا این آقایون ادعای واهی دارن در حالیکه کپی کردن از نمونه کردیش واقعا کردی بهتره و اصالت پشتشه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۱ ۲۰:۵۰

سلام این آهنگ یکی از بهترین و سر شناس آرین آهنگ های کوردی محسوب میشه که اولین بار توسط بزرگترین خواننده ی کورد که صاحب سبک و مدرس موسیقی و زبان کوردیست اجرا شده .جناب آقای ناصر رزازی که بچه ی سه ساله تا کهن سال تریم مردمان کورد آهنگ های از این خواننده را در دل حفظ دارند.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۲ ۰۰:۱۰

انصافا عالی بود از همه شون لذت بردیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۲ ۰۷:۲۹

متین جان حیف ایسنا عزیز دست‌وپامو بسته ، وگرنه از خجالتت به صورت شرعی درمیومدم !!!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۲ ۰۹:۵۵

چه خاطراتی با صدای ناصر رزازی دارم یادش بخیر😫

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۲ ۱۸:۳۴

به شتر گفتند چرا گردنت کجه . گفت کجام درسته که این راست باشه. بابا شرع و غیر شرع فقط تو موسیقی رفته ول کن یه سر به آقا زاده بزن بنده خدا ها ممکنه بهشت نرند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۲ ۱۹:۴۲

عالی بود عالی بود خدا شاهده مو به تنمون سیخ شد ای واللا خسته نباشید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۳ ۰۳:۰۵

سلام . یکی ترجمه این آهنگ به این قشنگی رو بزاره ما هم بفهمیم . فکر می‌کنم شعر ش هم باید خوب باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۳ ۰۸:۱۷

تشکر از شما بابت موسیقی های زیبایی که پخش شد همیشه برای موسیقی از این سبک استفاده بشه با اهنگ فرستادن اصل موسیقی گوش دادن است نه خواندن متن فقط لذت برم موفق باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۴ ۰۲:۰۷

اتفاقا باب سلیقه مردم بود شما خوشتون نمیاد خدافظ

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۴ ۰۲:۱۰

موسیقی زبان وسلیقه ملتهاس کمی قاطی ملتها باشید بابفهمید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۴ ۲۰:۰۳

اصل ملودی هست که این از ملودی های قدیمی کردی هستش،البته از خوانندگان ترکیه اینگونه سرقت های ادبی زیاد دیده شده...یاد جمله معروف مصطفی کمال پاشا میفتم که به رضاشاه گفت من ناچارم برای ملتم تاریخ و فرهنگ دست و پا کنم...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۴ ۲۱:۱۱

ضمن احترام به اصالت آهنگ که کردی بوده یا ترکی ،اجرای صفامنش دست کمی از تاتلیسس نداره. ولی اجرای مرحوم رزازی بجهت تغییر ملودی به شور ایرانی که مناسب اینکار نبوده زیباییشو کم کرده.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۵ ۱۰:۴۶

به نظر من که اجرای ناصر رزازی از همه فاخر تر بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۲ ۱۲:۴۱

ناصر عشقه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۵ ۱۷:۲۹

سلام واقعا متاسفم که اولا به دزدی فرهنگی رواوردن وباید باقاطعیت بگم این موسیقی اصالتی ترکی دارد وحتی درترکهای اذربایجان وکرمان وبوشهر زیاد استفاده میشود واماتاتلس پدرش ترک است باشدحالا مادرش کرده دورگه است چه ربطی داره وموسیقی ترک انقده عنی است باشد بزار دلشون خوش باشد وکجاست مسولان که اجازه میدن ایناعرض اندام کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۶ ۰۱:۵۳

چه بخوای چه بخوای این اهنگ کردیه و ترک هر جا بخونش باید بدونن که کپی کردن از کردها

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۶ ۲۳:۳۲

ما که خوب شما رو مشناسیم حالا تو باور نکن لیلم لیل=کردی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۹ ۲۱:۲۵

شعر این ترانه کردی و سروده هیمن است پیش از اینکه خواننده کرد ترکیه بدنیا بیاد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۳۱ ۰۲:۱۶

اهنگی لیلم لیل کردی است دوستان ترک بدونن که هرجا اینو شنیدن به اهنگی با اصالتی کردی گوش می دهند