• پنجشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400011909368
  • منبع : نمایندگی ایلام

در نشست هماهنگی ساخت زائرسرا عنوان شد

تاکید بر مشارکت عمومی در ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد

تاکید بر مشارکت عمومی در ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد

ایسنا/ایلام در نوزدهمین نشست هماهنگی ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد بر بهرهءیری از تمام ظرفیت ها برای تکمیل این پروژه تاکید شد.

حجت الاسلام و المسلمین ، الله نور کریمی تبار،  نماینده ولی فقیه در استان ، در نوزدهمین نشست هماهنگی ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس، اظهار کرد:  تکمیل زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس نیازمند حضور پررنگ خیرین و کمک اقشار مختلف مردم استان است.

 وی  با بیان اینکه این زائرسرا در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع و  زیربنای ۵ هزار متر مربع در ۸ طبقه ساخته می‌شود، گفت: در حال حاضر عملیات سفت کاری زائرسرای ایلامیان در فاز اول در مشهد مقدس به پایان رسیده است و تکمیل ان نیازمند اعتبارات است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه کمک به ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس را یک صدقه جاریه  است، تصریح کرد: ما در استان ظرفیت های داریم که هنوز در راستای جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی برای ساخت زائرسرا استفاده نشده است، مرحله سفت کاری این پروژه  تمام شده است و باید از ظرفیت های مختلف استان برای تکمیل آن ستفاده شود.

امام جمعه ایلام ادامه داد:  خوشبختانه قشر عشایر و دامداران استان برای کمک به این زائرسرا بسیار خوب پای کار بوده اند و به  طور کلی عشق و علاقه مردم ما به امام رضا(ع) بی نظیر است و به طور قطع بر اساس همین عشق به اهل بیت(ع) در این امر حسنه مشارکت خواهند کرد و لازم است که زمینه ای فراهم شود که با اطلاع رسانی لازم، بسترهای این مشارکت فراهم شود.

امام جمعه ایلام افزود: بخش کشاورزی  استان ظرفیتی بزرگ است که در شهرستان های مختلف استان به ویژه در شهرستان دهلران وجود دارد و ظرفیتی  بالا است و باید برنامه ریزی های لازم شود که مشارکت این عزیزان نیز فراهم شود، مشارکت در این امر حسنه موجب برکت مال می شود، معامله با خداوند آورده دارد و البته باید این ارتباط را برقرار کنیم و یک تقسیم کاری در این حوزه با حضور دستگاه های ذیربط انجام شود که از ظرفیت کشاورزان برای مشارکت در این امر استفاده کنیم.

 کریمی تبار با اشاره به اینکه از ظرفیت بسیج و پایگاه مقاومت نیز برای جمع آوری کمک های مردمی استفاده شود، ادامه داد: برگه های رسید دریافت کمک های مردمی به زائرسرا در اختیار همه پایگاه های مقاومت به صورت محله محور قرار گیرد تا هر کس در حد وسع خود که می تواند در این امر حسنه مشارکت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است که بسترهای مورد نیاز برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در ساختن این مکان مقدس فراهم و مردم در این امر سهیم باشند، تصریح کرد: افراد غنی و خیر در استان داریم که از این عزیزان نیز باید دعوت شود که در ساخت این پروژه همراهی های لازم را داشته باشند.

امام جمعه ایلام گفت: از ظرفیتی که خواهران و بانوان  استان دارند نیز می توان برای ساخت این مجموعه استافده کرد، بسیج خواهران می تواند پای کار باشد و فضای تبلیغی هم در فضای مجازی و در صدا و سیما و رسانه ها  با یک حرکت جهادی زمینه جمع آوری کمک ها فراهم گردد.

 کریمی تبار با تاکید بر اینکه ائمه جمعه و فرمانداران نیز باید پای کار باشند، خاطرنشان کرد: ساخت زائرسرا برای عموم مردم استان است و می‌طلبد همه اقشار مختلف مردم در این کار خیر سهیم باشند چرا که شرایط لازم برای اسکان و حضور زوار ایلامی در مشهد مقدس فراهم خواهد شد.

دکتر محمد نوذری ، استاندار ایلام نیز با بیان اینکه باید فرصت مشارکت بیشتر مردم استان را در کار خیر ساخت زائر سرا فراهم شود، اظهار کرد: در این زمینه لازم است به فراخور کمک های دولتی از کمک های مردم و مشارکت عمومی نیز در ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس استفاده کرد.

وی  با تاکید بر اینکه پیشبرد کار ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس نیازمند مشارکت اقشار مختلف مردم، خیرین و نهادهای مختلف است، تاکید کرد: باید  تدابیری اندیشیده شود تا صنف پیمانکاران، پزشکان،  صنعتگران، کشاورزان و ... سرمایه داران از افراد معتمد خود که ظرفیت اجتماعی بالایی دارند ومورد اعتماد مردم می باشند برای جلب مشارکت های مردمی و خیرین در این امر استفاده کنند.

استاندار ایلام گفت: در این زمینه ظرفیت بسیج ظرفیت بزرگی است که در همه روستاها و محلات در قالب پایگاه  مقاومت می توانند تحول بزرگی را در زمینه جلب مشارکتهای عمومی بوجود آورند.

نوذری با تاکید بر تشکیل تیم های امدادی برای کمک به ساخت و تکمیل زائر سرا تصریح کرد: باید کار را  به خود مردم واگذار کنیم ، تا با انتخاب افراد مورد اعتماد خود در توسعه و تکمیل زائر سرا به ما کمک کنند.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی در توسعه طرح های منطقه ای خواستار بهره گیری از ظرفیت شرکت ها و کارگاه های صنعتی و تولیدی بزرگ استان شد و تصریح کرد: باید از ظرفیت شرکت های بزرگ نیز در توسعه و تکمیل زائر سرا بهره گرفت.

وی افزود: کارگاههای تولیدی و مصالح ساختمانی پرفروش و بزرگ نیز می توانند در بخش غیر نقدی و تامین مصالح و تجهیزات مورد نیاز ساختمان به ما کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha