• پنجشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400011909494
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

وقتی تجمع خانوادگی در هرمزگان منجر به فوت می‌شود

وقتی تجمع خانوادگی در هرمزگان منجر به فوت می‌شود

ایسنا/هرمزگان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در یک تجمع شش نفره خانوادگی همه افراد به کرونا مبتلا شدند که مادر خانواده بر اثر این بیماری فوت کرد.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به ۱۰۶۷ نفر رسید، افزود: اکنون از ۲۲۷ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، ۴۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی با اشاره به قرمز و نارنجی شدن بیشتر مناطق استان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: در یک تجمع شش نفره خانوادگی همه افراد به کرونا مبتلا شدند که مادر خانواده بر اثر این بیماری فوت کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به شاخص ها و رنگ بندی های جدید در استان عنوان کرد: ۶ شهر هرمزگان در وضعیت هشدار قرمز کرونایی قرار گرفتند که در شرایط کنونی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم ضروری است.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های رودان، حاجی آباد و جاسک در وضعیت نارنجی و شهرستانهای سیریک، بستک، ابوموسی و بشاگرد بر اساس شاخص های و رنگ بندی های جدید در وضعیت زرد قرار دارند، این شهرستان‌ها نیز در شرایط مناسبی قرار ندارند و احتمال قرمز شدن آن‌ها وجود دارد.

نوروزیان از مردم استان خواست برای مدیریت پیک کرونای انگلیسی و شرایط سخت فعلی، حضور به موقع به مراکز درمانی در صورت داشتن علائم ، تشخیص تسریع و درمان به موقع و حفظ قرنطینه را جدی بگیرند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: شهروندان سعی کنند از خریدهای اینترنتی استفاده کنند و در صورتی که به منظور انجام کار ضروری قصد خروج از منزل دارند ،حتما قبل از خروج از منزل تا برگشت به منزل از ماسک استفاده کنند و در جاهای شلوغ و پر تردد با تهویه کم ، کمتر حضور یابند و یا در صورت اجبار از دو ماسک و بصورت صحیح استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha