• جمعه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۵:۰۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400011909726
  • خبرنگار : 71603

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خبر داد

مراکز مشاوره و خوابگاه‌های دانشگاه ارتقاء می‌یابند

مراکز مشاوره و خوابگاه‌های دانشگاه ارتقاء می‌یابند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه برای سال جدید ۶ برنامه بزرگ دارد، گفت: هدف ما این است که در سال جدید مراکز مشاوره و مراکز خوابگاهی دانشگاه را ارتقاء دهیم.

دکتر فرزاد جهان‌ بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب، در مورد برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۰ ادامه داد: برنامه ما این است که مسیر فعلی را همچنان دنبال کنیم و در سال جدید، برنامه‌هایی مانند رقابت ملی کرسی‌های دانشجویان و صنایع خلاق فرهنگی را با جدیت ادامه دهیم. 

جهان‌بین تصریح کرد: ما برای سال ۱۴۰۰، ۶ برنامه داریم که یکی از آنها صدور کارنامه فرهنگی برای هر واحد دانشگاهی است. در مورد خوابگاه‌ها نیز تلاش ما ارتقا خوابگاه‌ها و رتبه‌بندی آنهاست. ارتقا مراکز مشاوره و رتبه‌بندی آنها نیز از دیگر اهداف ما برای سال ۱۴۰۰ است. پیوند میان ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای نیز از اهداف ماست تا به پرورش استعداد منجر شود.

وی در پایان  در مورد خوابگاه‌های دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر، دانشجویان پزشکی و رشته‌های مرتبط با پزشکی که حضور آنها در دانشگاه الزامی است،‌ با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه‌ها حضور دارند. به نحوی که‌ یک یا دو دانشجو در هر اتاق ساکن هستند. همچنین به دانشجویان خوابگاهی یک وعده غذای گرم ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص فعالیت سامانه "دانشجویار" این دانشگاه گفت: این سامانه، ۱۶ آذر سال گذشته و همزمان با روز دانشجو  با هدف ارائه ۷۰ خدمت به دانشجویان طراحی  و رونمایی شده و به عنوان کانون تعامل دانشگاه و خانواده با هدف گسترش ارتباط و تعامل دانشگاه با خانواده دانشجویان است تا دانشجویان از نظر آموزشی، شخصیتی یا فرهنگی یک دوره ماندگار در طول زندگی خود را در دانشگاه آزاد اسلامی تجربه کنند.

وی در رابطه با این سامانه ادامه داد: ما بنا داریم در سامانه "دانشجویار"، ۷۰ خدمت از جمله صدور کارت دانشجویی و پایش سلامت که در بستر فضای مجازی انجام می‌شود،‌ را به دانشجویان ارائه دهیم. قرار است با این سامانه حلقه‌ای درست شود تا محصولاتی که جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اعم از اساتید،‌دانشجویان و کارکنان تولید می‌کنند،‌عرضه شود. در حال حاضر ۴ خدمت در این سامانه ارائه می‌شود که شامل "پایش سلامت"،"استاد راهنما تحصیلی"،"استاد مشاوره فرهنگی"و "کارت دانشجویی" است.  در حال حاضر ۲۰ هزار نفر در این سامانه عضو هستند که در آینده این تعداد افزایش خواهد یافت. 

دکتر جهان بین با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست‌های انتخاباتی دانشگاه آزاد به زودی اعلام می‌شود ولی خطر قرمز مدیریت دانشگاه این است که امکانات و منابع دانشگاه به هیچ نحوی در خدمت هیچ شخص و جریانی نباشد. راهبرد اصلی ما مشارکت حداکثری و کمک به انتخاب اصلح است. تشکل‌های دانشجویی نیز برنامه‌های سیاسی خاصی خواهند داشت که ما از آنها حمایت می‌کنیم. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: آنچه اهمیت دارد این است که دانشجو در جریان تصمیمات دانشگاه قرار بگیرد و بر تصمیمات دانشگاه اثر بگذارد. همچنین بتوانیم از جنبه ظرفیت نظارتی دانشجو نیز در راستای پیشبرد بهتر اهداف دانشگاه استفاده کنیم. در این راستا،‌شورای تعامل دانشگاه تشکیل شده است که در آن منتخبین دانشجویان که با رای دانشجویان انتخاب می‌شوند تا در کنار مسئولین حضور داشته باشند و اهداف و برنامه های دانشگاه به صورت سیستماتیک محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha