• جمعه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400012010032
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش ۲ برابری آمار ثبت‌نام کنندگان داوطلبان انتخابات شوراهای روستا در روز چهارم

افزایش ۲ برابری آمار ثبت‌نام کنندگان داوطلبان انتخابات شوراهای روستا در روز چهارم

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی میزان نام‌نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای روستا در روز چهارم را بسیار مطلوب خواند و گفت: آمار ثبت‌نام کنندگان در روز چهارم این دوره بیش از ۲ برابر مدت مشابه دوره پنجم است.

مهدی قهرمانی شامگاه پنجشنبه ۱۹ فروردین اظهار کرد: امروز ۵۵۳ داوطلب عضویت در ششمین دوره شوراهای روستا و تیره‌های عشایری ثبت‌نام کرده‌اند در حالی که این آمار روز چهارم دوره قبلی در استان ۲۶۱ نفر بوده است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: به نسبت تعداد روستاها و حجم مشارکت‌کنندگان در عرصه رقابت، شهرستان سربیشه وضعیت مطلوب‌تری در مقایسه با دیگر مناطق دارد و طی این چهار روز ۲۲۴ نفر در شهرستان سربیشه برای عضویت در شوراهای روستایی و عشایری نام‌نویسی کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی، میزان استقبال افراد را در شهرستان بیرجند پررنگ‌تر عنوان کرد و گفت: طی این مدت مجموع افرادی که ثبت‌نام خود را در سامانه جامع انتخابات نهایی کرده‌اند، در شهرستان بیرجند ۲۴۴ نفر است.

وی تصریح کرد: اگرچه آمار ثبت‌نام کننده‌ها در بیرجند بیشتر است اما به نسبت تعدد روستاها و تعداد افراد، سربیشه شرایط بهتری دارد.

قهرمانی افزود: تا ساعت ۱۶ پنجشنبه ۱۹ فروردین تعداد هزار و ۳۷۶ نفر در استان خراسان جنوبی در سامانه جامع انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند که هزار و ۲۹۳ نفر معادل ۹۴ درصد مرد هستند.

وی گفت: شش درصد ثبت‌نام کنندگان یعنی ۸۳ نفر را بانوان شامل می‌شوند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: از مجموع افرادی که برای عضویت در شوراهای روستایی و عشایری اعلام آمادگی کرده‌اند، ۹۵۰ نفر بدون سابقه قبلی وارد عرصه رقابت شدند و ۳۱ درصد قبل از این در شوراها حضور داشته و فعالیت کرده‌اند.

وی درباره استقبال افراد از روش‌های ثبت‌نام گفت: علیرغم تأکیدات فراوان مبنی بر اینکه ثبت‌نام‌ها برای حفظ سلامت داوطلبان از طریق روش‌های غیرحضوری باشد اما مراجعه حضوری افراد با ۸۲ درصد همچنان در صدر شیوه‌های نام‌نویسی است.

قهرمانی اظهار کرد: ۱۱۳۳ نفر به روش حضوری، ۱۲۵ نفر معادل ۹ درصد از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، ۵۶ نفر معادل پنج درصد از شیوه نصب سامانه بر روی رایانه شخصی و ۵۳ نفر معادل چهار درصد نیز با استفاده از تلفن همراه ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha