• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400012110479
  • خبرنگار : 71516

واکنش گروه‌های فلسطینی‌ به عدم همکاری رژیم صهیونیستی با دیوان لاهه

واکنش گروه‌های فلسطینی‌ به عدم همکاری رژیم صهیونیستی با دیوان لاهه

گروه‌های فلسطینی تصمیم رژیم صهیونیستی برای عدم همکاری با دیوان کیفری بین الملل درباره تحقیقات درخصوص وضعیت فلسطین را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، حازم قاسم، سخنگوی حماس گفت: مخالفت دولت رژیم صهیونیستی با همکاری با تحقیقات دیوان کیفری بین الملل بیانگر منطق لجبازی و کارشکنی در تعامل با نهادها و قطعنامه‌های بین المللی است.

قاسم گفت: رژیم صهیونیستی به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی یک رژیم فراقانونی است و این آزمونی برای نهادهای بین المللی جهت اجرای قطعنامه‌هایشان و تحقق عدالت و مجازات مجرمان است.

داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: دولت اسرائیل مثل همیشه از هرگونه مجازات حقوقی و قضایی درباره ارتکاب جنایت‌هایش علیه مردم فلسطین فرار می‌کند. موضع اسرائیل پیامی علیه عدالت بین المللی است. این سرکشی واضح از سوی رژیم اسرائیل به حمایت آمریکا از طریق حمایتش از تروریسم دولتی اسرائیل متکی است.

شهاب تأکید کرد: مردم فلسطین به حق مشروع خود درباره دفاع از خودشان و مقابله با تروریسم اسرائیل با استناد به تمام قوانین و منشورها پایبند هستند.

در این راستا جبهه دموکراسی برای آزادی فلسطین اعلام کرد: مخالفت رژیم اشغالگر با تعامل با دیوان کیفری بین الملل تحقیر کردن جامعه بین المللی و عدالت بین المللی است. باید صدای عدالت بین المللی برای حمایت از ملت‌ها در برابر گروه‌های فاشیست و جنایت‌های شنیعشان که به حد جکایت‌های جنگی و ضد بشری می‌رسد، بلند شود.

روز پنجشنبه دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با تصمیم دیوان کیفری بین الملل برای تحقیقات درباره وضعیت فلسطین همکاری نمی‌کند.

این دادگاه ماه میلادی گذشته نامه‌ای را در این راستا برای رژیم صهیونیستی فرستاد و یک ماه به این رژیم برای پاسخگویی مهلت داد.

قرار است این دادگاه درباره ارتکاب جنایت‌های جنگی و ضد بشری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین تحقیق کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha