• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400012110579
  • خبرنگار : 71457

حماس در سالگرد دیر یاسین: مردم فلسطین نه فراموش می‌کنند و نه می‌بخشند

حماس در سالگرد دیر یاسین: مردم فلسطین نه فراموش می‌کنند و نه می‌بخشند

سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین "حماس" به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد کشتارهای دیر یاسین تصریح کرد که مردم فلسطین فراموش نخواهد کرد و اشغالگر صهیونیستی را به خاطر جنایت‌هایش که از آمدن چریک‌های صهیونیستی به خاک فلسطین متوقف نشده است، نخواهد بخشید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، حازم قاسم، سخنگوی حماس در اظهاراتی مطبوعاتی عنوان داشت: این کشتارها که توسط گروهک‌های صهیونیستی تروریستی انجام شد و پس از آن این گروهک‌ها به "دولت اسرائیل" بدل شدند و این دولت دست به کشتارها زد تا این دولت کذائی به جنایت‌های تروریستی خود ادامه دهد و با منطق گروهک‌ها و چریک‌ها عمل کند.

وی ادامه داد: با وجود آنکه زمانی از این کشتارها گذشته و تجاوزها به مردم فلسطین ادامه داشته است، اما ما پایبندی‌مان نسبت به خاکمان و مقدساتمان و حقمان برای مقاومت در مقابل اشغالگر تا زمان تحقق اهداف مردممان برای آزادی و بازگشت بیشتر شده است.

حازم قاسم عنوان داشت: این تاریخ و حال حاضر خونین رژیم صهیونیستی، در هر مناسبتی تاکیدی بر این است که این رژیمی متجاوز است و نمی‌تواند حضوری طبیعی در منطقه داشته باشد و روند عادی سازی که برخی از کشورها در مسیر آن حرکت می‌کنند، موفق نخواهد شد که این رژیم را به منطقه پیوند دهد و این اشغالگر، دشمن اصلی تمامی گروه‌های امت باقی خواهد ماند.

کشتار «دیر یاسین»، جنایتی که طی آن بسیاری از ساکنان روستای دیریاسین در غرب قدس اشغالی به شهادت رسیده یا مجروح شدند.

در ۹ آوریل سال ۱۹۴۸ دو گروه تروریستی صهیونیستی "ارگون" و "شتیرن لیحی" با تجهیزات نظامی کامل پس از حمله به روستای "دیر یاسین" در غرب شهر قدس، تمامی خانه‌ها را تخریب کرده و ۲۵۰ الی ۳۶۰ نفر از ساکنان این روستا را قتل عام کردند.

کشتار دیریاسین تاثیر زیادی در مهاجرت فلسطینیان به دیگر مناطق فلسطین یا کشورهای عرب همسایه داشت، زیرا این کشتار موجب ایجاد موجی از رعب و وحشت در میان شهروندان فلسطینی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha