• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400012110678
  • خبرنگار : 71129

خونتای میانمار بار دیگر به معترضان حمله کرد

خونتای میانمار بار دیگر به معترضان حمله کرد

نیروهای امنیتی میانمار در حالی بار دیگر اعتراضات ضد کودتا در این کشور را سرکوب کردند که ارتش گزارش‌ها درباره خشونت در کشور را کم اهمیت جلوه داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش‌ها در رسانه‌های خبری آنلاین و رسانه‌های اجتماعی نشان از کشته شدن دست کم چهار تن در درگیری‌های "باگو"، ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق یانگون دارد. این افراد در جریان حمله از سوی سربازان دولتی و پلیس کشته شدند.

هفته نامه باگو گزارش کرد، یک منبع در بیمارستان مرکزی شهر بر این باور است که ۱۰ تن در جریان این درگیری‌ها کشته شدند.

این سومین حمله با استفاده از نیروی مرگبار از سوی نیروهای امیتی میانمار با هدف سرکوب اپوزیسیون است.

روز چهارشنبه نیز حملاتی علیه معترضان به خونتای میانمار در شهرهای "کالای" و "تازه" در شمال میانمار رخ داد که در دو محل دست کم ۱۱ تن کشته شدند.

نیروهای امنیتی میانمار به استفاده از تسلیحات سنگین از جمله نارنجک و خمپاره در حملاتشان علیه معترضان متهم هستند.

برخی از معترضان به ویژه در کالای از سلاح خانگی علیه نیروهای امنیتی استفاده کرده‌اند. بسیاری از اعتراضات در شهرها و مناطق سراسر میانمار بدون خشونت بوده و معترضان بیشتر از نافرمانی مدنی استفاده کردند.

بر اساس اعلام انجمن کمک رسان به زندانیان سیاسی، همچنین دست کم ۶۱۴ تن از معترضان و عابران پیاده تا روز پنجشنبه توسط نیروهای امنیتی میانمار کشته شدند.

یکی از سخنگوهای خونتا در نشست خبری در نایپیداو اما از اقدامات نیروهای امنیتی دفاع کرد و در پاسخ به سوالی درباره شلیک با تسلیحات اتوماتیک به سوی معترضان گفت، اگر چنین موردی پیش آمده باشد باید ۵۰۰ نفر تنها ظرف چند ساعت کشته شده باشند.

وی همچنین تعداد تلفات اعلام شده از سوی انجمن کمک رسان به زندانیان سیاسی را زیر سوال برد و گفت، بر اساس اعلام دولت، ۲۴۸ تن کشته شده‌اند. همچنین ۱۶ مامور پلیس نیز جان باختند.

این سخنگوی خونتا درباره حملات هوایی از سوی جنگنده‌های ارتش علیه مواضع چریک‌ها در شرق میانمار که دست کم ۱۴ تن کشته شدند، گفت، حملات هوایی اجازه هدف‌گیری دقیق‌تر از حملات زمینی را می‌داد که باعث مرگ بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha