• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400012110951
  • خبرنگار : 50189

استاندار کرمان علل بالا بودن نرخ بیکاری زنان استان را تشریح کرد

استاندار کرمان علل بالا بودن نرخ بیکاری زنان استان را تشریح کرد

ایسنا/کرمان استاندار کرمان علت بالا بودن نرخ بیکاری زنان در استان کرمان را اعلام کرد.

"علی زینی وند" بعد از ظهر امروز 21 فروردین ماه در اولین ماه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، تصویب ارتقای وضعیت زنان در استان را اقدام موثری دانست و گفت: کرمان به لحاظ نیروی انسانی جزو استان های پیشرو است و زنان این استان نیز در برخی از حوزه ها پیشرو هستند اما سهم زنان استان کرمان در پست های مدیریتی بسیار اندک است.

وی ادامه داد: طبق گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان متاسفانه نرخ مشارکت زنان پایین و بیکاری در بین زنان استان بالاست اما با توجه به بافت قومیتی و سنتی که در بخشی از استان حاکم است این موضوع طبیعی است و همچنین بخش عمده اشتغال استان در صنعت است.

استاندار کرمان سهم پایین اشتغال استان در بخش خدمات نسبت به برخی از استان ها را از دلایل دیگر بالا بودن نرخ بیکاری زنان استان برشمرد و افزود: متاسفانه در بخش گردشگری رشد قابل توجهی صورت نگرفته و همچنین کشاورزی استان سنتی و مردمحور است که سبب نرخ بالای بیکاری در بین زنان استان شده است.

وی با تبیین برنامه هایی که در سال جاری در استان تدوین شده، عنوان کرد: برنامه های مفصلی برای توسعه و پیشرفت استان تدوین کرده ایم و تمرکز امسال ما روی فعال کردن ظرفیت های نهان استان است.

زینی وند با اشاره به سهم زنان استان کرمان در پست های مدیریتی بیان کرد: سهم زنان در پست های مدیریتی میانی وضعیت خوبی دارد به طوری که حدود 23 درصد این سهم را زنان به خود احتصاص داده اند اما تعداد زنانی که پست مدیرکلی دارند، کم است.

وی ادامه داد: یکی از معاونان خود را یک بانوی توانمند کرمانی انتخاب کردم و به خانم حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و یک خانم دیگر پیشنهاد فرمانداری دادیم که هیچ یک از آنها نپذیرفتند و امیدواریم تا پایان سال سهم زنان در پست های مدیریت ارشد را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha