• یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400012211665
  • خبرنگار : 50416

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خبر داد

تکمیل شدن بیش از نیمی از ظرفیت بیمارستان‌های ملایر

تکمیل شدن بیش از نیمی از ظرفیت بیمارستان‌های ملایر

ایسنا/همدان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از افزایش سه برابری تعداد بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: در ترددهای بین شهری، دورهمی ها، برگزاری مراسم های عروسی و عزا و سفرها شرایط وضعیت قرمز دیده نمی شود و با پیش رفتن این روند، کل کشور با یک فاجعه انسانی روبرو خواهد شد.

دکتر محسن ترکاشوند یکشنبه ۲۲ فروردین ماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شهرستان ملایر نیز مانند دیگر شهرها به سرعت از وضعیت زرد به نارنجی و قرمز تبدیل شد، اظهار کرد: تعداد مراجعان مشکوک به مراکز ۱۶ ساعته و مراکز بهداشت از ۲۷۶ نفر در هفته ابتدای فروردین ماه به ۶۱۹ نفر در هفته دوم افزایش یافته که از این تعداد تست PCR ۱۰۰ نفر در هفته اول و ۳۰۰ نفر در هفته دوم مثبت شده است.

وی به مراجعه ۱۳۲۰ نفر در هفته سوم فروردین ماه تا روز جمعه ۲۰ فروردین اشاره و اضافه کرد: از این تعداد تست ۷۴۶ نفر مثبت شده یعنی طی یک هفته تعداد مبتلایان به بیش از دو برابر افزایش یافته است، همچنین تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها از ۵۰ نفر در هفته اول فروردین ماه به ۷۰ نفر در هفته دوم و ۱۷۸ نفر در هفته سوم رسیده و با توجه به این سیر صعودی، بدون شک تعداد بیماران بستری تا پایان هفته جاری به بیش از دو برابر افزایش می یابد.

ترکاشوند یادآور شد: مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در شهرستان ملایر از یک نفر در هفته اول فروردین ماه به سه نفر در هفته دوم و شش نفر در هفته سوم افزایش یافته است و در صورت تداوم این سیر صعودی تعداد بیماران بستری، متأسفانه آمار مرگ و میر نیز افزایش چند برابری خواهد داشت.

وی بیمارستان های امام حسین(ع) و غرضی را در اولویت اول شبکه بهداشت برای بستری بیماران کرونایی عنوان و خاطرنشان کرد: در بیمارستان امام حسین(ع) ۱۲۰ تخت و بیمارستان غرضی، ۱۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که در حال حاضر بیش از نیمی از این ظرفیت ها تکمیل شده است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه از بیمارستان ۱۰۰ تخته مهر نیز ۵۰ تخت برای بیماران کرونایی آماده شده که در حال حاضر ۲۰ تخت آن تکمیل شده است، گفت: بیش از ۸۰ درصد آمار مبتلایان در این پیک ناشی از دورهمی های خانوادگی، دید و بازدیدها، مراسم های عروسی و مسافرت های نوروزی است، از طرفی متأسفانه ما هیچ یک از ویژگی های شرایط قرمز را در شهر نمی بینیم و با پیش رفتن این روند، کل کشور با یک فاجعه انسانی روبرو خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر ادامه داد: در ترددهای بین شهری، دورهمی ها، برگزاری مراسم عروسی و عزا و سفرها شرایط وضعیت قرمز دیده نمی شود که یا به علت عدم آگاهی مردم از روند بیماری و مرگ و میر است یا به علت عادی انگاری این بیماری است.

ترکاشوند از واکسینه شدن ۱۱۰۰ نفر در شهرستان ملایر خبر داد و افزود: این تعداد شامل کادردرمانی، پرسنل مراکز ۱۶ ساعته ملایر، ازندریان و سامن، پاکبانان و کارکنان آرامستان بهشت هاجر، سالمندان مرکز سالمندان امام علی(ع) و مهر مادران سامن، برخی از جانبازان بالای ۵۰ درصد، بیماران سرطانی و ۱۰۰ نفر از بیماران دیالیزی است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کادر درمانی هنوز تکمیل نشده است، یادآور شد: خوشبختانه تعداد زیادی از کادر درمان شهرستان واکسینه شدند و به همین علت ابتلای کادردرمانی در این پیک نسبت به پیک قبل کاهش چشمگیری داشته است.

ترکاشوند بیان کرد: تجهیزات و پرسنل مرکز خدمات جامع سلامت باغ گل به عنوان شلوغ ترین مرکز نسبت به مراکز ۱۶ ساعته سامن و ازندریان، افزایش یافته و شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمادگی لازم برای راه اندازی مرکز ۱۶ ساعته دیگری را در صورت نیاز دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت داشتن علائم، ابتدا به نزدیکترین مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و یا با شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرید و پس از آن اگر نیاز بود به بیمارستان مراجعه کنید.

ترکاشوند با اشاره به اینکه بسیاری از مطب ها، به علت حجم بالای مراجعات از کنترل پزشک خارج شده است، مطرح کرد: امیدواریم در این بحران به نقطه غیرقابل کنترل نرسیم و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی تا دو هفته آینده وضعیت بیماری را به ثبات نسبی برسانیم در غیر این صورت خستگی و فرسودگی کادر درمانی که ۱۴ ماه در آماده باش کامل بودند، خدمت رسانی به مردم را با مشکل مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha