• یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400012211772
  • منبع : ستاد علوم شناختی

با حمایت ستاد علوم شناختی صورت گرفت

تجهیز بیش از ۳۰ آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی به محصولات "ایران‌ساخت"

تجهیز بیش از ۳۰ آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی به محصولات "ایران‌ساخت"

بیش از ۳۰ آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی در کشور با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به تجهیزات ساخت ایران مجهز شدند.

به گزارش ایسنا، با هدف توسعه و گسترش فعالیت‌های کمی و کیفی پژوهش‌های علمی و فناوری در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و دسترسی متخصصان و پژوهشگران به امکانات و خدمات آزمایشگاهی، بیش از ۳۰ آزمایشگاه در مراکز علمی و آموزشی تخصصی در سال گذشته با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به تجهیزات و سیستم‌های پیشرفته ساخت ایران تجهیز شدند.

حمایت از ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد یک شبکه موفق برای ‌اشتراک‌گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی است. در این راستا، تجهیز آزمایشگاه‌های مرتبط جهت کمک به انجام پژوهش‌های در مرز دانش و به‌روز و تحقیقات مورد نیاز برای دستیابی به خدمات و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و آموزشی تخصصی در دستور کار این ستاد قرار دارد. 

تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از تولید تجهیزات داخلی و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می شود. 

انتخاب مراکز علمی برای حمایت تجهیزاتی بر اساس وجود رشته علوم شناختی، محققان محوری کار با تجهیزات و هم‌سرمایه‌گذاری مراکز علمی صورت می‌گیرد.

به گزارش ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، با حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و از طریق تعاملی که با بیش از ۲۵ شرکت فعال در حوزه علوم شناختی انجام گرفته است، تاکنون چندین مرکز علمی در کشور به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته از جمله سیستم‌های ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز، سیستم رهگیر چشمی، دستگاه طیف‌نگاری کارکردی نزدیک فروسرخ و سیستم تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای مجهز شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha