• یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400012211874
  • منبع : نمایندگی کردستان

فرماندار خبر داد:

بازار سقز تا شنبه آینده تعطیل است

بازار سقز تا شنبه آینده تعطیل است

ایسنا/کردستان فرماندار سقز با اشارە بە اینکە بازاریان سقز، یک ضلع اصلی مهار کرونا هستند گفت: بازار سقز تا شنبه آینده همگام با سراسرکشور تعطیل است.

کامیل کریمیان امروز یکشنبه با حضور در بازار سقز و گفت‌وگو با بازاریان با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان از بازاریان درخواست کرد تا بر اساس مصوبات ستاد کرونا و بر اساس جداول تعریف شده به مدت یک هفته مغازه‌هایشان را تعطیل کنند.

وی یادآور شد: با وجود نارنجی شدن وضعیت شهرستان سقز از نظر کرونایی و به دلیل توجه به اقتصاد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار، گروه‌های شغلی 2 و 3 تعطیل نشد ولی در حال حاضر به دلیل روند رو به رشد ابتلای شهروندان به کرونا و تشدید شدن این بیماری منحوس، همکاری بازاریان برای تعطیلی چند روزه، ضروری است زیرا زنجیره این بیماری با دوری کردن از تجمع‌ها و ماندن در خانه، قطع می شود.

فرماندار سقز، بیان کرد: در صورتی که وضعیت کرونایی شهرستان سقز بهتر و از وضعیت حاد و بحرانی به سمت نارنجی و آبی پیش برود، تعطیلی بازار، کمتر از یک هفته به طول خواهد انجامید و بازار باز می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته همکاری خوب بازاریان و مردم در سقز الگوی بسیاری از شهرها شد.

کریمیان، باری دیگر از خودگذشتگی بازاریان و صبوری آنان تقدیر و تشکر و تصریح کرد: دولت به وضعیت نامناسب اقتصاد مردم آگاه است و تعطیلی‌های بازار به دلیل جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت برای حفاظت از جان مردم است.

وی از رئیس و هیات مدیره اتاق اصناف، رئیس صنعت، معدن و تجارت و روسای اتحادیه‌های صنفی خواست تا نحوه تعطیلی و اجرای مصوبات ستاد کرونا را رصد کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این دیدار تعداد زیادی از مردم و مغازه‌داران بیان داشتند که اگر تعطیلی بازار به کم شدن ابتلا به کرونا کمک خواهد کرد در کنار مسئولین خواهیم بود اما دولت باید از نظر مالیات و توجه ویژه به بازاریان و حمایت از کسب و کار در کنار مردم باشد.

مردم سقز همچون اکثریت مردم ایران خرید واکسن و تزریق واکسن به صورت ملی را طلب کردە و درخواست خود از دولت و مسئولین را بیان داشتند.

 بر این اساس، غیر از گروه‌های شغلی 1 تمام گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 از امروز 22 فروردین تا 28 فروردین تعطیل خواهد بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha