• یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400012211907
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان:

اصلاح طلبان در انتخابات شوراها مشارکت پرشور دارند

اصلاح طلبان در انتخابات شوراها مشارکت پرشور دارند

ایسنا/اصفهان سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان گفت: اگر مجال به اصلاح‌طلبان داده شود و هیات‌های نظارت صلاحیت بیشتر داوطلبان این جبهه را تأیید کنند، لیست انتخاباتی خواهیم داد.

علی ناظم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نیت و قصد اصلاح طلبان درباره انتخابات شوراها مثل همیشه مشارکت پرشور است و همواره تمایل داشته‌ایم به عنوان یکی از جناح‌های اصلی که در انتخابات در اصفهان شرکت می‌کند مشارکت جدی داشته و با دادن لیست انتخاباتی در انتخابات شوراها حضور مؤثر داشته باشیم تا بتوانیم بخشی از جامعه را که تمایل دارد در انتخابات شرکت کند و پای صندوق رأی بیاید تشویق به حضور پرشور در انتخابات کنیم.

وی افزود: حضور مؤثر اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها تابعی از متغیر مجال است. به این معنا که اگر مجال به اصلاح‌طلبان داده شود و هیات های نظارت صلاحیت بیشتر داوطلبان این جبهه را تأیید کنند در انتخابات شرکت خواهیم کرد و لیست انتخاباتی خواهیم داد، اما اگر مانند سال ۱۳۹۸ مجال پیدا نکنیم برای انتخابات شوراها در اصفهان لیست نخواهیم داد و فقط به افرادی که فکر می‌کنیم بهتر هستند رأی می‌دهیم.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، گفت: جبهه اصلاحات مجموعه‌ای از احزاب اصلاح طلب است و احزاب به این منظور تشکیل می‌شوند که در انتخابات مختلف شرکت کنند و مجامع هماهنگی و اجماع ساز شکل می‌گیرند تا بتوانند این احزاب را در راستای جلب مشارکت و نظر مردم فعال کنند.

ناظم زاده تصریح کرد: اگر احساس کنیم اکثر افرادی که با آن‌ها می‌توانیم برنامه‌هایی که داریم را پیش ببریم تأیید صلاحیت نشوند بدون شک مانند انتخابات مجلس، لیست نخواهیم داد و به مردم اعلام می‌کنیم که به هر فردی که فکر می‌کنند اصلح‌تر است رأی دهند. در سال ۱۳۹۶ این مجال به اصلاح‌طلبان داده شد و اصلاح‌طلبان پرشور در انتخابات شرکت کردند و لیست انتخاباتی دادند، اما در سال ۱۳۹۲ به آنان مجال داده نشد.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، ادامه داد: در انتخابات پیش روی شوراها همچنان منتظر هستیم تا روند بررسی تأیید صلاحیت‌ها خاتمه یابد، اما با توجه به اخباری که داریم این روند بررسی در هیات های اجرایی چندان دلگرم کننده نیست، اما طبق قانون باید منتظر بمانیم تا قانون تعیین تکلیف کند. اگر رد صلاحیت‌ها گسترده باشد طبیعتاً لیست انتخاباتی نخواهیم داد.

ناظم زاده افزود: جریان اصلاحات یک جریان سیاسی فعال است و تجربه ثابت کرده که در شهرهای بزرگ این لیست‌های انتخاباتی هستند که رأی می‌آورند نه اشخاص. باید منتظر بمانیم تا روند بررسی صلاحیت‌ها در هیات های اجرایی به پایان برسد. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و کمیته سیاسی این جبهه به شکل فعال در حال برگزاری جلسات خود هستند و این آمادگی را داریم که ستاد انتخاباتی را به شکل مجازی افتتاح کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha