• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400012312334
  • خبرنگار : 71477

کرملین: فرانسه و آلمان باید از شنیدن ادعای اوکراین بهت‌زده باشند

کرملین: فرانسه و آلمان باید از شنیدن ادعای اوکراین بهت‌زده باشند

سخنگوی کرملین ضمن محکوم کردن تلاش‌های مقامات اوکراینی برای برچسب زدن به توافقات مینسک به عنوان توافقاتی "بی‌فایده" در سخنرانی‌هایشان، تاکید کرد که نه تنها کرملین بلکه متحدان اروپایی اوکراین نیز از شنیدن این اظهارات متحیر و بهت‌زده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: وقتی اغلب اوقات می‌شنویم که کی‌یف ادعا می‌کند که اقدامات تعیین شده در توافقات مینسک اساسا یک اصول اولیه "بی‌فایده" هستند، این مساله نه تنها ما بلکه پاریس و برلین را نیز بهت‌زده می‌کند.

وی افزود: امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان غالبا متوجه هستند که کدامیک از طرفین توافقات مینسک به این توافقات عمل نمی‌کند و با مسکو موافقند که باید به توافقات مینسک پایبند بود.

پسکوف اذعان کرد که این دو کشور اروپایی اختلافاتی با روسیه دارند و از مسکو خواسته‌اند تا به عنوان یکی از طرفین توافقات مینسک پرتحرک‌تر و فعال‌تر باشد.

پسکوف در رابطه با مقدمات برگزاری نشستی در چهارچوب نشست نرماندی برای رای‌زنی درباره وضعیت موجود در شرق اوکراین، جایی که درگیری‌ها میان نیروهای دولت کی‌یف و جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک اخیرا بالا گرفته، گفت: از نظر کرملین این نشست جدید تنها باید پس از آنکه دست‌کم برخی از مفاد توافقات مینسک اجرایی شدند، برگزار شود. با این وجود علی‌رغم عدم پیشرفت، مقدمه‌چینی‌ها در چهار کشور شرکت‌کننده در جریان است.  

مسکو پیش‌تر نسبت به تشدید تنش‌ها در شرق اوکراین ابراز نگرانی کرده و کی‌یف را مسئول اکثر اقدامات تحریک‌آمیز در امتداد خط غیرنظامی‌سازی دانسته بود. کرملین تاکید دارد که اگر این درگیری‌ها متوقف نشوند، احتمالا مجددا یک جنگ داخلی در این منطقه در می‌گیرد.

روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان در چارچوب توافق نرماندی برای حل و فضل درگیری‌ها در اوکراین حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha