• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400012312340
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

غربالگری خانواده‌های دارای دو معلول در لرستان

غربالگری خانواده‌های دارای دو معلول در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: برای امسال غربالگری خانواده‌های دارای دو معلول را در دست اقدام داریم که پیش بینی شده ۱۷۵۰ خانواده دو معلولی مورد غربالگری قرار گیرند.

دکتر کرم یاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت بوده و در این راستا کارهای خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: براساس قانون در رابطه با معلولیت‌های ناشی از اختلالت ژنتیکی، اقدام به تربیت و آموزش مشاور ژنتیک کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی لرستان از ارائه خدمات مشاوره ژنتیک در مراکز دولتی و غیردولتی خبر داد و گفت: در لرستان پنج مرکز (چهار مرکز غیردولتی و یک مرکز دولتی) وجود دارد و در این مراکز خدمات مشاوره ژنتیک ارائه می‌شود.

یاری با اشاره به اینکه پشتیبانی خدمات مشاوره ژنتیک از طریق پرداخت یارانه ویزیت از دیگر اقدامات بهزیستی لرستان است، بیان کرد: مبلغ هر ویزیت ۷۵ هزار تومان است که در سال گذشته برای ۳۵۸ زوج  یارانه پرداخت شده تا مشاوره آنها به صورت رایگان انجام شود.

وی با بیان اینکه همچنین در سال گذشته ۸۷۸ زوج از خدمات آزمایشات ژنتیک نظیر غربالگری مرحله اول و دوم بارداری استفاده کردند، افزود: برای این افراد نیز آزمایشات مختلف سیتوژنتیک (کاریوتیپ، هولگزم و آمنیوسنتز) را با اعتبار یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه سال گذشته برای اقدامات غیرپاراکلینیک نظیر سونوگرافی، سونوگرافی سه بعدی و ... برای ۲۵۰ نفر  اعتبار دو میلیارد و۸۲ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: درسال گذشته خانواده‌های دارای دو، سه و چهار معلول را تحت آزمایش غربالگری قرار دادیم که در بحث سه معلولی با پوشش ۱۰۰ درصدی ۱۴۳ خانوار و چهارمعلولی ۴۳ خانوار را مورد غربالگری قرار دادیم.

یاری عنوان کرد: برای امسال نیز غربالگری خانواده‌های دارای دو معلول را در دست اقدام داریم که پیش بینی شده ۱۷۵۰ خانواده دو معلولی مورد غربالگری قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha