• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400012312388
  • منبع : ایندیپندنت

ترامپ: مرگ شاهزاده فیلیپ، «فقدانی جبران‌ناپذیر» است

ترامپ: مرگ شاهزاده فیلیپ، «فقدانی جبران‌ناپذیر» است

دونالد ترامپ در پی مرگ شاهزاده فیلیپ ضمن تجلیل از وی در بیانیه‌ای گفت مرگ دوک ادینبورو «فقدانی جبران‌ناپذیر برای بریتانیای کبیر» است «و برای هرکه تمدن انسانی را عزیز می‌دارد.»

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، ترامپ گفت: «شاهزاده فیلیپ اسوه عزت و شکوه بریتانیا بود. مدارای آرام، ایستادگی محکم و یکپارچگی استوار بریتانیا در شخصیتش متبلور بود.»

رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده از شاهزاده فیلیپ بابت خدمات «شرافت‌مندانه و دلیرانه به بریتانیا در قالب نیروی دریایی در جنگ جهانی دوم» و به خاطر «صرف عمر در راه رضای خدا، سربلندی وطن و حفظ ارزش‌های آزادی و استقلال که تا ابد آمریکا و بریتانیا را متحد نگه خواهد داشت» تقدیر کرد.

ترامپ افزود:«میراث بزرگ» شاهزاده فیلیپ «الگوی یگانه‌ای» خواهد بود «که از خدمت، پشتکار و وطن‌دوستی ارائه داد.»

او همچنین به خدمات این دوک در نیروی دریایی سلطنتی در دوران جنگ‌های مدیترانه و «حمله محوری متفقین به سیسیل در سال ۱۹۴۳» اشاره کرد.

ترامپ گفت: «شاهزاده فیلیپ به مدت هفت دهه همین میزان مسئولیت‌پذیری و عزم راسخ را در نقش همسر و شوهر ملکه نیز داشت. همشهریانش او را تحسین می‌کردند و نزد همه مردم دنیا محترم بود.»

او که عملاً رهبر حزب جمهوری‌خواه است، گفت دوک ادینبورو «مردی بود با روحی اصیل و غروری بریتانیایی و مشترک‌المنافعی.»

چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفت، در سفرش به همراه بانوی اول سابق ملانیا ترامپ به بریتانیا «از نزدیک شاهد تجلی ارزش‌های مردم بریتانیا در بدنه حکومت سلطنتی این کشور بود و هیچ‌کس بیش از شاهزاده فیلیپ تجلی این ارزش‌ها نبود.»

در پایان این بیانیه آمده «ضمن عزاداری بر فقدان وی، یادش را گرامی می‌داریم و در حفظ ارزش‌هایی که او عمر گرانبهای خود را صرف آن‌ها کرد می‌کوشیم. جای او بسیار خالی خواهد بود.»

رئیس‌جمهوری جو بایدن و باراک اوباما که پیش از ترامپ در کاخ سفید اقامت داشت، به همراه جورج دبلیو بوش، بیل کلینتون و جیمی کارتر نیز بیانیه‌هایی در گرامی‌داشت یاد شاهزاده فیلیپ صادر کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۳ ۱۱:۱۷

میشه لطفا اخبار ترامپ بی شعور و خاندان سلطنتی دیکتاتور را پوشش ندهید اصلا نیازی به این اخبار نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۳ ۱۶:۴۳

اتفاقا بذار خبرها رو بگن. خیلی ها فکر می کردند ترامپ با بقیه رئیس جمهورهای آمریکا فرق دارد و مخالف سیستم هست و ضد گلوبالیست ها و ملکه انگل لیس است اما الان مشخص شده ترامپ هم دستش با بفیه تو ی کاسه است و همه با هم هستند. الان معنی شعار نترسید نترسید ما همه با هم هستیم مشخص میشود. حیف که بعضی ها فکر می کردند ترامپ بزدل نامرد شیردل است

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۳ ۱۶:۴۶

بعد طبق تصور برخی از هموطنان ما، این ترامپ کثافت می خواست ایران از دست انگلیس و سایر قدرت ها نجات بدهد. زهی خیال باطل از خواب بیدار شوید...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۳ ۱۷:۰۲

نامردتر از ترامپ خوش هست. یادمه موقعی که جلوتر از ملکه راه رفت خیلی ها تصور کردند که ضد قدرت های جهانی است و مخالف ننگلیس است. اما الان مشخص شد همش ی شو بوده. این مردک ذات واقعی خودش رو وقتی عده ای به حمایت از او به کنگره حمله کردند و پشت هوادران خودش رو خالی کرد به همه نشان داد.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۵ ۲۱:۰۸

ترامپ را خود سیستم کثیف آمریکا رئیس جمهور کرد. ساده لوحانه است اگر فکر کنیم با بقیه رئیس جمهورهای آمریکا فرق داشت یکی بود مثل اوباما و بوش و جیمی کارتر، فقط این وسط نقشش کمی فرق میکرد تا ملت ها را فریب دهد.