• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400012312470
  • خبرنگار : 50163

همزمان با اولین فصل سال؛

نخستین محصول کشاورزی طارم روانه بازار شد

نخستین محصول کشاورزی طارم روانه بازار شد

ایسنا/زنجان برداشت کرفس از ۱۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان طارم آغاز شد که تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد.

شهرستان طارم یکی از خوش آب و هواترین و زیباترین شهرستان‌های زنجان به شمار می‌رود که به علت آب و هوای مطلوب، از قطب‌های اصلی کشاورزی در استان نیز محسوب می‌شود. هندوستان ایران با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود ۵ درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال‌شرقی زنجان واقع شده و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.

این شهرستان دارای دو منطقه کوهستانی و کوهپایه‌ای بوده و از نظر اقلیمی دارای دو اقلیم متفاوت معتدل و سردسیر است و با توجه به شرایط اقلیمی نیمه گرمسیر شهرستان طارم که متفاوت از سایر نقاط استان بوده، کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای در این منطقه برخوردار است تا جایی که حدود ۹۵ درصد مردم شهرستان طارم در کارهای کشاورزی فعالیت دارند.

یکی از پرطرف‌دارترین محصولاتی که در طارم تولید می‌شود، می‌توان به کرفس اشاره کرد که با توجه به شرایط اقلیمی، آب و هوای مناسب، خاک حاصل‌خیز، تامین آب مورد نیاز به طور مستقیم از رودخانه قزل‌اوزن و نیز تامین نهاده‌های مورد نیاز و نشای سالم، کرفس طارم از مرغوب‌ترین کرفس‌های تولیدی در کشور است.

کرفس طارم همه ساله در نخستین ماه از فصل زیبای بهار وارد بازر می‌شود و امسال نیز ۱۴۰ بهره‌بردار طارمی که پاییز سال گذشته در ۱۸۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت کرفس اختصاص دادند، در حال عرضه محصول خود به بازار هستند، محصول کرفس طارم، علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های هم‌جوار و کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز صادر می‌شود و امسال با توجه به قیمت خوبی که دارد، کشاورزان تمایل بیشتری به صادرات این محصول دارند که ارمغان این صادرات نیز ارزآوری برای کشور است.

در همین رابطه، مسئول زراعت جهادکشاورزی شهرستان طارم می‌گوید: افزایش قیمت محصول کرفس از ۱۰۰ تومان پارسال به ۳۵۰۰ تومان موجب شده تا کشاورزان برای صادرات آن رغبت بیشتری نشان دهند.

آرش محمدی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن کرفس از مزارع شهرستان طارم برداشت شود، اضافه می‌کند: برداشت کرفس طارم تا اواخر فروردین‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha