• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400012312579

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

وعده‌های دروغ انتخاباتی‌ از موانع ظهور امام زمان(عج) است

وعده‌های دروغ انتخاباتی‌ از موانع ظهور امام زمان(عج) است

ایسنا/یزد امام جمعه بخش مرکزی یزد با تاکید بر پرهیز داوطلبان انتخاباتی از دادن وعده‌های دروغ و فریبکاری برای کسب کرسی مدیریت، چنین مواردی را با هر توجیهی غیرقابل تایید امام عصر(عج) و موانع مصداق‌ امروزی ظهور حضرت دانست.

آیت الله «سیدمحمد کاظم مدرسی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص موانع و تاخیر ظهور ولی عصر(عج) به مصادیق بازری در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مصادیق امروز موانع ظهور صاحب الزمان(عج) می تواند در جریان برگزاری انتخابات‌ روی دهد به طوری که برخی نامزدهای انتخاباتی با هر توجیهی و تنها برای رسیدن به کرسی مدیریت تن به وعده‌های انتخاباتی دروغ و فریب‌کاری بدهند که چنین رفتاری اصلاً مورد تایید امام زمان(عج) نخواهد بود.

وی با تاکید بر این که امروزه بسیاری از ما خودمان جزو موانع ظهور هستیم، عنوان کرد: باید برای رفع چنین موانعی تلاش کنیم چرا که براساس روایات متعدد اگر شیعیان در مسیر اطاعت از اوامر امام زمان (عج) همراه، همدل و هم زبان نباشند، ظهور محقق نخواهد شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان این که دوری از گناهان از دیکر امور مورد نیاز برای تسریع در ظهور امام زمان(عج) است، گفت: برای این که میزان همدلی خود را در جامعه تشخیص بدهیم، باید سری به بازار بزنیم چرا که گرانی‌های بی‌رویه و رعایت نکردن حال مشتریان، نوعی ناهمدلی موجود در جامعه است.

وی بروکراسی اداری و بی‌تفاوتی نسبت به ارباب رجوع را هم از مصادیق بارز ناهمدلی در جامعه در راستای تسریع ظهور دانست و گفت: بیان نکردن حقایق در دادگاه‌ها از سوی شاکی، متهم، وکیل و حتی قاضی با توجه به علمی که به حق دارند نیز یکی از نمونه‌های بارز در این خصوص است، اگر خطیب و واعظ جامعه نیز خلاف مسیر مصلحت جامعه اسلامی و خلاف نظام الهی سخن و عمل کند، غیرهمدل خواهد بود.

وی با بیان این که برای ظهور امام عصر(عج) باید به دنبال رفع چنین مصادیقی در جامعه باشیم، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی در صورت نشر موارد ضد ارزشی و ناپسند از دیگر مصادیق غیرهمدلی‌ در جامعه است.

وی در این باره ناهمدلی‎ بین مسئولان نظام اسلامی که بعضاً منجر به رفتارها و گفتارهای غیرمسئولانه می‌شود را نیز از موانع ظهور خواند و عنوان کرد: انتظار موعود در حمایت نیازمند وجود 313 یار از بین شیعیان است و اگر ناهمدلی و ناهماهنگی‌ها همچنان در جامعه تداوم داشته باشند، کادر لازم برای ظهور حضرت(عج) تامین نمی‎شود.

حجت الاسلام مدرسی خودسازی و جامعه‌سازی برای ظهور را ضروری دانست و در این باره تصریح کرد: مردم در حکمت و فلسفه‌ی غیبت نقش اساسی دارند و روایات متعددی از ناهمدلی و یاری نکردن مردم از آن حضرت وجود دارد، لذا غیبت حضرت موعود بیش از هر مهم دیگری، از ناحیه خود مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha