• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400012312709
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳ فروردین ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳ فروردین ایسنا

آخرین اخبار درباره حادثه نطنز و سفر نخست وزیر کره جنوبی به ایران در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

در دامی که دشمنان ایران پهن کرده‌اند، پای نگذاریم

گزارش ایسنا درباره تاثیرات حادثه نطنز در مذاکرات هسته ای وین در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

در بخشی از این گزارش آمده است: در حالی که در هفته جاری ادامه مذاکرات برجامی ایران و گروه ۱+۴ در وین برگزار خواهد شد، خبر حادثه در تأسیسات نطنز فضای رسانه‌ای کشور را تحت تأثیر قرار داده است. عده‌ای در داخل کشور به بهانه این موضوع، خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای در وین شده‌اند در حالی که درچنین فضایی، توقف گفت‌وگوها از جانب ایران، چیزی جز بازی در سناریوی از پیش‌طراحی‌شده نتانیاهو و هم‌پیاله‌هایش از جمله سعودی نخواهد بود.

پاسخ حادثه نطنز انتقام از رژیم صهیونیستی است/ در وین مذاکره هسته‌ای نداریم

در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود در پاسخ به سوالی در مورد اتفاق اخیر در نطنز و اینکه گفته می شود این اتفاق از سوی صهیونیست ها صورت گرفته گفت: اگر هدف آن ها این بوده که در مسیر تلاش ها برای رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران خللی ایجاد کنند، آن ها به هدفشان نمی رسند و ما در دام فریب کارانه آن ها قرار نمی گیریم. رژیم صهیونیستی با این گونه اقدامات خود تلاش دارد از مردم ایران انتقام صبر و رفتار پرحکمت خود را در برابر ایستادگی در برابر تحریم ها و تلاش برای رفع آن ها را بگیرد. پاسخ ایران انتقام از این رژیم خواهد بود در زمان و جای خودش.

سعید خطیب‌زاده خاطر نشان کرد: باید بگویم هیچ مذاکره هسته ای در وین رخ نمی دهد. آنچه که در وین در حال صورت گرفتن است گفت وگوهای تکنیکی بین ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم های ظالمانه آمریکاست. ما یک بار مذاکره کردیم و بندهای برجام نهایی شده است بنابراین مذاکره هسته ای نیست و آنچه که هست گفت‌وگو و تلاش برای رفع تحریم ها است.

شناسایی هویت عامل اختلال در سیستم برق سایت نطنز

همچنین یک مقام مطلع در وزارت اطلاعات گفت: هویت فردی که با ایجاد اختلال در سیستم برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن نطنز باعث قطع برق‌رسانی به یکی از سالن‌های این مجتمع شده بود، شناسایی شده است و اقدامات لازم برای دستگیری عامل اصلی اختلال در سامانه برق مجتمع نطنز در دست انجام است.

توضیحات کمالوندی درباره جزئیات حادثه‌ای که حین بازدیدش از سایت نطنز اتفاق افتاد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم توضیحاتی را در مورد جزئیات حادثه ای که حین بازدید از مجتمع هسته ای نطنز برای وی پیش آمد، ارائه کرد. 

بهروز کمالوندی گفت: بعد از حادثه ای که برای سایت نطنز به وجود آمده بود برای بازدید می‌رفتیم، مقدار زیادی  آلومینیوم پخش شده بود که در واقع روی دریچه ای را گرفته بود، دریچه هم مانند دودکشی بود که برای طبقه پایین باشد و ارتفاع حدود ۷ متر و خورده ای داشت که پای بنده روی آلومینیوم رفت و پایین افتادم.

در نطنز «تروریسم هسته‌ای» رخ داده است

محمد جواد ظریف نیز در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در این باره گفت که ابعاد مختلف این حادثه در حال بررسی است اما ارزیابی های اولیه حکایت از آن دارد که اقدام جنایتکارانه و تروریسم هسته ای رخ داده که از این جهت می توانسته آسیب زننده باشد. هر چند که هیچ نشت موادی رخ نداده اما با ایجاد خرابکاری در برق سایت هسته ای نطنز سعی کردند برنامه هسته ای و روند غنی سازی در این سایت را تحت تأثیر قرار دهند.

گزارش نیویورک تایمز از نقش اسرائیل در سانحه " نطنز"

همچنین روزنامه نیویورک تایمز با نقل قول از مقامات اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ابعاد سانحه رخ داده در تاسیسات غنی سازی نطنز پرداخت.

برق اضطراری در نطنز راه‌اندازی شد/سالن‌های متعدد و پیشرفته در دل کوه می‌سازیم

رئیس سازمان انرژی اتمی هم در پاسخ به این که حادثه روز یکشنبه ارتباطی با حادثه تیرماه سال ۹۹ مرتبط با مرکز مونتاژ سانتریفیوژها دارد گفت: خیر این دو حادثه از هم جدا هستند. بار قبل (اقدام تروریستی در تیرماه ۹۹) هم که اقدام خبیثانه کردند و سالن مدرن مونتاژ سانتریفیوژ را از بین بردند، بخش قابل توجهی از آن سالن را احیا کردیم و همین امروز این سالن را سرپا کردیم، ضمن اینکه در دل کوه داریم سالن های متعدد و پیشرفته می سازیم. 

علی اکبر صالحی افزود: همین امروز سیستم برق اضطراری در نطنز راه اندازی شد و ظرف روزهای آینده سیستم برق اصلی هم وصل می شود و بقیه امور پیش می رود. همین الان غنی سازی در نظنز با قوت انجام می شود و متوقف نشده است.

گزارش سی ان ان از نقش رژیم صهیونیستی در حادثه تاسیسات نطنز

همچنین شبکه سی.ان.ان در گزارشی درباره حمله اخیر به تاسیسات نطنز تصریح کرد که اظهارات روز گذشته مقامات و گزارش‌های رسانه های صهیونیستی حاکی از آن است که احتمالا اسرائیل در این حادثه نقش داشته است.

نخست وزیر کره جنوبی دیداری با روحانی ندارد

به دنبال طرح گمانه‌زنی‌هایی درباره برنامه‌ریزی برای انجام دیدار نخست وزیر کره جنوبی با رئیس جمهوری اسلامی ایران، ایسنا اطلاع یافت که چنین موضوعی صحت ندارد و از سوی دفتر رئیس جمهوری برنامه‌ای برای این دیدار در نظر گرفته نشده است.

چانگ سیه کیون نخست وزیر کره جنوبی روز یکشنبه در رأس هیاتی از مقامات کره‌ای وارد تهران شده است.

این خبر هم مودر توجه مخاطبان قرار گرفت.

انتقادات صریح قالیباف خطاب به نخست وزیر کره جنوبی

همچنین محمدباقر قالیباف،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخست وزیر کره جنوبی با اشاره به اینکه باید روابط دوجانبه ایران و کره جنوبی به قبل از سال ۲۰۱۸ بازگردد، گفت: ملت ها دوستان خود را در روزهای سخت می شناسند. لذا انتظار مردم ایران از کره جنوبی برآورده نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha