• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400012312913
  • خبرنگار : 30450

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده:

خواستار حمایت برای تشکیل هیات امنا و تاسیس و راه اندازی خانه هنرمندان کهگیلویه

خواستار حمایت برای تشکیل هیات امنا و تاسیس و راه اندازی خانه هنرمندان کهگیلویه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده حمایت مقام عالی وزارت برای تشکیل هیات امنا و تاسیس و راه اندازی خانه هنرمندان کهگیلویه را خواستار شد.

"سید محمد موحد" با اشاره به ظرفیت های شهرستان بهمئی افزود: فرهنگسرای شهر لیکک و سینمای این شهر نیازمند تخصیص اعتبار ویژه جهت تکمیل و بهره برداری است.
وی با اشاره به برگزاری شب‌های شعر بلادشاپور که هرسال بصورت ملی در شهر تاریخی دهدشت برگزار می شود، تصریح کرد: این رویداد بزرگ نگاه ویژه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی را می خواهد.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با توجه به مشکلات و آسیب های اجتماعی در شهر دیشموک اظهار کرد: سالانه جشنواره ملی فیلم کوتاه کهگیلویه برگزار می شود و انتظار می رود این جشنواره بدلیل تاثیر گذاری فرهنگی و هنری از جانب وزارت ارشاد حمایت جدی شود.
موحد با اشاره به اینکه منطقه کهگیلویه زادگاه شاعر و هنرمند کشوری زنده‌یاد حسین پناهی می باشد انتظار داریم اعتبار ملی برای برگزاری جایزه سالانه ملی شعر و نمایش بنام آن هنرمند فقید تخصیص داده شود.
وی تاکید کرد: با توجه به وسعت شهرستان های حوزه انتخابیه انتظار داریم با تبدیل نمایندگی های فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام و لنده از نمایندگی به اداره و تاسیس نمایندگی در چاروسا، دیشموک و سوق موافقت شود.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه کهگیلویه نبود تجهیزات لازم برای تأسیس و راه اندازی دفتر سینمای جوان در این شهرستان می باشد.
موحد ادامه داد: تکمیل پلاتو و نگارخانه حسین پناهی کهگیلویه با پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی یکی دیگر از نیازمندی های جدی بوده که برای بهره مندی جوانان و مردم باید ضمن تامین اعتبار مورد نیاز، عملیات اجرایی ان سرعت یابد.
وی تصریح کرد: اکنون که بنیاد علوی درمناطق محروم درحال خدمت رسانی درحوزه های مختلف می باشد و فرصت مناسب است که وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی با همکاری بنیاد علوی نسبت به تعیین اعتبار و سهم مشارکت آن وزارتخانه و ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی وهنری لنده اقدام عاجل نماید.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اظهار کرد : تجهیز و تعمیر سالن اجتماعات شهید نحوی در فرهنگسرای شماره یک کهگیلویه بخصوص تجهیز سیستم صوتی و تصویری و تغییر سن سالن یکی از دغدغه های مهم هنرمندان شهرستان کهگیلویه می باشد.
موحد همچنین حمایت مقام عالی وزارت برای تشکیل هیات امنا و تاسیس و راه اندازی خانه هنرمندان کهگیلویه را خواستار شدند.
"دکتر عباس صالحی" ضمن تشکر از حسن نیت و توجه سیدمحمد موحد نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به مقوله فرهنگ و هنر در استان تاکید موکد داشتند که خواسته های بحق نماینده کهگیلویه و دکتر روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون بررسی و در اسرع وقت نسبت به دغدغه ایشان پاسخ موثر داده شود.
به گزارش ایسنا، مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با "سید عباس صالحی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.
در این دیدار سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با تشکر از سید عباس صالحی نقش این وزارتخانه را بسیار تاثیرگذار دانستد.
همچنین در این دیدار که معاون پارلمانی و مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد نیز حضور داشتند، مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا خواستار تکمیل مجموعه فرهنگی یاسوج بعنوان بزرگترین مجتمع جنوب کشور شد.
وی همچنین خواستار تکمیل پروژه های فرهنگی و هنری حوزه انتخابیه خود شد.
روشنفکر توجه جدی به مقوله فرهنگ و هنر را زمینه ساز ترقی هر جامعه عنوان نمود و خواستار پویایی هرچه بیشتر در این زمینه ها شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha