• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400012413147
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی:

مرز ماهیرود حتی یک روز تعطیل نمی‌شود

مرز ماهیرود حتی یک روز تعطیل نمی‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به عدم تعطیلی مرز ماهیرود در سال ۹۹، گفت: طی محدودیت‌های ۱۰ روزه کرونایی در کشور گمرک و مرز تعطیل نشده؛ تنها رعایت‌ها بیشتر خواهد شد تا شاهد افزایش آمار کرونا در استان نباشیم.

حسن رحیمی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: صادرات کالاهای خراسان جنوبی، سال گذشته با افزایش بیش از دو برابری، ۲۰۲ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۲۸۳ دلار برای این استان ارزآوری داشت.

وی ادامه داد: در این مدت یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۹۱۴ تن کالای تولیدی استان به کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

وی با بیان اینکه کالاهای صادراتی استان ۱۰۳ درصد به لحاظ ارزشی و ۱۲ درصد به لحاظ وزنی نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است، افزود: کاشی و سرامیک، صیفی جات، سیمان، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن، گازوئیل، نخود، نمک و تخم مرغ از جمله کالاهای صادراتی بودند.

رحیمی‌زاده از صادرات یک میلیون و ۹۴۱ هزار و ۱۸۰ تن کالای تولید دیگر استان‌های کشور از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این کالاها ۶۴۱ میلیون و ۱۴۷ هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از کاهش ۹۴ درصدی واردات به خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این مدت ۷۴۶ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۹۷۹ هزار و ۳۵ دلار از گمرک ماهیرود وارد کشور شده است.

رحیمی‌زاده ادامه داد: بدون خلل در صادرات در مرز ماهیرود، سلامتی مسافران و افرادی که در این مرز تردد می‌کنند، با نظارت علوم پزشکی چک شده و حتی مدتی قرنطینه می‌شوند.

وی با اشاره به عدم تعطیلی مرز ماهیرود در سال ۹۹، یادآور شد: طی محدودیت‌های ۱۰ روزه کرونایی در کشور گمرک و مرز تعطیل نشده؛ تنها رعایت‌ها بیشتر خواهد شد تا شاهد افزایش آمار کرونا در استان نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha