• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400012413287
  • خبرنگار : 71468

رقابت ۱۰ رکابزن برای رفتن به المپیک/ تجهیزات دوچرخه سواری به درد بخور نیست

رقابت ۱۰ رکابزن برای رفتن به المپیک/ تجهیزات دوچرخه سواری به درد بخور نیست

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری گفت: ۱۰ نفر را به اردو دعوت کرده ایم و از میان آنها در نهایت رکابزنی که بهترین وضعیت را داشته باشد برای رفتن به المپیک انتخاب می شود.

محمود پراش، سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری در گفت‌وگو با ایسنا درباره تعیین تکلیف اردوی تیم ملی دوچرخه سواری جاده جهت انتخاب رکابزن المپیکی ایران بیان کرد: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا برگزاری مسابقه انتخابی در رامسر لغو شد. از این رو اردویی را هفته آینده در شمال ایران برگزار می کنیم و ۱۰ نفر نیز به این اردو دعوت می شوند.

او ادامه داد: ما این ۱۰ نفر را بر اساس عملکرد رکابزنان در مسابقات لیگ سال ۹۹ و مسابقه جایزه بزرگ سرخه حصار انتخاب کردیم. در این اردو حدود ۸ روز تمرین می کنیم و سپس دو مرحله انتخابی می گذاریم و در نهایت سه تا چهار  برای حضور در مسابقات برون مرزی انتخاب می شوند. از بین این نفرات نیز بر اساس عملکردی که در مسابقات خارجی دارند، در نهایت رکابزن اعزامی به المپیک انتخاب می شود.

پراش در مورد پاسخ به این پرسش که فکر می کند پروسه انتخاب رکابزن المپیکی به گونه ای انجام شود که چای حرف  و حدیثی باقی نگذارد، تصریح کرد: ما یک سهمیه المپیک داریم بنابراین یک نفر خوشحال و ۹ نفر ناراحت می شوند. من خیلی در این مورد فکر کردم که چگونه انتخابی انجام شود تا مساله ای پیش نیاید. بر اساس شرایط ایران و مشورتی که با مربیان خارجی و دیگر افراد صاحب نظر داخل ایران داشتم، به این نتیجه رسیدم که ابتدا اردوی تمرینی داشته باشیم و سپس دو مرحله انتخابی نزدیک به مسیر المپیک برگزار کنیم. ما سعی می کنیم مسیر را درست برویم تا هر کسی که وضعیت بهتری دارد برای المپیک انتخاب شود.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری ایران در مورد تامین تجهیزات و دوچرخه برای حضور در المپیک نیز گفت: صحبت هایی کرده ایم و کمیته ملی المپیک قرار است حمایت کند. واقعا از لحاظ سخت افزار  و دوچرخه در مضیقه هستیم و چیزی که برای مسابقات پیش رو به درد ما بخورد، نداریم. از طرفی یک ماه بعد از المپیک، قهرمانی جاده آسیا را پیش رو داریم که در این مسابقات در رده های سنی مختلف و بانوان نماینده خواهیم داشت  و این در حالی است که اوضاع تجهیزات و دوچرخه های ما خوب نیست. باید هم برای المپیک هم برای قهرمانی آسیا تجهیزات خوبی تهیه کنیم چون در این صورت می توانیم از آنها برای بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هم استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha