• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400012413298
  • خبرنگار : 71613

مشکل دایره پرتاب وزنه مسابقات بین‌المللی مشهد چه بود؟

مشکل دایره پرتاب وزنه مسابقات بین‌المللی مشهد چه بود؟

دایره پرتاب وزنه در مسابقات بین‌المللی مشهد باعث برهم خوردن تعادل برخی از ورزشکاران شد.

به گزارش ایسنا، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا (ع) و گرامی‌داشت علی باغبان‌باشی از ۲۲ فروردین در ورزشگاه امام رضا برگزار شده و امروز (دوشنبه) به پایان می‌رسد.

مسابقات پرتاب وزنه در روز نخست برگزار شد و با حاشیه‌هایی نیز همراه بود؛ دایره پرتاب رقابت‌های این ماده باعث برهم خوردن تعادل برخی از ورزشکاران شد و همین موضوع انتقاد آنها را به دنبال داشت.

در فیلم‌های منتشر شده از مسابقات، شاهین مهردلان نایب قهرمان این مسابقات پس از پرتاب وزنه خود زمین می‌خورد. او در این مورد می‌گوید "شانس آوردم که مچ پایم نشکست."

علاوه بر این محمدرضا طیبی هم که عنوان قهرمانی را به دست آورد از وضعیت دایره پرتاب انتقاد کرد و گفت: "آماده بودیم که رکوردهای خوبی به ثبت برسانیم و سهمیه ورودی المپیک را کسب کنیم اما متاسفانه به دلیل مناسب نبودن دایره پرتاب این اتفاق نیفتاد. یکی از پرتاب‌های من هم به دلیل از دست دادن تعادل، خطا اعلام شد. این منطقه از زمین اصلا مناسب نبود."

ورزشکاران در حالی با چنین مشکلاتی روبرو شده‌اند که مسابقات جام امام رضا بین‌المللی است و در تقویم فدراسیون جهانی هم ثبت شده است. ضمن اینکه ۴۰ امتیاز برای المپیک دارد، به همین دلیل دوومیدانی‌کارانی از ۹ کشور در آن شرکت کرده‌اند.

هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی در موزد انتقاد ورزشکاران از دایره پرتاب به ایسنا گفت: ورزشگاه امام رضا تنها استادیوم استاندارد کشور است و گواهینامه فدراسیون جهانی را دارد، در نتیجه این مسائل بهانه برخی از ورزشکاران است. به جای تمرکز روی کارشان، به حاشیه می‌پردازند و اصلا درست نیست. از طرفی کارشناس فنی فدراسیون و کارشناسان با سابقه کشور که از زمان بازی‌های آسیایی تهران کار داوری را انجام می‌دهند، دایره را تایید کردند و هیچ مشکلی نداشت. وقتی ورزشکار داخل استادیوم می‌شود باید فکر و ذهنش روی مسابقه باشد. عددی هم که پرتاب کردند کم نبوده و رکوردهای خوبی زدند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha