• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400012413491
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک مسئول خبر داد؛

دانشجوی اردبیلی برنده بورس پژوهشی Research Fellowship دانشگاه Mainz آلمان شد

دانشجوی اردبیلی برنده بورس پژوهشی Research Fellowship دانشگاه Mainz آلمان شد

ایسنا/اردبیل رئیس گروه همکاری‌های علمی بین‌‎المللی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی برنده بورس پژوهشی Research Fellowship دانشگاه Johannes Gutenberg Mainz آلمان شد.

محمدتقی آل‌ابراهیم در جمع خبرنگاران گفت: جعفر چراغعلی‌زاده دانشجوی مقطع دکتری فیزیک دانشگاه محقق اردبیلی برنده بورس پژوهشی شش ماهه Research Fellowship دانشگاه Johannes Gutenberg Mainz آلمان شد.

وی با بیان اینکه این بورسیه (معروف به TRR 146) متعلق به دانشگاه Mainz آلمان است که توسط بنیاد پژوهش آلمان DFG  از سال 2014 حمایت مالی می‌­شود، افزود: این بورس مربوط به رشته‌های علوم پایه و توسعه الگوریتم می‌­شود.

آل‌ابراهیم تصریح کرد: اعطای این بورس وابسته به موضوعات کاری پژوهشگر و رزومه پژوهشگر است که پس از پذیرش توسط یک استاد از دانشگاه Mainz در موضوع مرتبط، در کشور آلمان اجرا می‌شود.

رئیس گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در مسیر بین‌المللی‌شدن گام‌های مهمی همچون تبادل استاد و دانشجو با کشورهای مختلف رو آغاز نموده است و از هر گونه برنامه مبادله اساتید و دانشجویان جهت طی دوره‌های تخصصی بین‌المللی حمایت می‌کند.

گفتنی است جعفر چراغعلی‌زاده تحصیلات دانشگاهی خود را از سال 1390 در مقطع کارشناسی در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز کرد. سال 1395 در مقطع کارشناسی‌ارشد همین دانشگاه پذیرفته شد و در مرداد سال 1397 با موفقیت از پایان‌نامه خود با درجه عالی دفاع کرد.  نتیجه این پایان‌نامه استخراج شش مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی بود که چهار مورد آن جز مجلات Q1 است. همچنین موفق به کسب عنوان پایان­‌نامه برتر در گروه علوم پایه و همچنین دانشجوی استعداد درخشان در همین مقطع شده است.

خاطرنشان می‌شود وی بلافاصله پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد در سال 1397 وارد مقطع دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی شد و توانست به واسطه­ دکتر مرتضی نطاق نجفی، عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه محقق که استاد راهنمای دوره ارشد و دکتری وی نیز بود، با اساتید خارجی و مطرح در رشته فیزیک همکاری‌های علمی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha